ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
זכה בלוטו 14 פעמים

לאחר שנים: מיליונר הלוטו יורשה לשוב לארץ

סטפן מנדל, ניצול שואה כבן 80, הצליח לזכות לא פחות מ-14 פעמים בהגרלות לוטו ברחבי העולם • כעת קבע השופט מלצר, כי סטפן יוכל לחזור לישראל לאחר 17 שנים בהן היה מבוקש בה

לאחר שנים: מיליונר הלוטו יורשה לשוב לארץ
הגרלת לוטו בארה"ב צילום: pixabay

סטפן מנדל, ניצול שואה כבן 80 שהצליח לזכות לא פחות מ-14 פעמים בהגרלות לוטו ברחבי העולם, יוכל לחזור לישראל לאחר 17 שנים בהן היה מבוקש בה.

מנדל, עמל יחד עם מספר שותפים במשך שנים רבות על שיטה מיוחדת בזכותה זכה בפרסים הגדולים ביותר בלוטו במספר מדינות, וגם במספר רב מאוד של פרסי משנה.

בשנת 2002 נפתחה נגדו חקירה ואף הוצא נגדו צו מעצר בינלאומי, ובעקבות כך הוא נאלץ לעזוב את ישראל. שנתיים מאוחר יותר הוא הורשע שלא בפניו ונגזר עליו עונש של עשרה חודשי מאסר בפועל וקנס כספי.

בעקבות המאסר הוא נאלץ לגור במדינה שאין לה הסכם הסגרה עם ישראל. מאז ניסה מנדל כמה וכמה פעמים לערער על גזר הדין, אך כל בקשותיו עלו בתוהו.

בשנה וחצי אחרונות הוא מנהל הליך בבית המשפט העליון ובו הוא דורש לעמוד למשפט חוזר. המדינה מצידה טענה, כי בשל כך שעזב את הארץ הוא עבריין נמלט, ולכן הוא צריך קודם לרצות את עונשו.

השופט חנן מלצר שדן בתיק קבע, כי מנדל יוכל לשוב לישראל ולא תהיה למדינה אפשרות לעצור אותו במשך 30 יום, כאשר בזמן הזה הוא יוכל להגיש בקשה מסודרת למשפט חוזר ולעבוד על התיק עם עורכי דינו.

עו"ד אלון אייזנברג, שייצג את מנדל אמר, "עשו לו עוול נוראי. החלטת בית המשפט העליון היא דרמטית ומאפשרת לנו לעשות צדק. הוא יחזור לארץ בקרוב. נתאם הכול מול הרשויות ויהיה לו משפט חוזר".

לוטו זכייה בלוטו הסגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד