ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פתח תקווה סוערת

הפוליטיקה מאיימת לתקוע את פתיחת שנה"ל

שבוע לפתיחת שנת הלימודים ונראה כי לא שקט בעיר פתח תקווה. בדיקת 'בחדרי' מגלה, כי 'דגל התורה' פועלת לתקוע את פתיחת שנת הלימודים של מוסדות הציבור החרדי בפתח תקווה • גורמי המקצוע בעיריית פתח תקווה: "אין טענות ענייניות, רק מהלכים פוליטיים ציניים"

הפוליטיקה מאיימת לתקוע את פתיחת שנה"ל
רמי גרינברג בסיור במוסדות החרדים בעיר צילום: באדיבות המצלם

שבוע לפתיחת שנת הלימודים, והעיר פתח תקווה סוערת בעקבות מה שנראה כ'קרב' על גבם של ילדי הציבור החרדי, אותו מובילים אנשי 'דגל התורה' בעיר בניסיון לתקוע את שיבוץ גני הילדים במרכז העיר ולשבש את פתיחת שנת הלימודים.

חצי שנה של ניסיונות מצד גורמי המקצוע של עיריית פתח תקווה למקם את גני הילדים החרדיים באופן ראוי, עלו על שרטון שוב ושוב, בגלל מה שנראה כמהלך פוליטי של 'דגל התורה' לתקוע את פתיחת שנת הלימודים כחלק ממאבקם נגד ראש העיר.

בדיקת 'בחדרי חרדים' העלתה, כי הצוותים המקצועיים בעיריית פתח תקווה האחראים על שיבוץ גני הילדים ומוסדות החינוך בעיר, פועלים מזה כחצי שנה מול כלל המוסדות ורשתות הגנים כדי להסדיר עבור כל מוסד וגן מקום ייעודי וראוי עבורו.

לפני למעלה מחמישה חודשים, פנו גורמי המקצוע אל רשת הגנים של אגו"י, הפועלת בפ"ת תחת ניהולו של מי שמשמש בכובעו השני כמנהל ישיבת 'אור ישראל', והודיעו לו כי עליו לפנות חמישה גני ילדים משטח בית הספר 'בית יעקב' שברחוב 'המורה אליהו'.

בדיקת 'בחדרי' גילתה, כי מאחורי הדרישה לפינוי עמדו מספר נימוקים מקצועיים: 1. חמשת הגנים פועלים במבנה עם חצר המשמש את בית הספר לבנות - כשבית הספר נותר ללא חצר. 2. בית הספר סובל ממצוקת כיתות חריפה שהגיעה בשנה האחרונה לשיא כש-40 בנות נאלצו ללמוד בחלק מהכיתות. 3. ההסדר שפעל עד עתה גרם לבעיית נגישות חמורה עבור בנות בית הספר הזקוקות לנגישות נכים.

במקביל לדרישת הפינוי של חמשת הגנים מרחוב 'המורה אליהו', הניחו צוותי המקצוע העירוניים בפני הנהלת רשת הגנים מקומות חלופיים עבור הגנים, שלושה גני ילדים קיבלו מבנה חדש ברחוב האורים, ושני גני ילדים ברחוב חפץ חיים - במבנים ששימשו עד עתה גני ילדים עירוניים.

גורם בכיר מצוותי המקצוע של עיריית פתח תקווה הדגיש בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי קיימים נהלים נוקשים וברורים בכל הנוגע למרחק של גני הילדים ממקום מגוריהם, וכי כל השינויים המדוברים עומדים לחלוטין בכל הכללים הנדרשים, ולא מדובר במקומות מרוחקים שיכולים לפגוע במישהו בגלל שינויי המיקום.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי למרות ההסדרים המעולים לכאורה שהוצעו כחלופות עבור גני הילדים, העירייה נתקלה בהתנגדות עיקשת מצד רשת הגנים - לעבור למתחמים החדשים, ובדרישתם התמוהה - להישאר במתחם הגנים הישן שברחוב המורה אליהו.

אך כאן לא מסתיים העניין. בדיקת 'בחדרי חרדים' חשפה זירה נוספת שם רשת הגנים של אגו"י, שנשלטת כאמור ע"י אנשי דגל התורה, מנהלת קרב עיקש שנראה חסר היגיון, נגד חוות דעתם של כל גורמי המקצוע העירוניים.

המדובר הוא בשני גני ילדים שפונו בהוראת משרד הבריאות מרחוב פרנקפורטר בעיר. גורם בכיר בעיריית פ"ת עימו שוחחנו, טוען כי למרות שלא מדובר ברשת גנים עירונית, ראש העיר יחד עם הצוות המקצועי בעירייה עמלו במשך שבועות ארוכים כדי למצוא עבור שני הגנים פתרונות מיקום חלופיים, כשבין היתר נפגש גרינברג עם יזמים ובעלי קרקעות בעיר בכדי למצוא מקום ייעודי וטוב עבור הגנים שפונו, אך שוב - לנוכח כל ההצעות שהונחו בפני מנהלי הרשת, העירייה נתקלה בכל פעם בדרישות חדשות שנועדו לתקוע כל הסדר שהוצע.

לדברי הגורם העירוני, מנהלי הרשת מצידם, לא נקפו אצבע כדי למצוא מקום עבור הגנים שפונו בצו של משרד הבריאות, למרות שזו אחריותם הבלעדית.

הגורם מוסיף כי אחת הדרישות הציניות שמוכיחות אולי יותר מכל, כי מדובר ברצון של מנהלי הרשת לתקוע את פתיחת שנת הלימודים, היא דרישתם של מנהלי הרשת למקם את הגנים שפונו מרחוב פרנקפורטר במתחם הגנים שפונה ברחוב המורה אליהו, שכן מדובר במתחם שכאמור נועד לפינוי.

ולכן, לטענת הגורם, הדרישה למקום את הגנים שפונו ע"י משרד הבריאות דווקא שם, אין בה כלום מעבר לרצון לתקוע בכוח את פתיחת שנת הלימודים באופן ראוי.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי לפני כחודשיים הציעה העירייה למקם את שני הגנים במתחם שברחוב סלומון 12, מתחם שבו נכנסו גם גנים אחרים של 'דרך ישרים', שקיבלו מהעירייה במקביל בנין חדש ברחוב טרומפלדור, מנהלי הרשת הודיעו לפני כחודש על כוונתם לסגור חוזה מול בעל המקום, אך שוב מסיבות לא ברורות חזרו בהם מנהלי הרשת ושבו לדרוש את מתחם הגנים שברחוב המורה אליהו שכאמור נועד לפינוי.

פתח תקווה רמי גרינברג דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד