ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סאגת ההפרדה

פרסום ראשון: הפניה של דרעי שהביאה להבהרה של היועמ״ש

החלטת היועמ"ש כי יש לאפשר קיום אירועים בהפרדה, לא הפתיעה את כולם. מתברר, כי שר הפנים אריה דרעי שיגר פנייה ליועמ"ש, על מנת שזה יפעל בנושא וכעת נראה כי הפנייה אכן עשתה את פעולתה • דרעי ל'בחדרי': "נמשיך לפעול לשוויון מלא תוך כיבוד אורחות החיים של כולם"

פרסום ראשון: הפניה של דרעי שהביאה להבהרה של היועמ״ש
מדלבליט/דרעי צילום: פלאש 90

הערב (חמישי) פרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חוות דעת משמעותית מאוד שצפויה להיטיב בתקופה הקרובה עם ציבור החרדי שנאבק גם בימים אלו מול הרדיפה של ארגוני הנשים שמנסות לפגוע באירועי התרבות הנערכים בהפרדה - כשמנדבליט הודיע הערב, כי יש מקום לערוך אירועים בהפרדה ברשויות המקומיות.

מאחורי החלטת היועמ"ש עומדת פנייה של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שניהל בשבוע שעבר את המאבק המשפטי בעניין ביטול ההפרדה באירוע החרדי שהתקיים בסופו של דבר בעיר עפולה.

דרעי דרש מהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, שיפרסם בהקדם האפשרי נוהל בנושאי האירועים בהפרדה, והתוצאה שהגיעה הערב צפויה להוות שינוי ביחס כלפי אירועים המתוכננים בעתיד.

במכתב ששיגר השר דרעי ליועץ המשפטי לממשלה, הזכיר שר הפנים כי לפני שנתיים התקיימה פגישת בלשכת שרת המשפטים דאז איילת שקד, כשלאחר מכן דרש השר דרעי ממנדלבליט לפרסם כללים לרשויות המקומיות על מנת שיעשה סדר בכל הנוגע לקיום אירועים בהפרדה ברחבי הארץ, בפרט כשהם ממונים על ידי גופים עירוניים.

וכך כתב השר אריה דרעי למנדלביט לפני כשבוע; "כיום, כאשר סוגיות אלו צפות שוב ושוב מטעם ארגונים שונים שמנצלים את העמימות שבנושא ופועלים לשסות איש ברעהו ולהרבות שנאת חינם", דרעי הוסיף וביקש כי "תמצא לנכון חרף העומס העצום המוטל על כתפייך לתעדף באופן דחוף את הנושא בכדי שתהיה הנחיה ברורה כשלחן ערוך, דבר שיביא לצמצום שנאת חינם, ונוכל לאפשר באופן מכובד לכל אוכלוסיה לחיות בכבוד על פי אמונתה ואורך חייה".

הפנייה של דרעי

כאמור, המכתב שהגיע לידיו של היועמ"ש נענה תוך כשבוע, והתוצאה שהגיעה הערב, צפויה לשנות את היחס של בתי המשפט לאירועי החרדים ברשויות המקומיות.

השר דרעי בירך הערב את היועמ"ש ואמר ל'בחדרי חרדים': "אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שנענה לפנייתי משבוע שעבר לפרסם את חוות דעתו העקרונית לגבי קיום אירועים בהפרדה ברשויות המקומיות, ואני מברך אותו על פרסום דעתו המאפשר לעשות כן בקרב ציבורים הדורשים הפרדה".

דרעי הוסיף ואמר ל'בחדרי חרדים' כי "אני שמח שלאחר מאבק משפטי ממושך שניהלנו לקיום האירוע בעפולה כדרישת הציבור הדתי והמסורתי בעיר, היועץ המשפטי לממשלה מתייצב אף הוא לצד השכל הישר ומתיר לקיום אירועים בהפרדה. נמשיך לפעול לשוויון מלא תוך כיבוד אורחות החיים של כולם".

אריה דרעי אביחי מנדלבליט הפרדה מגדרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד