ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מפתיע

עודה: "מוכן להצטרף לקואליציית מרכז - שמאל"

בראיון לרשת ynet מפתיע ראש הרשימה הערבית המשותפת ואומר כי הוא מוכן להצטרף לקואליציית מרכז - שמאל • צפויה התנגדות למהלך מצד חבריו לרשימה אך הוא "מקדם בברכה את הויכוח" • וכמה רחוק התרחיש מלהתממש?

עודה: "מוכן להצטרף לקואליציית מרכז - שמאל"
מרים אלסטר פלאש 90

ראש הרשימה הערבית המשותפת חה"כ איימן עודה, הצהיר בראיון ל-ynet כי הוא מוכן להצטרף לקואליציית מרכז - שמאל.  עודה שבחר להימנע מלהתייעץ עם שותפיו לרשימה לפני הראיון, יודע כי הדבר ייצור התנגדות חריפה משותפיו למפלגה, קרי: חברי המפלגות חד"ש, תע"ל, רע"ם ובל"ד, המרכיבות את הרשימה המשותפת. אך הוא אומר כי הוא מקדם בברכה את הוויכוח.

הרקע להחלטה של עודה מגיע מהבחירות באפריל, שאז כזכור ירד שיעור ההשתתפות של הבוחרים במגזר הערבי ל־49 אחוז, ועל פי הסקרים האחרונים הצפי הוא לשיעור מצביעים דומה. הסיבה לכך היא חוסר המוטיבציה של הצעירים לצאת להצביע, מכיוון שאין להם למה להתאמץ ובכל מקרה לא יהיה שינוי. כעת, עודה מציע להם פתרון חדש.

עודה ידרוש ארבעה דברים שיהוו תנאי בסיסי להצטרפותו לקואליציה:

תכנון ובנייה: הקפאת הריסת מבנים והלבנת הבנייה בשטחים בבעלות פרטית, ביטול חוק קמיניץ שהחמיר את הענישה על עבירות בנייה, בניית עיר ערבית.

אלימות: איסוף נשק מהציבור, מבצעים נגד ארגוני הפשע והקמת צוות בינמשרדי למאבק בפשיעה.

רווחה: בניית בית חולים ציבורי בעיר ערבית, העלאת קצבאות הזקנה, תוספת תקציב למעונות לנשים מוכות.

מדיני: חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, ביטול חוק הלאום. "אנחנו נהיה שותפים בממשלה רק אם האזרחים הערבים לא יהיו יותר אזרחים מסוג ב'", אומר עודה.

עד כמה גדול הסיכוי שנראה את הרשימה המשותפת בקואליציה? לא מופקע כל כך. בין הרשימה המשותפת לגוש המרכז-שמאל מפרידים שלושה מחסומים. המחסום הראשון הוא הצטרפות לגוש חוסם, ועל כך יש כבר הסכמה, המחסום השני הוא המלצה לנשיא על מועמד לראש ממשלה, וכרגע בל"ד מתנגדת לעומת עודה שתומך, ולאחר ויכוח הוחלט להמתין לשיחת טלפון מבני גנץ ואז להתכנס ולהחליט. המחסום השלישי, הוא הצטרפות לקואליציה והוא המחסום הקשה מביניהם.

גם ב'כחול לבן' צפויים לברך את המהלך, שכזכור, לאחר הבחירות באפריל הם הקימו 50 סניפים במגזר, בנוסף לראיונותיו של גנץ ברשתות התקשורת הערביות וההחלטה לתת לעודה לדבר בכנס בכיכר רבין.

איימן עודה הרשימה המשותפת קואליציה מפלגת כחול לבן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד