י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ברכנו אבינו כולנו כאחד"

קמפיין החוצות של 'דגל': טעות או חידוש? - האסטרטגים עונים

ב'יהדות התורה' פתחו בקמפיין חוצות מפלצתי בעלות של מאות אלפי שקלים, תחת הכותרת "ברכנו אבינו כולנו כאחד" • האם זה גימיק שיווקי מטופש ששורף את תקציב הבחירות של המפלגה, או רעיון אדיר שיביא אלפי קולות נוספים למפלגה האשכנזית? • מומחי האסטרטגיה משיבים

קמפיין החוצות של 'דגל': טעות או חידוש? - האסטרטגים עונים
קמפיין 'יהדות התורה' צילום: באדיבות המצלם

לראשונה בתולדות המפלגה האשכנזית, י'הדות התורה', קמפיין חוצות נרחב נתלה השבוע בכבישים המרכזיים ברחבי הארץ, שבהם מתנוססת תמונותיהם של גדולי הדור מהציבור הליטאי שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ורה"י הגר"ג אלדטשיין תחת הסלוגן "ברכנו אבינו כולנו כאחד", והדעות חלוקות לגבי ההצלחה של הקמפיין.

בימים האחרונים נחלקו אסטרטגים וגם גורמים פוליטיים, האם קמפיין של רבנים מהציבור החרדי בעלות של מאות אלפי שקלים ישפיע על ציבור חילוני. האם נוסע חילוני ישתכנע דרך השילוט להצביע ותמוך ברשימה החרדית יהדות התורה רק בגלל קמפיין החוצות, או שאולי עדיף להשקיע את המאמצים ואת הכספים להביא את הקהל החרדי העובד או את תומכי ה'ליכוד' ו'ימינה' מהציבור החרדי.

'בחדרי חרדים' פנה לשני אסטרטגים שעשו מספר קמפיינים חרדים, ומכירים את כוח הפרסום ואת ההשפעה של פרסום חוצות, שיכול להביא ציבורים לקלפיות, והם חלוקים האם בזבוז של מאות אלפי שקלים לקמפיין יניב תוצאה שתביא קהל חדש, קהל חילוני מסורתי או שמא מדובר בבזבוז כפסים לשם גימיק תקשורתי.

קמפיין 'יהדות התורה'. באדיבות המצלם

האסטרטג אברימי קרויזר אומר ל'בחדרי חרדים' "אין ספק שיש כאן משהו חדש. אבל זה בטח נשען על העובדה שברכת מרן הגר"ח קנייבסקי משפיעה גם על ציבור שאינו חרדי. עדיין, ברור שעדיף להשקיע במיקסום הבאת הציבור העובד. אבל בתכלס, גם אותם מביאים עם ברכה של רבי חיים".

קרויזר מציין כי הקמפיין לא בהכרח יביא קהל חדש לקלפיות שיתמכו ב'יהדות התורה'. לדבריו, "אני לא חושב שהוא יושפע ספציפית מהשלט באיילון. אבל זה נראה כחלק מקונספט של קמפיין שהאמירה המרכזית בו היא ברכת הצדיק".

מנגד, רוני רימון יועץ אסטרטגי ממשרד רימון - כהן שניהל את קמפיין הבחירות של נתניהו ב2009 ושל עמיר פרץ כיו"ר מפלגת העבודה ב 2006 אומר ל'בחדרי חרדים' כי "זה משהו חדש ומרענן, אני לא חושב שחילוני מן השורה ישתכנע מהשילוט, אבל בהחלט הדבר עשוי לעורר את החרדים להבין את הקריטיות של הבחירות ואת ההכרח להגיע להצביע באחוזים גבוהים, כדי להגביר את הכוח של 'יהדות התורה'. יש למפלגה תקציב ראוי וזה לגיטימי לחלוטין להשקיע בפרסום, תקציב שהוא סכום קטן לעומת התקציב הכללי וראוי בהחלט להשקיעו".

רימון שניהל את קמפיין המועמדת חסרת הזיכויים לכאורה עליזה בלוך לראשות עיירית בית שנמש מוסיף עוד כי, "לכאורה זה היה אמור להסתיים בהפסד צורב, משום שקיים רוב חרדי בבית שמש והם תמכו במוצהר במשה אבוטבול, אבל בקמפיין הזה למדתי שהחרדים לא מושפעים רק מהוראה מגבוה, גם הם רוצים מנהלת טובה יותר לעיר. ולכן עליזה ניצחה".

המסקנה, אין ספק שהקמפיין החוצות הוא גימיק שהביא לציבור בישראלי בכלל והחרדי בפרט,לדבר בימים האחרונים על המפלגה ועל החשיבות של מערכת הבחירות, אבל השאלה האם אדם שחשב להצביע ל'ליכוד', 'העבודה', 'כחול לבן' או 'ימינה' יראה את השילוט וישנה את דעתו, או שאולי היה כדאי שהכסף של השילוט יעבור לחברי הכנסת ב'דגל התורה' בשכונות של החרדים העובדים, ובניסיון הסברה להחזירם הביתה ל'יהדות התורה'.

קמפיין הבחירות יהדות התורה בחירות 2019 אסטרטגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד