ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גם בחודש מארס: התיירים ממשיכים לברוח מישראל

מספר לינות התיירים במלונות בישראל ירד ב-6% לעומת מארס 2011; הישראלים הגדילו את כמות הלינות בבתי מלון בארץ

  • א' אייר התשע"ב
מלונות שיא טרוול. צילום אילוסטרציה
מלונות שיא טרוול. צילום אילוסטרציה



גם בחודש מארס נמשכה הירידה בלינות התיירים בבתי המלון בישראל - כ-923 אלף לינות תיירים, המהווים ירידה של 6% לעומת מארס 2011. "זה כשנה, מתחילת האביב הערבי, אנו חווים ירידה בתיירות המסורתית-הקלאסית והצליינית, שהחריפה בעקבות האיום האיראני והמשבר הכלכלי באירופה. בחודש מארס הגיעה הירידה לרוב חלקי הארץ. לדאבוני, אנו לא מזהים שינוי במגמה זו, אלא רק התגברותה" אומר עמי פדרמן, נשיא התאחדות המלונות בישראל.

הירידות בלינות התיירים התרחשו כמעט בכל רחבי הארץ: במערב ירושלים נרשמה ירידה של 4% לעומת מארס שנה שעברה, בטבריה ירידה של 5%, באילת ירידה של 22% ובחיפה 6%.

"במשרד התיירות צועקים בשמחה שהתיירות נמצאת בעלייה אבל זה לא נכון כי זה לא תיירים אלא מבקרים, שמגיעים לפחות מ-24 שעות ולא משאירים כסף במלונות" אומר רפי פרבר, סגן נשיא התאחדות המלונות בישראל. הוא מוסיף כי "ישנה ירידה בלינות של התיירים הנוצרים שנהגו לשלב את הטיול שלהם בארץ עם הביקור במצרים. אנחנו רואים את זה בעיקר בתיירות האמריקאית שמוותרת על הביקור בכלל באזור כי פחות משתלם להם להגיע למדינה אחת בלבד. בנוסף בתקשורת העולמית מדברים על מה שקורה בסוריה והתיירים לא מצליחים להפריד בין הצרות הקיימות במדינה הזו לישראל".

עוד אומר פרבר כי "מה שלא רואים בדו"חות זו הירידה ברווחיות של המלונות, שנובעת בין היתר מהמצב הכלכלי העולמי כך שלתיירות הנכנסת לארץ יש פחות אפשרויות לשלם. תייר אמריקאי שמגיע היום לישראל שומר על הכסף שלו. רוב התיירים בתחום הצלייני הם מהגיל השלישי - אין להם הכנסה נוספת והם הראשונים לחסוך". פדרמן הוסיף בנושא כי "מנתונים חלקיים שבידינו, אנו מזהים בבירור הרעה בתנאי הסחר בתעשיית המלונאות הבאים לידי ביטוי בירידה בפדיון המלונות מחד ובעלייה בהוצאות התפעול של המלונות מאידך, בעיקר בתחום המים (25%+), החשמל (15%+) והארנונה (3.1%+)".

הישראלים דווקא כן נופשים

על הירידה בלינות התיירים מפצות במעט לינות הישראלים. במארס הנוכחי היתה עלייה של 6% בלינות ישראלים בבתי המלון לעומת אשתקד, והן הסתכמו בכ-755 אלף. סך כל הלינות במלונות במארס הסתכמו בכ-1.68 מיליון, ירידה של 1% ביחס לאשתקד.

הישג משמעותי נרשם בירושלים עם עלייה של 44% בלינות הישראלים. "בחודש מארס האחרון בו נרשמה העלייה המדוברת וכן עלייה של 1% בתפוסת המלונות בעיר, נערכו בין היתר מרתון ירושלים הבינלאומי שהביא להשתתפותם של 15 אלף איש ולפסטיבל הקרח הבינלאומי שגם הוא הביא לירושלים מספר רב של מבקרים", אומרים ברשות לפיתוח ירושלים.

עלייה גבוהה נוספת בלינות ישראלים ניתן לראות בתל אביב - כ-41 אלף לינות המהוות עלייה של 21% ובהרצליה - כ-6,000 לינות שהן עלייה של 31%.

אלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב מסביר כי "העלייה בקטגוריית לינות הישראלים מגיעה כתוצאה מחששם של המלונאים מפגיעה בתיירות הנכנסת. בסוף ינואר-פברואר היה חשש שהתיירות הנכנסת תרד גם באזור של תל אביב והרצליה כי ראינו שיש ירידה באזורי הארץ האחרים. משיחות עם סוכנים עמם אנחנו עובדים בחו"ל עלו חששותיהם מהתפתחות אפשרית במישור הביטחוני, כזו שבדיעבד לא קרתה. כל מלון הסיק את המסקנות שלו וניסה להביא יותר ישראלים באמצעות מבצעים והורדת מחירים".

מהנתונים עולה כי פגיעה בתיירות הנכנסת אכן התקיימה בחודש מארס. בהרצליה חוו מלונות העיר ירידה של 12% לעומת מארס 2011 ואילו בתל אביב שיעור הלינות נותר בעינו.
מלון תיירים לינות ישראל ירידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד