כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שגרה של טרור

צבע אדום בדרום, צה"ל תקף ברצועה

לאחר מספר ימים של שקט, אירעו אתמול שני שיגורים לעבר ישראל • צה"ל תקף ברצועה מספר מוצבים של חמאס

צבע אדום בדרום, צה"ל תקף ברצועה
שי מכלוף

הלילה (חמישי) דקות לאחר חצות, כלי טיס של צה"ל תקפו מוצב ימי של ארגון הטרור חמאס, בתגובה לשיגור רקטה לעבר שטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.

אזעקת צבע אדום לא נשמעה ברחבי המועצה, מאחר והשיגור זוהה לעבר שטח פתוח. עם זאת, באפליקצייה של פיקוד העורף הופעלה אזעקה. לאחר ירי הרקטה, חמאס הודיע על פינוי מפקדות.

"שמענו בום הבנו ישר שזו נפילה" סיפרה ל'חדשות ביטחון שדה' תושבת אחד היישובים הסמוכים למקום הנפילה. "רק אז ראינו את ההתרעה באפלקציה וכל זה קורה רגע לפני שהילדים הולכים לישון, שוב אנו חווים עוד לילה מתוח ושינה בממד לצד הילדים".

דקות לאחר חצות, צה"ל תקף בתגובה לשיגור הרקטה. "צה"ל ימשיך לפעול כנגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ורואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה" נמסר.

לקראת השעה 1:00 בלילה שיגרו מחבלים פצצת מרגמה לעבר המועצה האיזורית שער הנגב, ושוב הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד.

לקראת השעה 3:00 צה"ל החל שוב לתקוף יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לשיגור פצצת המרגמה. על פי דיווחים פלסטינים, בין היתר בוצעה תקיפה נוספת על המוצב הימי של חמאס.

מדובר ברקטה חמישית המשוגרת על ידי ארגוני הטרור ברצועת עזה לעבר ישובי הדרום במהלך הימים האחרונים. בליל שבת האחרונה הופעלה אזעקה בעיר שדרות ובקיבוצים אור הנר, ניר עם, ארז, גבים וביישוב איבים, בעקבות שיגור רקטה שיורט על-ידי לוחמי כיפת ברזל.

בתגובה, כשעה לאחר חצות ליל שבת תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל שתי תשתיות טרור תת-קרקעיות של ארגון הטרור חמאס, בצפון ובמרכז רצועת עזה.

במוצאי שבת לאחר כ-24 שעות, שיגרו מחבלים שלוש רקטות לעבר הדרום, לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים ורקטה שלישית התפוצצה בחצר בית בעיר שדרות וגרמה לנזק ולנפגעי חרדה.

‏מעבר לשיגורי הרקטות, ישנם גם לא מעט נסיונות חדירה של מחבלים. הדרמטי ביותר לאחרונה היה בליל שבת. חמישה מחבלים חמושים ניסו לחדור לשטח ישראל, תצפיתניות של צה"ל הקפיצו למקום כוח של גולני. מסוק קרב וטנק של צה"ל ירו המחבלים שחוסלו.

רקטת קסאם צבע אדום רצועת עזה עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד