ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חגגה יום הולדת לפני שבוע

טרגדיה: רינה שנרב בת ה-17 נרצחה; האב והאח במצב קשה ובינוני

עצוב: רינה שנרב בת ה-17 שנפצעה אנושות בפיגוע בבנימין - נפטרה מפצעיה; אחיה ואביה מאושפזים במצב קשה ובינוני • "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו 3 פצועים שוכבים" • בשעה זאת מתנהל מרדף אחר רכב פלסטיני שנמלט מזירת האירוע • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

טרגדיה: רינה שנרב בת ה-17 נרצחה; האב והאח במצב קשה ובינוני
הכוחות במקום הפיגוע צילום: פלאש 90

בשעה 10:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פיצוץ סמוך למעיין בדולב. הפיצוץ הביא לפציעה אנושה של בת 17, ולמרבה הצער נקבע מותה לאחר שעה קלה; אחיה בן ה-19 נפצע באורח קשה ואביה באורח בינוני. בני משפחה חרדית לאומית.

על פי דיווחים פלסטינים, בשעה זאת מתנהל מרדף של צה"ל אחרי מכונית פלסטינית שנמלטה מהאזור. מדיווח שהגיע ל'בחדרי' עולה כי צה"ל הקים מחסומים בכל האזור על מנת ללכוד את רכב המחבל/ים. במערכת הביטחון חוששים כי המחבלים יבצעו פיגוע נוסף בטרם ייתפסו.

לפי הדיווח, ברח מהמקום רכב לבן קטן, לא ידוע לאיזה כיוון. מד"א, משטרה, כוח צבאי, רבש"צי גוש טלמונים ונציגי אגף הביטחון בדרך למקום. חשד כי הרכב הנמלט השליך רימון. ל'בחדרי חרדים' נודע כי אב המשפחה הוא שהזעיק את הכוחות. 

הדסה עין כרם מסר, כי הסתיים ניתוחו של הפצוע בן ה-19 מהפיגוע היום. ד״ר עבד חלאילה, כירורג בכיר בהדסה אשר ניתח את הפצוע מסר כי הניתוח עבר בהצלחה, המטופל יציב וימשיך טיפול ומעקב ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו קשה אך לא נשקפת סכנה לחייו.

בעקבות האירוע הביטחוני, נתניהו יקיים בשעה הקרובה התייעצות עם ראשי מערכת ביטחון.

מדוברות מד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי ל-3 פצועים, בהם אב כבן 46 ובנו כבן 19 שנפצעו קשה ובינוני, ואחותם הצעירה שנפצעה אנושות וכאמור, מתה לאחר שעה קלה.

פראמדיק מד"א שלמה פרל סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו 3 פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר כבן 19 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליוון ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית".

"ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך ויפנה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום ע"י פראמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לפיגוע הקשה:"אני שולח תנחומים עמוקים בשמי ובשם אזרחי ישראל למשפחתה של הנערה רינה שנרב ז"ל שנרצחה בפיגוע הטרור הקשה הבוקר והחלמה מהירה לפצועים - אביה הרב איתן ובנו דביר. נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו.
זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

ראש העיר לוד יאיר רביבו כתב: "העיר לוד מרכינה ראש. שבת שחורה על עם ישראל ועל העיר לוד. תושבי לוד כולם כואבים על הירצחה בפיגוע של רינה שנרב הי"ד, נערה מקסימה שכל עתידה היה לפניה. אני מאחל רפואה שלמה לבני המשפחה הפצועים, הרב איתן ובנו דביר יבדל"א, ומקווה לתפיסה מהירה של המרצחים. שוב יום שישי, שוב טרור באתר בו נרצח לפני ארבע שנים, תושב העיר דני גונן הי"ד".

"עיריית לוד בראשותי תעשה הכל כדי לתמוך במשפחה ברגעים קשים אלה. מדובר במשפחה ציונית וחלוצית, שתורמת רבות לעיר לוד ותמשיך להיות בלבנו גם בעתיד.
אני גאה להיות בן לציונות הדתית, אלה שרואים את המדינה וקידומה לפני כל אינטרס אישי, חלוציות במיטבה- במרכז הארץ, ביהודה ובשומרון. הטרור לא ינצח, בשום מקום.
הרצח הנתעב רק מחדד בנו את ההכרה להתחזק באמונה, ולא לאפשר לרוצחים לפגוע באמונה של העם היהודי, לערער את האמונה בצדקת הדרך, שאנחנו שייכים לארץ הזאת ושהארץ הזאת שייכת לנו".

"תשובתנו לטרור מאז ומתמיד, הייתה ותמשיך להיות לסרב להיכנע לפחד, לחזק את רוחנו, להיאחז בארצנו ולהשתרש עמוק באדמת מולדתנו. היום נלווה את רינה למנוחות בשעה 15:30 בבית העלמין החדש בלוד. תהא נשמתה של רינה הי"ד צרורה בצרור החיים, אמן".

ח"כ מוטי יוגב, תושב דולב, בתגובה לאירוע הקשה בעין בובין: "במקום בו יהודים מחפשים מים חיים וחיים, מחפשים ערבים רעים את המוות. בשביל לעצור את גל הפיגועים, להציל ולהוסיף חיים, צריך לחזק את שליטתנו ביהודה ושומרון, לפגוע בראשי הטרור באופן מרתיע ולחזק את ההתיישבות היהודית".

התפללו לרפואת האב איתן בן חנה והבן דביר חיים בן שירה אסתר

 

מטען חבלה פצוע קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד