ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
גימיק חולף

גם בן גביר יודע: לא יעבור את אחוז החסימה

פסילת מרזל וגופשטיין, שהייתה צפויה, מוכיחה: גם בן גביר יודע כי לא יעבור את אחוז החסימה • ההתמודדות של רשימתו בכנסת היא גימיק שיחלוף בדקה שאחרי סגירת הקלפיות • טור דעה מאת ארי קלמן

גם בן גביר יודע: לא יעבור את אחוז החסימה
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אפשר לומר המון על איתמר בן גביר, אבל על דבר אחד כולם יסכימו - יו״ר עוצמה יהודית מבין בתקשורת ויש שאמרו שהוא אף אלוף בתחום. הוא יודע מה לעשות, מה לומר ומתי לומר - במתכונת זו הוא פועל כמעט בכל מהלך שהוא עושה בחיים הפוליטיים בשנים האחרונות.

אתמול בג״ץ שוב פסל מועמדים מטעם עוצמה יהודית. לא צריך להיות משפטן דגול כדי לקבוע שההחלטה מעלה המון סימני שאלה: מדוע המועמד היהודי נפסל ועופר כסיף, שאמר משפטים חמורים לא פחות, וכן ח"כים בעבר דוגמת חנין זועבי, ג׳מאל זחאלקה ועוד - הוכשרו וקיבלו את חותם הכשרות של בג״ץ.

אך מבלי להתייחס הפעם לגוף הפסילה, כי אחרי הכל אני עדיין לא עו״ד ובטח שלא משפטן - נראה כי בן גביר הציב את שני המועמדים גופשטיין ומרזל על דעת שיפסלו. מה שמעלה את האפשרות כי גם הפעם בן גביר מתמודד לכנסת ה-22 לא על דעת להיכנס לכנסת, אלא כדי לצאת ידי חובת התמודדות.

לא צריך להיות גאון כדי להוכיח זאת. הרי כל אדם שמכיר את בג״צ מחד ואת בנצי גופשטיין וברוך מרזל מאידך ידע שזו רק שאלה של זמן מתי השופטים יחתמו את שמם תחת ההחלטה לפסול את מועמדותם. בוודאי שגם עורך הדין המוכשר איתמר בן גביר ידע זאת. ולכל הפחות לקח את זה בחשבון.

וכאן נשאלת השאלה: מודע לא נערכו במפלגה לאפשרות של פסילת המועמדים והציבו מבעוד מועד אנשים דומיננטיים יותר שיתפסו את מקומם של גופשטיין ומרזל? הצצה קלה לרשימת 28 המועמדים שהגישו בעוצמה יהודית תגלה כי איש מהרשימה אינו מוכר, מלבד בן גביר וד"ר אדווה ביטון. אז איך בדיוק תכננו במפלגה שאנשים יצאו להצביע עבור יצחק שמעון וסרלאוף או מאיר דוד קופרשמיט.

המסקנה היחידה שניתן לקבוע מהרכב הרשימה היא פשוטה - גם בעוצמה יהודית מבינים שההתמודדות כולה היא פשוט גימיק. אחרת, בוודאי היו נערכים ליום שאחרי הפסילה והיו משלבים מועמדים מעט יותר דומיננטיים, ובוודאי שלא היו מציבים את גופשטיין ומרזל, שעה שידעו כי הם עלולים להיפסל.

נראה כי לא רק כותב השורות הגיע למסקנה הזו, אלא גם ראשי מפלגות הימין. אם בבחירות הקודמות, בעת שנפסל מיכאל בן ארי מלהתמודד לכנסת (שאילולא הפסילה היה מכהן כעת כחבר כנסת) מיהרו ראשי מפלגות הימין להגיב ולתקוף את בגץ, מביבי ועד אייכלר, מגפני ועד בן צור - הפעם כולם שותקים.

כנראה שגם הם מבינים שמדובר בהתמודדות לשם גימיק. הצטרפות והזדהות של נתניהו, דרעי, גפני, ליצמן, פרוש וכו׳, תהפוך את עוצמה יהודית למפלגה עם פוטנציאל, שכן בג״צ - לא אהוב נפשו של הימין - מנע בגופו את כניסתם של גופשטיין ומרזל מלכהן כחברי וועדת העבודה - דיון כזה היה מעלה את הסיכויים של עוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה.

המסקנה: ראשי ימינה הגיבו כי הם פוזלים לקולות של המפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה. אולם נתניהו, דרעי וגפני לא יתנו לבן גביר את הכבוד. עולם התורה, ממשלת הימין וארץ ישראל חשובים יותר מגימיק שיחלוף לו בי״ח אלול בשעה 22:01.

איתמר בן גביר עוצמה יהודית בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 91 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד