י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"הנחתי היד במקום הכאב והיא התמלאה דם" • בלעדי

משה פרנק, חסיד ברסלב בן 23, נדקר לפני ארבעה ימים בסמוך לקבר 'שמעון הצדיק' • בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' הוא משחזר את רגעי הדקירה • ראיון רווי אמונה

משה פרנק בבית החולים. צילום: בחדרי חרדים
משה פרנק בבית החולים. צילום: בחדרי חרדים

ארבעה ימים חלפו מאז נפצע משה פרנק, חסיד ברסלב בשנות ה-20 לחייו, באירוע הדקירה בשכונת שמעון הצדיק. פרנק עדיין מתאושש מהפציעה בבית החולים 'הדסה הר הצופים' בירושלים, לשם פונה מיד לאחר האירוע.

היישר ממיטתו בבית החולים הוא משחזר בראיון ל'בחדרי חרדים' את רגעי הדקירה והמהומה שאחריה, תחושת הביטחון שלו כיהודי המבקר בשכונת שמעון הצדיק באופן קבוע, ומספר גם על ימיו האחרונים בבית-החולים.

"ביום חמישי הגעתי רגלית משכונת בית ישראל לכיוון קבר שמעון הצדיק כדי להתפלל תפילת ערבית וללמוד קצת בתוך הקבר, כשסיימתי חזרתי לכיוון הבית שלי, ובסמוך לתחנת הדלק בכביש הראשי קפצו עליי שני ערבים והתחילו לתת לי אגרופים בכל חלקי הגוף, אני לא הבחנתי באותו שלב שהם מחזיקים סכין, אבל אחרי כמה שניות הם ברחו מהמקום, המשכתי ללכת, והרגשתי כאבים גדולים באזור הבטן.

"כשהנחתי את היד על אזור הכאב היא התמלאה בדם. מיד התקשרתי למד"א וסיפרתי להם על מה שקרה, הייתי בהכרה מלאה, הם הדריכו אותי מה לעשות עד שיגיעו לאזור שבו אני נמצא וניתקתי את השיחה. לפתע שמתי לב שגם נדקרתי ברגל. במזל גם בן דוד שלי עבר באזור והוא זה שעדכן את בני המשפחה שלי, והם כבר הגיעו לבית החולים לשהות על ידי".

• הייתה התגרות מוקדמת בין ערבים ליהודים שאולי גרמה לאירוע הזה?

"אחד מהחברים שלי שהגיע לבקר בבית החולים אמר שהוא ראה 3 שעות קודם לכן התגרות של ילד יהודי עם ילדים ערבים, אני לא חושב שזה הגורם ולפי דעתי הם עשו זאת אך ורק משנאה".

פרנק, נשוי בן 23, נוהג מידי שבוע לבקר בקבר שמעון הצדיק, "אני הולך לשם כל שבת ומתפלל בתפילת הנץ, אני חושב שאין זו הדרך להתמודד עם הערבים, צריך להתעלם מהם, כשאני הולך שם אני אפילו לא מסתכל עליהם". באשר לדוקרים עצמם הוא אומר: "המשטרה צריכה לעשות הכל כדי לעצור אותם".

בסיום הראיון מבקש פרנק לפנות במסר לעם ישראל: "הקב"ה דואג לכל אדם, אני אמרתי בימים האחרונים שהקב"ה הוא זה שהביא אותי אל תוך המקרה הזה, הערבים היו השליחים. ב"ה אני רוצה להודות לה' על הניסים שעברתי כי ברוך ה' אני חי, ואני יכול לדבר בטלפון, ועם האנשים סביבי למרות שיש לי כאבים עזים מידי פעם".

לאחר האירוע עבר פרנק ניתוח בבטן, וכעת הוא משתקם בתקווה להשתחרר לביתו בימים הקרובים. "רק בזכות התפילות של עם ישראל, אני חי כעת, ועל כך אני מודה גם להקב"ה וגם לעם ישראל".
שמעון הצדיק הדסה הר הצופים משה פרנק ערבים התגרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד