י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדובר שעוזב

מהדורת מוצ"ש: לייבל'ה לקח חופשה ארוכה

והשבוע לייבל'ה נמצא כבר עמוק בחופשת 'בין הזמנים' ומאכסניה דלה אי שם ברחבי הגלובוס, הוא מגיש לכם מהדורת מוצ"ש מיוחדת: מי הח"כ שסיפר לאדמו"ר שהוא ביקר בעזה? היכן היה עמית סגל שעות לפני פרסום התיעוד המסעיר של ליברמן בשערי חסד? מי הדובר שעוזב את העירייה בקרוב? לאיזה מו"ל תחנת רדיו התעופפה הכיפה באלפים? ומי פתר את המשבר הטכנולוגי של העיתונאי הידוע? • כל הפרטים

מהדורת מוצ"ש: לייבל'ה לקח חופשה ארוכה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הבטיח בשבוע שעבר שהמדור לא יופיע ביום חמישי, אך לייבל'ה גילה מה זה המושג "רבים צריכים לו". כמות ההודעות שהתקבלו במכשירו המוגן, לא הותירו ספק, חייבים להכין מדור וכך ביום שישי בצהריי היום, התיישב לייבל'ה באכסניה הדלה - אי שם ברחבי הגלובוס - כדי להביא לכם במקצת ממה שהתקבץ על שולחנו הקט, בתקווה שבשבוע הבא לא תשגעו את השכל, כי לייבל'ה באמת בחופשה קצרה.

השבוע תפס את לייבל'ה השלום הגדול והמדובר בין ש"ס לשלומי אמונים שעדות לו מצאנו בפגישת השר דרעי עם סגן השר פרוש. לייבל'ה יודע שאין כמו שלום טוב ביהדות החרדית והוא כבר מחכה בקוצר רוח לפגישה של פרוש באזור רשב"ם.

אפרופו השלום והמתווך - ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, לייבל'ה קיבל דיווח, כי הדובר המיתולוגי של עיר התורה והחסידות בהרי יהודה - ביתר עילית הלא הוא מוישה גלסנר, צפוי לעזוב את תפקידו בזמן הקרוב, עקב עומס בתקשורת. לייבל'ה סקרן לראות מי ימונה לדובר הבא. 

לייבל'ה גם נזכר בבין הזמנים, בראש העיר הקודם של בני ברק שאהב לחנות באדום לבן, השבוע הוא ראה את רכבו של זייברט שוב חונה באדום לבן - הנה התיעוד המרשיע. 

שעות לפני הדרמה בפרסום התיעוד של מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל עם איווט ליברמן האיום, שהיה אז אוהב חרדים גדול וביקש את תמיכתם. נצפה גדול הפרשנים עמית סגל כשהוא סועד את ליבו במסעדה במושב שורש. בתיעוד שהגיע ללייבל'ה, נראה סגל שקוע בעדכונים האחרונים לפני שליחת התיעוד המסעיר.

ומה עושה הח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס בבין הזמנים? לייבל'ה ראה את הויז'ניצאי מגיע למשכן שילה יחד עם הרבי מקאסוב - ארה"ב. במהלך התפילה סיפר מוזס לרבי, כי לפני חמישים שנה ביקר עם ה'אמרי חיים' בעזה. הרבי שלו זו הפעם הראשונה שהוא שומע על הסיפור, התעניין במיוחד ומוזס סיפר את הפרטים כמו שרק הוא יודע. 

לייבל'ה הגיע גם לחופשה בהרי האלפים הצרפתים במהלך הנופש וראה את המו"ל של 'קול ברמה' - צבי עמר, בגיחה קצרה לתפוס אוויר בבין הזמנים. לייבל'ה תיעד דקות לאחר שכיפתו התעופפה ברוח.

קודם החופשה, ראה לייבל'ה בנתב"ג את האדמו"ר רבי יקותיאל אבוחצירא שיצא יחד עם משפחתו לגיחה קצרה לשווייץ.

ובדאבוס בשווייץ ראה לייבל'ה את האחים התאומים הנגידים לבית טבק, כשהם עומדים עטופים בטלית ושומעים חידושי תורה מראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי.

במלון של ורשנר בואל טורנס, ראה לייבל'ה את ראש ישיבת בית שמואל הגאון רבי יצחק עהרנפלד שיצא ל'נאות דשא', מקבל בברכה את ראש הקהל של בעלזא הרב מרדכי בריסק. השניים שוחחו על היארצייט של הרבי הקדוש רבי אהרן מבעלזא זיע"א.

גם איש החסד הגדול (תרתי משמע) - חונה דייטש, ראה לייבל'ה עם הכתב הפוליטי של בחדרי ארי קלמן כשהם צועדים בהרים הגבוהים ומקיימים בכל מאודם את 'על מי מנוחות ינהלני בנאות דשא ירביצני'.

העיר האדומה - חיפה, נפרדה לאחרונה מנכד האדמו"ר מבעלזא - ר' הרשל רוקח, אשר התגורר בעיר בשנים אחרונות בסמוך למעונו של חמיו - הרב רכניצר - רב חסידי בעלזא בעיר, וזאת לטובת מגורים בעיר הקודש סמוך ונראה לבית המדרש הגדול. לייבל'ה מאחל יישוב טוב. 

ואפרופו בעלזא: הנסיך לבית בעלזא, הנכד הבכור הרב שלום רוקח, נצפה השבוע בים בחיפה ב'חוף השקט' עם משפחתו.

בין הזמנים הנוכחי הביא לכך שבאותה עת בישוב מירון, נצפו ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס וח"כ עומר ינקלביץ הנמצאת בלב הסערה התקשורתית בימים אלו. קודם לכן, שהה ח"כ מלכיאלי זמן רב בציון הרשב"י, ובטוח העתיר בתפילה למען הצלחת מערכת הבחירות של ש"ס.

ואפרופו ש"ס, לייבל'ה ראה את המנכ"ל חיים ביטון, כשהוא מגלה ביצועים ויכולות בלתי נדלות במשחק טניס היישר מהצימר המדובר בספסופה.

ובחיספין בקעמפ ישיבות 'מבקשי' של שמואל מילר, הגיע אורח גדול ומכובד, הלא הוא נכדו של שר התורה הרב יעקב קנייבסקי, שהבטיח בליל שבת כי כל המסיים מסכת, יזכה לסיום אישי בחדרו של מרן שר התורה. ללייבל'ה נותר רק לראות ולהמתין האם הבחורים באמת יסיימו.

גם בהרי שווייץ המושלגות פגש לייבל'ה את גדול הצלמים שוקי לרר, יחד עם חסיד לעלוב מפורסם, כשהם שקועים בתורה, שכן לרר עצמו יצא לפוש מעט לקראת חתונת הכסף שיחגוג השבוע.

ועורכי הדין מהעיר בית שמש ישראל ומוישה מורגנשטרן, פגש לייבל'ה באיטליה. כך זה שתכננת חופשה מבלי לפגוש בחברים למקצוע אך בכל זאת פגשת.

ואת אפי רצקר מעורכי יתד נאמן ראה לייבל'ה כשהוא לא מאכזב והולך בטבריה של רון קובי רק לאתרים שמפרסמים ביתד ומאושרים ע"י מוטקה בלוי.

בקאנטרי בניו יורק של הרבי מניקלשבורג, ראה לייבל'ה את הנגיד ארי נאה שהגיע לתפוס מעריב.

גם את קפריסין לא פספס לייבל'ה. בבית חב"ד בפאפוס ראה את שחקן נבחרת ישראל חן עזרא, סועד את ליבו בכשרות מהודרת לשמחת כל הישראלים הצדיקים שבאו ליהנות מקפריסין.

את איש ירושלים המיתולוגי ישראל גליס ראה לייבל'ה חובש משקפי שמש מיוחדות, אורז מזוודה ונוסע לדאצ'ה קצר.

ובבית שמש חבר המועצה מכרמיאל וסגן ראש העיר פנחס סירוקה, הגיע לנוח קצת בעיר, התפעל מאוד מאוד מעיתון 'חדש' המקומי והפטיר "הלוואי ובעירנו יהיה כזה עיתון".

ואת מנדי קוריץ, מקוריץ מערכות שבדרך כלל רגיל לצלם אנשים, נצפה השבוע באחד הבסיסים הסודיים של חיל האוויר לאחר יום התקנות מפרך שערך בבסיס. גם ללייבל'ה לא סיפרו את המיקום המדוייק.

אפרופו מצלמות וטכנולוגיה: קריסת הוואטספ הגדולה שהייתה השבוע, נחתה דווקא על מכשירו של העיתונאי והפרשן ישראל כהן. מי שהרים את כל חברת אפל על הרגליים היה לא אחר  מאשר העיתונאי יחיאל גלאי - מומחה גדול לסייבר - שחילץ את כהן לאחר יום שלם. לשמחת כהן שהצליח לענות לכל הפונים שעוד סינן מאוסטריה ובסיומו הבטיח כי יעבור למכשיר של כשר למהדרין של נתיב וכך הם יעדכנו בשבילו את האפליקציה.

אפרופו כהן, הוא חזר כאמור מאוסטריה, שם תפס אותו לשיחה תלמודית, רבה של באר שבע - הגאון רבי יהודה דרעי. כהן סיפר לרב דרעי בהנאה על בנו ברוך - חתנו של הראשון לציון הגר"י יוסף, היודע תמיד לעדכן מכל זירה כולל תמונה שלו עצמו כמו שצריך. 

לייבל'ה שקפץ לביקור קצר במחנה 'בני תורה' של ישיבת 'עטרת ישראל' (ה"חדשה", יש לומר), פגש ב'תחרות המלחינים' המושקעת שנערכה במקום וגם במפיק המוזיקלי יוסי פרנקל, שהפך השנה לאחת הדמויות המבוקשות בסצנת שיפוטי תוכניות המוזיקה בקעמפים. פרנקל ישב על כס השיפוט לצידו של הזמר יוסי ברגר שאותו הוא מייצג במהלך השנה, וכן עם הזמר רולי דיקמן.

ומי שהשבוע חבש על עצמו אפודה זק"אית, היה כתב הפלילים והמשפט של האתר שבו אתם קוראים - אלי שלזינגר. הוא יצא במידית לחוף ימה של תל אביב, גם לצלול וגם להביא את הדיווחים מהשטח על הטביעה הטראגית של ר' יהושע בן פז ז"ל.

יו"ר 'נתיבי רפואה' - יהודה רבינוביץ, נצפה עם הנגיד של החדשות האחרונות ראובן צביאלי, כשהם מתכוננים לשבת בבני ברק.

ולפינת המזל טובים

ברכת מזל טוב למזכיר מועצת גדולי התורה של 'אגודה' הרב יעקב ולצר, לרגל שמחת אירוסי הנכדה הראשונה בת לחתנו הר"ר יודל רוזן.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' אברהם דייטש משב"ק האדמו"ר מצאנז, בן לבנו ר' זאב דייטש, לרגל הולדת הבן ושמחת הבר מצוה לבנו בשעה טובה. שמחת השלום זכר נערכה בשבת האחרונה במעונו של האדמו"ר מצאנז בקרית צאנז בנתניה.

ברכת מזל טוב לעסקן מירושלים ר' שלום הלוי שישא, לרגל חתונת בתו הכלה. לייבל'ה ראה בחתונה לא תאמינו ח"כ מש"ס ואת הכי נמרץ עורך הדין משה ארבל. 

ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי חיים קליגר לרגל שמחת הבר מצווה לבנו ברוך, שיערך ביום חמישי הקרוב באולמי אבני חן ברח' יסוד העבודה בעיר ביתר.

ברכת מזל טוב לישראל מאיר גבאי יו"ר אגודת 'אהלי צדיקים' לרגל נישואי בנו החתן רפאל שמעון בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לאורגניסט משה נתנאל אוסטרליץ לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה ומוצלחת. חונה דייטש שלא יכל להגיע שלח עיצוב ענק. 

ברכת מזל טוב לגדליה ולדמן מבני ברק לרגל נישואיו השבוע, גדליה משמש ככונן של כל ארגוני ההצלה והחסד, במוצאי שבת שבע ברכות זכה לריקוד נלהב עם הרבי מבעלזא.

ברכת מזל טוב לאסנת ודדי שוורץ סמנכ"ל הפיתוח בחברת WIX לרגל בר המצווה לבנו הבכור. 

ברכת מזל טוב לרב שמעון לוי מנכ"ל רשת מוסדות שיח סוד, לרגל היכנס הבן למצוות, רוב אושר ונחת!

ברכת מזל טוב למנדי שוורץ המשנה לראש העיר ביתר עילית לרגל הולדת הנכדה. 

ברכת מזל טוב לאלון טיברגר מו"ל קוראים אלעד לרגל הולדת הנכד. 

ברכת מזל טוב לדוד טויטו הטכנאי האגדי מרדיו קול ברמה, לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. בתחנת הרדיו הפתיעו את טויטו במודעות מאורסים. 

ברכת מזל טוב למפיק המוזיקה קובי אייזנבך, לרגל שמחת הכנסת בנו בבריתו של אברהם אבינו בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה גם הגיע לאולמי הקשתות בביתר לברית לבנו של יהודה גודלבסקי המפיק הראשי של עיתון 'משפחה', שם ראה את המנכ"ל יהודה נחשוני שלמרות יום שישי קפץ ל'חיקה'. 

ולסיום ברכת מזל טוב חמה ולבבית לקלידן איציק אלטמן הגדול מכולם, לרגל שמחת הולדת בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת. איציק המפורסם בעולם המוזיקה החסידית כטכנאי האורגנים הגדול וכל הקלידנים במוזיקה משחר לפתחו. לייבל'ה מאחל מזל טוב גם בשם חסידי מעז'יבוז.

 

לייבל'ה רכילות חרדית משה גלסנר עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד