י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר מחלה קשה

אבל באנטוורפן: איש החסד המפורסם הלך לעולמו

ר' אברהם שטיינמץ ז"ל מהדמויות המוכרות באנטוורפן שבבלגיה ומגדולי אנשי החסד - נפטר לאחר מחלה קשה • בן 67 בפטירתו 

אבל באנטוורפן: איש החסד המפורסם הלך לעולמו
הרב אברהם (בומי) שטיינמץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ביום שישי הלך לעולמו הרב אברהם (בומי) שטיינמץ ז"ל לאחר מחלה קשה והוא בן 65 בפטירתו.

המנוח הספיק להגיע לארץ הקודש לפני כשבועיים לאחר שמצבו הדרדר לאחר שהביע את רצונו להיטמן בישראל ואף הוסיפו לו את השם רפאל כסגולה לרפואה, אך למגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה.

במשך שנים ניהל את מאפיית שטיינמץ המפורסמת באנטוורפן. הוא נודע כאיש חסד גדול שתרם מהונו לצדקה בסתר, בחייו אף תרם אמבולנס לארגון 'רפואה וחיים'. ביתו שבאנטוורפן היה בית להכנסת אורחים ור' אברהם הוקיר תורה ולומדיה.

אחד ממכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' על גדלותו של המנוח: "בעבר היה לו דין תורה באיזה עניין מסוים, ור' אברהם ניצח בדין תורה, אך הצד השני לא קיבל את פסק הדין והלך לבית המשפט וגם שם המנוח ניצח. לאחר מכן", הוא מספר, "שמע שלאותו אדם עמו היה לו דין ודברים הגיע לפת לחם - קרע את פסק בית המשפט וויתר לו על הכל".

ר׳ אברהם בן יצחק ישראל זצ״ל היה אדם גדול. מסר את נפשו לכבודה של תורה. היה אוהב הבריות מאיר פנים לכל אדם, אוהב חסד, מכניס אורחים ובעל עין טובה לכל איש . הצטיין במיוחד באמונה תמימה בה׳ וכבד תלמידי חכמים.

במהלך חייו הכניס ספרי תורה בבית הכנסת ויזניץ, וכאשר נגנב ספר זה מסר את נפשו במשך למעלה מ 10 שנים לפדיון ספר תורה זה. היה נותן לעניי העיר מזון לרוב, ומתן בסתר.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך: שלושה ילדים ונכדים מרביצי תורה ויראה. מסע ההלוויה נערך ביום שישי, ערב שבת קודש פרשת עקב, והוא נטמן לפני כניסת השבת בבית החיים ויז'ניץ בבני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד