י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הפרת אימון חמורה"

העיתונאי הבכיר עובד אצל גנץ, ובעיתון שוקלים לפטרו

יהודה שוחט, ראש דסק תחקירים ב'ידיעות אחרונות', משמש גם ככותב נאומיו של בני גנץ • בעיתון זועמים ושוקלים תגובה חריפה

העיתונאי הבכיר עובד אצל גנץ, ובעיתון שוקלים לפטרו
בני גנץ צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

העיתונאי נתי טוקר חושף הערב (ראשון) ב'דה מרקר', כי ראש דסק תחקירים ב'ידיעות אחרונות', יהודה שוחט, משמש מאחורי הקלעים אחד מכותבי הנאומים של יו"ר כחול לבן, בני גנץ. שוחט אמר להנהלת העיתון כי הוא יוצא לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות, אך לא הסביר למה הוא יוצא ולאן פניו מועדות.

שוחט הוא עיתונאי בכיר ב"ידיעות אחרונות". הוא שימש בעבר עורך מוסף "24" היומי ולפני כשנה מונה לראש דסק התחקירים ופרויקטים מיוחדים. התקן של שוחט הוא באתר ynet אמנם ולא בעיתון עצמו, אך הוא מבצע פרויקטים עבור העיתון המודפס.

במקביל שוחט מבצע עבודות עריכה וכתיבה ללקוחות פרטיים. בין שלל העבודות הוא כתב ספר עם חה"כ חילי טרופר מ'כחול לבן', שהוא אחד מהאנשים המרכזיים בסביבתו של גנץ.  הוא אחראי על גיבוש הערכים והמסרים של המפלגה ושותף לכתיבת נאומיו. על רקע ההיכרות המוקדמת בין טרופר לבין שוחט גויס שוחט לקמפיין של כחול לבן. שוחט משמש איש תוכן בקמפיין, ובין השאר עוסק בגיבוש התכנים של המפלגה וניסוח נאומיו של גנץ.

בעקבות הפרסום ב-TheMarker שיגר הערב עורך "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה, מכתב לשוחט שבו כתב: "הובא לידיעת העיתון כי יציאתך לחופשה נעשתה תחת מצג שווא והסתרת עובדות. חמור מכך, הובא לידיעתנו כי במהלך החופשה התקשרת עם מפלגת כחול לבן במטרה לשמש כותב נאומים של גנץ לקראת הבחירות הקרובות.

"הריני להודיע לך כי הדבר מהווה הפרת אמון ביחסי העבודה, וכן פעולה בניגוד לנהלי העיתון בעניין, הידועים לך היטב. כפי שכבר הודעתי לך בתכתובת פרטית שהוחלפה בינינו בשעה האחרונה, אני מצפה ממך ליצור עמי קשר בשעה הקרובה כדי להודיע כי לא תעסוק ככותב נאומים פוליטי בניגוד לנהליםבמידה שלא תעשה כך, איאלץ לנקוט בצעדים המתחייבים בגין עבירת הפרת אמון חמורה שכזו ועבודה שלא לפני נהלי העיתון".

שוחט אישר את פרטי הידיעה, אך סירב להגיב. מ'כחול לבן' נמסר: "שוחט יצא לחופשה מידיעות אחרונות". מ"ידיעות אחרונות" טרם נמסרה תגובה.

בני גנץ ידיעות אחרונות דה מרקר נאומים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד