א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מיקרוסופט מציגה: טכנולוגיות ישראליות שיכולות לשנות את העולם

הצצה לטכנולוגיות החדשניות שהוצגו אתמול באירוע Think Next: סמארטפון שמבצע משימות בעצמו, חדר וירטואלי מבעד למראה וממשק הנשלט בתנועות עיניים. מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל:"כשאני שואל את סטיב באלמר למה הוא משקיע בישראל זו התשובה - יכולת טכנולוגית ויכולת יזמית"

  • א' אייר התשע"ב
מיקרוסופט מציגה: טכנולוגיות ישראליות שיכולות לשנות את העולם

כיצד ייראה העתיד? חברת מיקרוסופט הציגה אמש שפע טכנולוגיות חדשניות שעשויות לשנות את חיינו בשנים הקרובות באירוע Think Next. באירוע ניתן היה לצפות במשחקים שהשליטה בהם נעשית באמצעות מבט, לראות פתרון שגורם לטלפון למלא באופן אוטמטי משימות לפי רצון המשתמש כמו שמירת מיקום החנייה ללא אפליקציה מיוחדת או פיתוח המאפשר למשתמש להזיז חפצים בחדר וירטואלי שנמצא מאחורי מראה. מאחורי הפיתוחים עומדות מיקרוסופט, 18 חברות סטארט-אפ שנבחרו הציג באירוע והאקדמיה.

Think Next הוא אירוע שנתי, שנערך זו השנה הרביעית ברציפות ביוזמת מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל. אמנם האירוע נולד בישראל, אך הרעיון יוצא גם למרכזי מיקרוסופט נוספים והשנה הוא נערך 25-30 פעמים גם בהודו ובסין. בכל שנה מוצגות בתערוכה הדגמות של 20-30 סטארטאפים, פיתוחים פנימיים של מיקרוסופט וטכנולוגיות שמקורן באקדמיה. "חשוב לנו אם יש משהו מרגש שיכול לשנות את העולם" הסביר יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל כיצד נבחרות החברות אשר מציגות באירוע. לטענתו, אין חשיבות אם לחברה יש מודל עסקי או אם היא בהכרח משתמשת בטכנולוגיה של מיקרוסופט.

בין הטכנולוגיות הבולטות שהציגה מיקרוסופט on{x}- פתרון עליו הכריזה אתמול, שמאפשר לגרום לסמארטפון לבצע משימות באופן אוטומטי באמצעות שימוש באותות אותם אוסף הטלפון. למשל שליחה אוטומטית של מיקום מדויק בתשובה להודעת טקסט בה נכתב "איפה?" או שמירה אוטומטית של מיקום חניית הרכב. כל זאת מבלי להוריד אפליקציה ייעודית או לתכנת אפליקציה מורכבת, אלא באמצעות הרכבת "מתכון" בו מוגדרת הפעולה והתגובה הרצויה באופן פשוט יחסית. מתכנתים יוכלו להרחיב את האפשרויות הזמינות במערכת. המוצר יושק בהדרגה לטענת מיקרוסופט לכל מערכות ההפעלה. "הפרויקט שאנחנו מכריזים עליו כיום פותח את הדלת למתכנתים לייצר חוויות חדשות למשתמש שמאפשר לתכנת את תהטלפון מרחוק ולהפוך אותו לכלי שמגיב לסביבה שלו בסביבה קונטסקטואלית" הסביר יעקובי

טכנולוגייה חדשנית נוספת פרי פיתוח של מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל היא Alice. באמצעות מצלמת קינקט ומסמך המדמה מראה ניתן לשחק ולהזיז חפצים בתוך חדר וירטואלי. השם של הטכנולוגיה ניתן לה על שם הספר "מבעד למראה ומה אליס מצאה שם" של לואיס קרול. לטענת יעקובי פיתוח זה הוא חלק מטרנד של חיבור בין העולם האמיתי והעולם הוירטואלי.

בין הצוותים אשר פעילים במרכז הפיתוח של מיקרוסופט והציגו את הפיתוחים שלהם באירוע קבוצה אשר מפתחת את מנוע ההמלצות של קונסולת המשחקים של החברה, Xbox. "יש בערך 50 מיליון משתמשי Xbox בעולם, כל אחד שבוחר מה הסרט הבא שיראה או השיר הבא שיבחר ישתמש בתוכנה שפותחה כאן" אמר יעקובי. כמו כן, הוא ציין כי כל מוצר של מיקרוסופט המכיל זיהוי פנים עושה שימוש בתוכנה שפותחה בקבוצת פיתוח בישראל.

מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל מוגדר מרכז פיתוח אסטרטגי (Global Development Center). מרכזים נוספים מסוג זה מפעילה החברה גם בהודו וסין. "כשאני שואל את סטיב באלמר (מנכ"ל מיקרוסופט העולמית ע"א) למה הוא משקיע בישראל זו התשובה - יכולת טכנולוגית ויכולת יזמית. כשאנחנו מסתכלים על מרכז הפיתוח אנחנו שואלים איך אנחנו רותמים את היכולת האלה למען מיקרוסופט ולמען העולם" אמר יעקובי. עוד הוא הוסיף "רעיונות יש בהרבה מקומות בעולם. אבל מה שמיוחד בישראל זה היזמות - היכולת לקחת את הרעיונות, לבנות אותם ולמכור אותם".

כיום ממוקד מרכז הפיתוח הישראלי בשני תחומים עיקריים: Business Intelligence, כלומר היכולת לעבד כמויות עצומות של דאטה ולהפיק מהן תובנות, וקנוסיומריזציה של ה-IT, כלומר פיתוח פתרונות להתמודדות עם כניסת מכשירים פרטיים של העובדים לארגון. כיום רוב עובדי מרכז הפיתוח עוסקים באחד משני נושאים אלה. כמו כן יעקובי הדגיש כי במסגרת מרכז הפיתוח מוקמים סטארט-אפים פנימיים בתוך מיקרוסופט - צוותי פיתוח שלעיתים צומחים והופכים לעמודים מרכזיים בפעילות החברה. "אנחנו עושים במרכז הפיתוח מה שישראל עושה במודל אומת הסטארט-אפ" הסביר יעקובי. לאחרונה הכריזה מיקרוסופט על הקמת תוכנית האצה לסטארט-אפים - הראשונה מסוגה בעולם שמקימה החברה. בשבוע שעבר נבחרו עשרה סטארט-אפים שיקחו חלק במחזור הראשון ויאיישו קומה בבניין של מרכז הפיתוח בהרצליה.
טכנולוגיות ישראלי פיתוח עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד