ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פעמיים אייכלר • הח"כ ואביו עלו לסיור במירון

ח"כ ישראל אייכלר, בליווי אביו הרב מנשה אייכלר, מנהל אתר הרשב"י, ערכו סיור מקיף במירון, לרגל ההיערכות לקליטת ההמונים בל"ג בעומר • אייכלר: "אין סיבה שמירון לא יהיה 'אתר מורשת' לאומי"

אייכלר הבן ואביו (במרכז) בשטח
אייכלר הבן ואביו (במרכז) בשטח

מצעד חברי הכנסת ואישי הציבור המגיעים למירון נמשך, ודומה כי הכול רוצים לזכות בחלק מהקרדיט להצלחת אירועי ל"ג בעומר, שרק נוכל לקוות שאכן יעברו באופן היותר טוב.

אתמול (א) סייר במקום יו״ר סיעת יהדות התורה, ח״כ ישראל אייכלר, כשהוא מלווה בקציני המשטרה ומארגני אירועי ל״ג בעומר ובראשם אביו, הרב מנשה אייכלר, מנהל אתר קבר הרשב״י למעלה מיובל שנים.

אייכלר האב תיאר בפני הקצינים והמארגנים את הבעיות הקיימות בשטחים המקיפים את בנין ציון הרשב״י, בהם מתבצעות עבודות עפר לקליטת מאות אלפי החוגגים בל״ג בעומר במירון. הוא הצביע על הצורך לשמור על שלימות מערות הקבורה הרבות הפזורות בשטח שמחוץ לבנין קבר הרשב״י.

בנוסף חלק אייכלר האב מניסיונו רב השנים, בשמירה על קברים קדמונים. המפקחים אמרו להרב אייכלר כי בעבודות הכשרת מגרשים שופכים ערימות עפר על מערות הקבורה, בלי לפגוע בהם, אך בלי להשאיר להם ציון בשטח.

הבן, ח״כ אייכלר, שיבח את פעילות החכי״ם החרדים שהשיגו תקציבים לביצוע העבודות להכשרת שטחים וקליטתם של החוגגים. כמו כן הדגיש את ההשקעה בשיפוץ הבניין עצמו, על ידי תורמים פרטיים אותם גייס הרב שמואל רבינוביץ רב המקומות הקדושים והכותל המערבי.

יחד עם זה ציין איכלר כי הממשלה מזרימה בימים אלה מאות מיליונים על 'אתרי מורשת' במטרה לשמר את המורשת הציונית החקלאית והחלוצית בכל קיבוץ ומושבה ותיקה, אליהם מגיעים תיירים בודדים, ואילו כשמדובר במירון, אליה מגיעים מיליון יהודים בשנה לתפילה ולקיום מורשת ישראל האמיתית, עדיין לא הכירו בו כ'אתר מורשת' באופן הראוי לו מבחינה תקציבית.

בהמשך ישב ח"כ איכלר, המכהן גם כיו"ר הוועדה לתחבורה ציבורית בכנסת, עם הממונים על סדרי התחבורה הציבורית למירון כשהוא עובר על התוכניות השונות להסעת המונים, מכל רחבי הארץ, בעקבות לקחי השנים הקודמות.

בדבריו התייחס איכלר לטענת המשטרה שהשטח במירון קטן מדי להכיל מאות אלפי חוגגים ביום אחד ואמר: "הצלחת מבצע ההסעות בשנתיים האחרונות בכבישים למירון, לאחר שנים של פקקים, מוכיחה כי כאשר רוצים ונערכים ביעילות אפשר להסיע המונים גם בעיר העתיקה בירושלים לכותל המערבי וגם למירון. השנה יש להוכיח שלא רק ההסעות מאורגנות אלא גם השהייה במקום, התפילות והחגיגות, יהיו מאורגנים. זו שאלה של ארגון ותקציב, ההר מסביב לקבר הרשב״י רחב דיו לקלוט הרבה יותר חוגגים. רק צריך להכין תשתיות גדולות לחניה ושירותים, כאילו היה זה 'אתר מורשת' לאומית".

בימים הקרובים יתקיימו התייעצויות בנושא גם בועדות הפנים ובועדת התחבורה של הכנסת.

















ל ישראל איכלר מנשה איכלר וועדת התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד