ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
השר לשעבר צייץ ומחק

הודעת ההבהרה החריגה שהוציא השב"כ

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו צייץ כי ישראל "לכדה את המחבלים" ומיד מחק • השב"כ: הפרסומים אינם על דעתנו

הודעת ההבהרה החריגה שהוציא השב"כ
כוחות הביטחון במצוד אחר מחבל. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

מי שמתיימר להיות הביטחוניסט, שאיים לחסל את הנייה, צייץ לפני שעה קלה (שני) בטוויטר אך מחק מיד. "כל הכבוד לכוחות הביטחון ולחיילי צה"ל שלכדו את המחבלים השפלים שרצחו את רינה שנרב ז"ל ופצעו את אביה, הרב איתן, ואחיה, דביר". אלא שכעבור כמה רגעים, ליברמן מחק את הציוץ.

ליברמן, שאמור היה לדעת מתוקף תפקידו לשעבר כשר ביטחון, מה הוא ביטחון מידע, צנזורה וכו' - לקח את זה למחוז הפוליטי וכתב: "אפשר רק להצטער על כך שרה"מ נתניהו מונע את העברת חוק עונש מוות למחבלים".

אלא שבשב"כ מסרו לפני שעה קלה, באופן חריג למדי, את ההודעה הבאה: "הפרסומים בנושא תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע בדולב אינם על דעת או באישור שב"כ אשר אמון על החקירה. חקירת הפיגוע נמצאת בעיצומה ויש להמתין לסיומה ולהודעות רשמיות ומוסמכות בנושא תוצאותיה".

בשב"כ אומרים בשיחה ל'בחדרי' כי המעצרים שבוצעו מצטרפים למעצרים שבוצעו במהלך היומיים האחרונים, והוסיפו כי לא ניתן לפרט מעבר לזה בשלב זה מאחר והנושא נמצא תחת איפול צנזורלי.

"תקופת בחירות היא תקופה מועדת לעבירות צנזורה על ידי פוליטיקאים. הדבר נעשה בעבר ולצערי הרב ממשיך גם היום" אומרת ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר, חוקרת בכירה מהמכון הישראלי לדמוקרטיה. "ניצול החסינות כדי לבצע עבירות צנזורה, יכול להיות מוצדק אם מדובר בשימוש בחסינות כדי לחשוף מחדלים של מערכת הביטחון, אבל לא כדי לקדם את עצמם במהלך בחירות".

לדבריה, "יכולותיה של הצנזורה יכולות להיות אפקטיביות גם בעולם הדיגיטלי. אך חשוב לזכור שאין אף מדינה דמוקרטית חוץ מישראל שבה קיים מוסד צנזורה צבאית כמוסד בתוך הצבא שתהליך קבלת ההחלטות בו אינו כפוף לביקורת ציבורית ומשפטית. יש צורך לחדד את העבירות הפליליות של מסירת סודות ביטחוניים, להוסיף סמכויות על הוצאתם של צווי איסור פרסום מטעמי ביטחון ולאפשר פיקוח ציבורי ושיפוטי".

אביגדור ליברמן לכידה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד