י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שני פעילים בארגון חוסלו

בעקבות התקיפה הישראלית: נסראללה צפוי לשאת נאום "חריף"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת נאום "חריף" היום בשעה 17:30 • שני פעילים בארגון חוסלו כתוצאה מהתקיפה הישראלית • מוקדם יותר דווח בביירות על פיצוץ שנגרם באחד מהבתים באמצעות כלי טיס ישראלי • 'בחדרי' עם כל הפרטים על התחממות הגזרה הצפונית

בעקבות התקיפה הישראלית: נסראללה צפוי לשאת נאום "חריף"
הרחפן שהתרסק צילום: רשתות ערביות

חיזבאללה הודיע לפני זמן קצר (ראשון) שהמל״ט הישראלי השני שנפל בדאחייה היה ממולכד. בנוסף, בארגון הודיעו על שני הרוגים לפחות מהארגון שלהם כתוצאה מהתקיפה הישראלית באזור דמשק.

הרוג אחד הוא חסן יוסף זביב, בנו היחיד של איש חיזבאללה מוכר, בכיר בערוץ הטלויזיה אלמנאר. הרוג נוסף הוא יאסר אחמד דאהר. הלווייתם של השניים נערכה הבוקר במסגד השיעי אלסיידה זינב, ליד דמשק.

לדברי אחד מדוברי הארגון, מוחמד עפיף, בעקבות התקיפה הישראלית, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, צפוי לשאת נאום הערב בשעה 17:30. "חיזבאללה ימסור תגובה חריפה בנושא במהלך נאום שיישא המזכ"ל חסן נסראללה אחר הצהריים", אמר עפיף.

מוקדם יותר דווח ‏בביירות על פיצוץ שנגרם באחד מהבתים באמצעות כלי טיס מתאבד ישראלי. לדיווחים נלווים גם תמונות המתעדות את הפיצוץ וכן חלקי רחפן או מזל"ט מדגם המצוי גם בשימוש צבאי ישראלי.

על פי דיווח בבלוג אינטלי טיימס, גרסה אחת טוענת כי הפיצוץ נגרם עקב התרסקות או הפלת מזל"ט ישראלי והגרסה השנייה על ניסיון לתקיפה ממוקדת.

‏בחיזבאללה אישרו מאוחר יותר כי שני רחפנים מתאבדים התרסקו בדאחייה בביירות. בשלב זה לא ברור מה הייתה המטרה או אולי מדובר במסר שגם זרועות התמנון האיראני בלבנון לא יהיו חסינים.

על פי דיווחים בסוריה, 27 הרוגים עד כה בתקיפה הישראלית בשטח סוריה. 15 מתוכם חיילים בצבא סוריה, 8 חיילים איראנים, ו-4 חיילי חיזבאללה.

מוקדם יותר הבוקר התייחס שר החוץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני ישראל כץ בראיון ברשת ב' לסיכול הפיגוע מסוריה. "ההתייחסות לפעולה היא בשל העובדה שתוכננה כאן תקיפה אווירית על יעדים ישראליים. הפעולה כוונה לפגוע בראש הנחש", אמר כץ.

כזכור, אמש (מוצאי שבת) תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב מספר יעדי טרור בכפר עקרבה, דרום מזרח לדמשק בסוריה.

התקיפה בוצעה נגד פעילי כוח קודס האיראני ומיליציות שיעיות שעסקו בימים האחרונים בקידום פיגוע נגד מטרות ישראליות משטח סוריה. מתווה הפיגוע שסוכל, כלל בתכנון שיגור מספר רחפנים חמושים נגד מטרות ישראליות.

על פי הדיווח, החוליה האיראנית התכוונה לשגר את הרחפנים כבר ביום חמישי, אבל המהלך שובש בפעילות של צה"ל. נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות לתושבי הגולן.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו הגיב לתקיפה הישראלית ואמר:"במאמץ מבצעי גדול, סיכלנו תקיפה נגד ישראל של כוח קודס האיראני ומליציות שיעיות. אני חוזר ואומר, לאיראן אין חסינות בשום מקום. כוחותינו פועלים בכל גזרה נגד התוקפנות האיראנית". 

"הקם להורגך השכם להורגו. הנחיתי להיערך לכל תרחיש. נמשיך לפעול נגד איראן ושלוחותיה בנחישות ובאחריות למען ביטחון ישראל".

פיגוע רחפן התקפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד