י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר שנות נתק

סולחה: רב העיר וראש העיר בחיבוק היסטורי

איבה שנוצרה בקרית מוצקין בין ראש העיר חיים צורי לרבה של העיר הרב מאיר דוד דרוקמן, הגיעה לסיומה בחיבוק משותף של השניים

סולחה: רב העיר וראש העיר בחיבוק היסטורי
צורי והרב דרוקמן מחובקים צילום: פייסבוק ראש העיר צורי

פיוס בין רבה של קרית מוצקין הרב מאר דוד דרוקמן לבין ראש העיר חיים צורי הסתיים היום עת ראש העיר קריית מוצקין שיתף בפייסבוק תמונה של שניהם וכתב "חיבוק רב אחרי נתק של שנים. עם רב העיר, הרב מאיר דוד דרוקמן".

אין זה סוד כי רבה של קרית מוצקין הגר"ד דרוקמן, סבל מהתנכלות שיטתית מצידו של ראש העירייה, בעבר אף אמר בראיון ל'בחדרי חרדים' כי "ההטרדות של ראש העיר, גזלו ממני זמן יקר, וחבל שכך".

רק לאחרונה בחודש שבט בית המשפט העליון הורה למחוק את העתירה שהגישה עיריית קריית-מוצקין נגד רבה הראשי של העיר הגאון רבי דוד-מאיר דרוקמן, במסגרתה דרשה העירייה מבג"צ להעמיד את הרב לדין משמעתי ולהעבירו מתפקידו.

העתירה שנדחתה בידי בג"צ הגיעה בעקבות איבה שנוצרה בין ראש העיר חיים צורי לרבה של העיר הגר"ד דרוקמן, ובשל כך צורי הצר את צעדיו והכפיש את שמו.

לפני כמה שנים ביום הזכרון לחללי צה"ל הגיע צורי לבית הכנסת המרכזי לפני תחילת הטקס העירוני המתקיים בכיכר המזרקה וברחבת 'יד לבנים' הנמצאים בסמוך לבית הכנסת. הרבנים הראשיים של העיר נעדרו מהטקס ומהתפילה שלפניו, וצורי התיישב דווקא על כסאו של רב העיר הנמצא מימין לארון הקודש. לאחר מכן  שיגר לו הרב דרוקמן מכתב, לפיו נוכחותו בבית הכנסת אינה רצויה. 

"מי שמגיע להתפלל בבית הכנסת כיהודי וכאדם פרטי, זהו חיובי, ועל כך אני בהחלט מברך", כתב הרב דרוקמן, אך הוסיף, "אבל, ראש עיר אשר התנהג בתוככי בית הכנסת לאחרונה בצורה לא מכובדת (בלשון המעטה), נעריך מאד אם בשבת זו יואיל נא לטרוח בטובו, ולהתפלל בבית כנסת אחר".

מיד לאחר האירוע שיגר הרב דרוקמן מסר עוקצני לצורי: "כנראה שלמרות נסיעותיו של האיש התכופות לאירופה – לא דבקו באיש נימוסים אירופאים…"

היום, כך זה נראה, הריב הגיע לסיומו בתמונה משותפת של השניים מחובקים. 

הרב דוד מאיר דרוקמן קריית מוצקין סולחה חיים צורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד