כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדיון על 'עוצמה יהודית'

הגנון של בג"ץ: "מחבל כלב זו אמירה גזענית"

היום (חמישי) מתקיים בבג"ץ הדיון אודות התמודדותם של חברי 'עוצמה יהודית' מרזל, גופשטיין ובן גביר • גופשטיין הודיע כי ייעדר מהדיון • עו"ד ענר הלמן טען בדיון, כי האמירה של ברוך מרזל "המחבל הכלב" היא אמירה גזענית, מכיון שהשווה אנשים לחיות

הגנון של בג"ץ: "מחבל כלב זו אמירה גזענית"
ברוך מרזל ובנצי גופשטיין צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בערעורים על החלטת ועדת הבחירות המרכזית מהשבוע שעבר. בתחילה דן בג"ץ בבקשות לפסול את 'עוצמה יהודית' ושלושה מתוך המתמודדים - איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין וברוך מרזל. לאחר מכן ידונו תשעה משופטי העליון בבקשה לפסול את 'הרשימה המושתפת'. היועמ"ש אביחי מנדלבליט תומך בפסילתם של גופשטיין ומרזל, ובאישור התמודדותם של בן גביר ושל שתי הרשימות - כמו העמדה שהביע בפני ועדת הבחירות. 

מי שתבקש את פסילת חברי 'עוצמה יהודית' בטענה לגזענות, היא עו"ד אורלי ארז לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה.

גופשטיין הודיע הבוקר כי הוא יחרים את הדיון בבית המשפט העליון. לדבריו, "המשחק מכור מראש. השופטים פסקו את הדין עוד לפני הדיון. כל הפעילות שלי היא אך ורק למניעת התבוללות. היא לא גזענות, אלא יהדות. אין ספק שחוק השבות היה נפסל בהרכב הנוכחי".

ראש מחלקת בג"צים עו"ד ענר הלמן טען בדיון, כי האמירה של ברוך מרזל "המחבל הכלב" היא אמירה גזענית, מכיון שהשווה אנשים לחיות.

כזכור, בשבוע שעבר החליטה ועדת הבחירות המרכזית בראשות השופט חנן מלצר שלא לפסול את רשימת עוצמה יהודית מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-22. ההצבעה נפלה בגלל שוויון קולות, עקה היעדרותו של נציג מפלגת 'העבודה'. בשמאל, תקפו את 'העבודה' על ההיעדרות.

על קול בודד, ברוב של 17 מול 16, אישרה ועדת הבחירות את התמודדותו של בן גביר, כפי שקבע היועמ"ש, ואת התמודדותם של בנצי גופשטיין וברוך מרזל בניגוד לעמדתו של מנדלבליט. מנגד, דנה הוועדה בבקשות שהגישה 'עוצמה יהודית' לפסול את 'הרשימה המשותפת' ואת מפלגת 'יש עתיד', כביכול בשל התבטאויות גזעניות של יאיר לפיד נגד החרדים. שתי הבקשות לא אושרו.

בן גביר מרזל וגופשטיין בגץ עוצמה יהודית בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד