ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
סלקציה לחרדים?

בגלל רון קובי: גפני במכתב בהול למנדלבליט

לאור ההסתה המסוכנת נגד הציבור החרדי מצד רון קובי וגורמים נוספים - ח"כ גפני במכתב דחוף ליועמ"ש מנדלבליט: "אבקש את התערבותך בתהליך החמור הזה שיש להפסיקו מידית" • כל הפרטים

בגלל רון קובי: גפני במכתב בהול למנדלבליט
גפני וקובי צילום: דוד כהן, מארק ישראל, פלאש 90

לאור ההסתה המסוכנת נגד הציבור החרדי פנה אתמול (חמישי) ח"כ משה גפני במכתב דחוף ליועמ"ש מנדלבליט: "האפשרות להגיש תביעת לשון הרע על ציבור מסורה בידך אבקש את התערבותך בתהליך החמור הזה שיש להפסיקו מידית".

עוד כותב גפני, כי "על פי החוק הקיים, הצבור היחיד שמותר להשמיצו הוא הצבור החרדי. אני מתכוון בכנסת הבאה לתקן את לשון החוק ע"מ להכליל הסתה נגד חרדים בתוך העונשין".

המכתב נשלח בעקבות דבריו של רון קובי בשידור חי, לאחר שראה נופשים חרדים בטבריה: "הרגשתי כמו בעזה, אריה דרעי מממן את כל החופש של החרדים האלו על חשבונכם".

נוספה על כך התבטאותה של חברת מועצת עיריית טבריה, אורית מלמה, שהגיבה בשידורו של רון קובי כי "צריך לעשות סלקציה בכניסה לטבריה לאורחים לא רצויים".

מכתב בהול. הפנייה של ח"כ גפני למנדלבליט

לדברי גפני, "החוק לא קובע כי הסתה נגד חרדים היא הסתה וכך נאמר בסעיף 144 א' לחוק העונשין: "רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני". לכן הסתה כנגד ערבים אסורה, כנגד שחורים אסורה, אך כנגד חרדים אינה אסורה".

"אני מתכוון בכנסת הבאה לתקן את לשון החוק ע"מ להכליל הסתה נגד חרדים בתוך העונשין עם הגדרה מדויקת וזאת לאור הנסיבות האמורות. לעומת זאת בחוק איסור לשון הרע נאמר: "לשון הרע על חבר בני אדם או על ציבור כלשהו, דינה כדין לשון הרע. לא יוגש כתב אישום בשל עבירה לפי סעיף זה אלא על ידי היועץ המשפטי לממשלה או בהסכמתו".

לסיום כותב יו"ר ועדת הכספים: "האפשרות להגיש תביעת לשון הרע על ציבור מסורה בידך ולאור ההסתה והלשון הרע נגד הציבור החרדי שעלולה להביא למעשים גרועים מאד ויש להפסיקה, מסורה בידיך. אבקש את בדיקתך והתערבותך בתהליך החמור הזה שיש להפסיקו מידית".

יצוין כי דבר הפנייה פורסם לראשונה ביתד נאמן.

משה גפני אביחי מנדלבליט רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד