י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוויה אחרת

אלפי שנים ביום אחד: ירושלמים נושמים היסטוריה

כתב בחדרי השתתף בסיור מודרך בשבילי ירושלים וחזר נפעם מהתוכנית האטרקטיבית אותה יזמו עיריית ירושלים בשיתוף עם הרל"י והמינהל הקהילתי בנווה יעקב • על הדרך המעניינת החוויות והסיפורים ועל האנשים שמאחורי התוכנית הנפלאה • כך עשינו ביום אחד מסע בן אלפי שנים בירושלים • צילום: יעל אייזיקוביץ

אלפי שנים ביום אחד: ירושלמים נושמים היסטוריה
מסע בשבילי ירושלים צילום: באדיבות המצלם

ללא ספק החוויה הכי מרטיטה במהלך הטיול היה כשעמדנו על גבי החומות והשקפנו על עבר ירושלים החדשה, השמש השוקעת מאחורינו הוסיפה גוון היסטורי להרגשה שהנה אנחנו ניצבים בחיבור מיוחד של ישן מול חדש, להקשיב לסיפורי המדריך על ההתמודדות של תושבי ירושלים בעיר העתיקה, על הנחשונים שיצאו מחוץ לחומות, תוך כדי שאנו מביטים על תפארתה ובנייתה של ירושלים החדשה, זה נתן לנו את ההבנה כי אנחנו חלק מסיפור היסטורי מיוחד שלא היה כמותו.

הסיור בו השתתפנו הוא אחד מתוך עשרות טיולים שיצאו מרחבי השכונות במימון מלא של עיריית ירושלים הרל"י והמינהל הקהילתי בנווה יעקב, האטרקציה הייחודית שבנויה בצורה מושלמת לתושבי ירושלים החרדיים, כוללת נסיעות הלוך וחזור מהשכונות, סיורים מודרכים, כניסות לאתרים וכמובן שי יפהפה לכל משתתף, הכל במחיר של פחות מנסיעה באוטובוס עירוני.

האטרקציה הנפלאה אותה יזמו חברי סיעת 'דגל התורה' בירושלים -  נוהלה כולה ע"י המינהל הקהילתי בנווה יעקב בראשות היו"ר הרב אלי יעקובי והמנהלת הגב' גורדון, אשר עשו לילות כימים למען הצלחת הפרויקט, תוך חשיבה רחבה ותכנון מדויק וקפדני על כל פרט ופרט בכדי למקסם את ההנאה לכל המשפחה עם שמירה טהרת הקודש.

האטרקציה מתחילה כבר בתחילת הנסיעה כשהמשתתפים מחולקים לקבוצות קטנות כדי לתת לכל קבוצה את היחס המיוחד, המדריכים החביבים דואגים לתת למשתתפים את החוויה בצורה הכי טובה שיש, הם עונים לשאלות של הילדים, מוסיפים בהסברים וסיפורים ונותנים לנו את ההרגשה שהנה אנחנו מטיילים כאן יחד עם אבותינו מהדורות הקודמים.

בין המשתתפים ראינו גם מבוגרים בני 60 ו-70 שהשתתפו בטיול עם הנכדים הירושלמים , תוך כדי שהם מסבירים להם על החיים בירושלים ומספרים על החוויות שלהם עצמם בירושלים העתיקה, התרגשנו לראות את הדמעות על פניהם כשהם סיפרו על השנים בהם לא זכו להגיע לכותל ונאלצו להשקיף מרחוק על ירושלים הנצורה, שמחנו אתם כשהם סיפרו על שחרור ירושלים ועל הפעם הראשונה בה טיילו בין החומות בדרך לכותל המערבי כשעכשיו הם משחזרים יחד עם הנכדים את המסלול בו הם עברו.

לתוכנית האטרקטיבית שותפים רבים, ובראשם יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ הרב משה גפני, שדאג למימון הפרויקט, יחד עם מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים מר אייל חיימובסקי, סמנכלי"ת העיריה הגב' אריאלה רג'ואן, וכמובן ראש העיר מר משה ליאון שהיה שותף מלא בכל התהליך ואף הגדיל בצורה משמעותית את התקציב לפרוייקט המיוחד.

הסיורים התקיימו בכל יום מימי בין הזמנים, החל משעות הצהרים ועד שעות הלילה ושילבו הנאה מרובה, פעילות מגוונת ועשירה בתוכן שנבדק והותאם במיוחד לציבור החרדי, לימוד והיכרות בלתי אמצעי עם העבר המפואר של עיר הקודש והגברת הציפיה לבניין ירושלים והמקדש.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים, הרב אליעזר ראוכברגר שעומד מאחורי התמיזם זה כבר שנה שלישית ברציפות מדגיש כי "פרוייקט בשבילי ירושלים הינו פרוייקט שמותאם במיוחד עבור ציבור בני התורה שאין ברשותם רכב ואינם יכולים להרשות לעצמם טיולים יקרים, ראינו את הצורך של המשפחות היקרות ורצינו לתת להם יום טיולים מהנה יחד עם כל המשפחה במחיר שגם משפחות גדולות וברוכות ילדים יכולים לעמוד בו.

חבר מועצת העיר, הרב דוד בלומנשטוק, שהשקיע רבות ופעל להגדלת המימון למיזם באמצעות המינהל לתרבות תורנית בראשו הוא עומד מציין כי למרות שהשנה נוספו מקומות רבים ומסלולים נוספים, עם זאת נותרו הרבה תושבים מאוכזבים שלא הספיקו להירשם למיזם, הוא מבטיח כי בעתיד ייעשה כל מאמץ להרחיב ולהגדיל עוד יותר את הפרויקט המיוחד הזה כדי שכל תושב יוכל ליהנות מהפרוייקט המיוחד.

הגב' דסי גורדון מנהלת המינהל הקהילתי בנווה יעקב והרוח החיה מאחורי התוכנית מציינת כי הטיולים בעיר הם רק חלק קטן מהמיזם הכולל שמתחיל בחוברת מושקעת שמחולקת לכל ילדי העיר וכוללת בתוכה קומיקסים, תשבצים חכמים, סיפורים ותחרות ציורים לילדי ירושלים שאת תוצאותיה תוכלו לראות בלוח השנה היפהפה שחולק לכל משתתף בטיולים, השקענו המון מחשבה תכנון ולמידה כדי שמשתתפי התוכנית יוכלו להפיק ממנה את מירב ההנאה.

הרב אלי יעקובי יו"ר המינהל בנווה יעקב מוסיף ומציין כי התוכנית כולה היא פרי שיתוף פעולה כולל ומושלם בין כל הגורמים בירושלים, כולם התאחדו והשקיעו את מירב כוחם בכדי שהנאת התושבים תהיה שלמה ומיוחדת.

לאחר יום הסיור המרתק שבו ביקרנו בין היתר בטיילת החומות העיר העתיקה, הרובע היהודי, בתי הכנסת המפוארים והצפיה במשקפות תלת מימד על עבודת בית המקדש, נכנסנו כולנו אל הכותל המערבי לומר כמה פרקי תהלים. אין כמו תפילה בשריד בית מקדשינו לאחר יום שלם שבו סיירנו בעיר, יום שבו הצלחנו לחוש את החיים שרחשו במרצפות אלו ממש לפני אלפי שנים, התפילה יצאה מהלב בתחינה שנשוב ונראה את בית המקדש ואת ירושלים כולה בתפארתה ובייחודה.

שבילי ירושלים היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד