י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רשלנותו התעצמה"

מורה הנהיגה הסיט ההגה וגרם למות האופנוען

מורה נהיגה הסיט את ההגה ברכב הלימוד בעת שתלמידה נהגה בו והביא לתאונה קשה בה נהרג רוכב אופנוע • כתב אישום הוגש נגדו • "רשלנות המשיב מתעצמת, נוכח תגובתו המאוחרת של המשיב"

מורה הנהיגה הסיט ההגה וגרם למות האופנוען
pixabay

כתב אישום הוגש נגד מורה לנהיגה בן 60, לאחר שהורה לתלמידה לפנות ימינה, אך כדי להימנע מתאונה הסיט לה את ההגה והתנגש ברוכב אופנוע שנהרג במקום.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, הנאשם הינו מורה מוסמך להוראת נהיגה ובבעלותו רכב המשמש להוראת נהיגה. ברכב היו מותקנים מנגנונים ייעודיים המאפשרים למורה הנהיגה שליטה תפעולית מלאה על הרכב בזמן נסיעה, ושליטה על אופן נהיגת התלמיד.

בין היתר, הותקנו ברכב מערכת דוושות נוספת להאצה ובלימה ומערכת מראות פנימית וחיצונית.

לפני כשלושה חודשים בתאריך 29.5.19, בשעה 16:14, נהגה תלמידה ברכב, כחלק משיעור נהיגה, בכביש 20 מדרום לצפון, לכיון מחלף שבעת הכוכבים, בנתיב הימני ביותר, המיועד לפנייה ימינה בלבד, לכיוון מרכז העיר הרצליה כאשר הנאשם ישוב במושב לידה ומנחה אותה בנהיגתה.

בסמוך לקילומטר ה-25, הורה מורה הנהיגה לתלמידה לעבור לנתיב השמאלי המוביל להרצליה פיתוח מבלי שהביט במראות הרכב המקנות שדה ראייה רחב לנתיבי הכביש. התלמידה החלה לסטות לנתיב השמאלי. בעוד התלמידה סטתה מנתיב נסיעתה שמאלה ונכנסה לנתיב נסיעתו של רכב מסוג לקסוס מצד שמאל.

משהבחין מורה הנהיגה כי חזית רכב הלקסוס, קרבה אל רכבו, הסיט את ההגה בחדות, חזרה אל הנתיב הימני בכביש. אותה העת, רכב המנוח חגי יצחק נדלר ז"ל על אופנוע מסוג "קוואסקי" בכביש 20, מכיוון דרום לצפון, בנתיב הימני בכביש, מאחורי רכבו של הנאשם, במהירות משוערת של כ-126 קמ"ש.

ברגע הסטת הגה הרכב ימינה, חסם הנאשם את המשך נתיב נסיעתו של המנוח. כתוצאה מכך התנגש המנוח עם חזית האופנוע בדופן ימין של רכבו של הנאשם. המנוח הוטל מהאופנוע בעוצמה על גדר בטיחות מברזל אשר בשול הכביש ומיד לאחר מכן נדרס תחת גלגלי רכבו של הנאשם.

אמבולנס מד"א הוזעק לזירת התאונה ומותו של המנוח נקבע במקום, כתוצאה מפגיעה רב מערכתית קשה אשר נגרמה לו בעטיה של תאונת הדרכים.

"רשלנות המשיב מתעצמת, נוכח תגובתו המאוחרת של המשיב בדמות הסטת הגה רכב הלימוד ימינה בצורה חדה, מבלי שנתן דעתו לתנועה בנתיב הימני" כתב עו"ד דרור לוי מהפרקליטות, בבקשה לפסול את רשיון הנהיגה של מורה הנהיגה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

"אף העובדה כי המשיב לא ישב במושב הנהג בעת התאונה, אין בה כדי לאיין את אחריותו ולצמצם את היקף רשלנותו".

נהיגה רישיון נהיגה שיעורי נהיגה תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד