י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החסיד חלה והדביק

הקהילה החרדית חיסנה ילדים מחשש לחצבת

ראשי קהילה טאהש בקנדה בהנהגת האדמו"ר ומנהיגים יהודים נוספים בצפון אמריקה, אישרו את הצורך בחיסון של כולם על פי הנחיות משרד הבריאות

הקהילה החרדית חיסנה ילדים מחשש לחצבת
ילדים חסידים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

כ -350 ילדים מהקהילה החסידית טאהש שמצפון למונטריאול שבקנדה, חוסנו נגד חצבת, כך דווח ב- CJ News. החיסון נגד חצבת הגיע, לאחר חמישה מקרים של ילדים שקיבלו את המחלה במהלך קיץ 2019.

ד"ר אריק גוייר, מנהל מחלקת בריאות הציבור באזור, אמר ל- CJ News "אלה המקרים הראשונים של חצבת באזור מאז 2011."

אייזיק וייס, אחד מהאנשים האחראים לביטחון הציבור בקהילה החסידית של קרית טאהש, אמר כי "החיסון הוצע לאלה שהתיעוד הרפואי שלהם הראה שהם לא מחוסנים או לא מעודכנים, אך היה מרצון."

לפני החיסון של מאות הילדים אמר וייס, כי "90 עד 95 אחוז" מתוך 500 משפחות של טאהש חיסנו את ילדיהם, ו"מנהיגי הקהילה מפצירים מאד מכל חברי הקהילה לעשות זאת."

אבל, אף אחד לא יודע בוודאות כיצד התפשט זיהום החצבת.

וייס אמר, כי "ההערכה היא שאדם מהקהילה של טאהש שביקר בברוקלין, ניו יורק, אולי נדבק משם בנגיף, והביא אותו למחוז הקנדי".

התפרצויות החצבת בניו יורק עשויות להיות קשורות לאלפי יהודים חסידי ברסלב שביקרו בעיר אומן שבאוקראינה בשנת 2018, כך דווח בחודש אפריל האחרון בניו יורק טיימס, אוקראינה ממשיכה להיות המובילה באירופה המדווחת על מקרי חצבת במהלך 2019.

מנהיגי הקהילות בקוויבק, ובאזורים נוספים, מפרסמים כל הזמן על נחיצות החיסונים, ומסבירים כי אין כל חשש מפני הסיכון לתופעות לוואי שליליות.

"ילדים לא מחוסנים לא יורשו להגיע לבתי הספר של הקהילה". כך אמר אייזיק וייס מעסקני הקהילה בטאהש ל- CJ News.

הרב יונתן בנימין וייס, המשמש כרב הראשי של מונטריאול ועומד בראש ועדת האתיקה הרפואית של מועצת הקהילה היהודית, הצהיר כי "מבחינה דתית, וגם מבחינה אתית ומוסרית, המסר שלנו ברור מאוד, משפחות נדרשות למלא אחר הוראות רשויות הבריאות."
באפריל 2019, רופאים רבים במונטריאול היו חלק מ- 500 אנשי מקצוע בתחום הרפואה המשרתים קהילות יהודיות אורתודוכסיות ברחבי צפון אמריקה, אשר חתמו על מכתב פומבי המאשר את הצורך בחיסון של כולם על פי הנחיות משרד הבריאות.

קנדה חצבת חרדים קנדה חסידות טאהש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד