י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת ההפרדה

ביהדות התורה מתחייבים: אנחנו נטפל בבג"ץ

על רקע ביטול האירוע: ביהדות התורה מתחייבים לטפל בבג"צ ולהעביר בכנסת הבאה חוק עוקף בג״צ וכן תיקון לחוק האפליה • כל הפרטים

ביהדות התורה מתחייבים: אנחנו נטפל בבג"ץ
חברי הכנסת של יהדות התורה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות ההתערבות בפעם השנייה בחודש החולף של שופטי בית המשפט באירועים חרדים - ביהדות התורה משחררים שלל התחייבויות שימנעו ביטולי אירועים בהמשך הדרך.

בסרטון שהנפיק מטה ההסברה של ׳אגודת ישראל׳ מופיעה התחייבות בשם יהדות התורה לחוקק את חוק עוקף בג״צ, בטענה כי ״הם (בג״צ) מתערבים לנו בחיים, הם נכנסים לנו לחיים, הם יגיעו אלינו גם לתוך הישיבות והכוללים - רק חוק עוקף בג״צ ירסן את שלטון בגץ המאיים על רוחות חיינו בלימודים, בירורים ובקודשי ישראל, רק כך נוכל לנהל אורח חיים על פי ההלכה ומסורת ישראל״.

גם חה״כ משה גפני תקף את השופטים ואת היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי ״להביא זמרים וזמרות מכל העולם, להביא את זה תוך כדי חילול שבת זה בסדר. אבל שיישבו כמה גברים באולם סגור זה לא תרבות״, לדבריו, ״התרבות שלהם - היא תרבות. התרבות שלנו - היא לא תרבות״.

גפני הבהיר בדבריו: ״התהליך הזה הוא תהליך מסוכן, אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום לדבר הזה. החוק כנראה לא ברור לכמה שופטים בישראל. לפי דעתי הוא גם פחות ברור ליועץ המשפטי לממשלה - הוא צריך להיות יותר ברור״.

״המציאות הזו שאנחנו יכולים לחיות בארץ הזו ולקבל תרבות כמו כל קבוצה אחרת באוכלוסייה היא דבר פשוט ומובן מאליו ולא ניתן לטירוף הזה להמשיך ולהשתולל בצורה הזה - נתקן את החוק שהוא יהיה ברור״, אמר גפני.

גם חה"כ יעקב אשר תקף את התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה ואמר: ״זו הכרזת מלחמה כנגד הציבור החרדי ואורחות חייו, צר לי שלא עמד לו ליבו של היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כדי לבוא ולדחות על הסף את הרדיפה היומיומית הזאת, שהפכה להיות מטרד ממש לחיי הציבור החרדי״.

לדבריו, ״כל מי שצדק בלבבו ועיניו בראשו רואה את רדיפת החינם הזאת כהדרת ציבור מהסוג הגרוע ביותר, אין מנוס אלא לעשות חקיקה אגרסיבית שאנחנו נוביל אותה בכדי שאחת ולתמיד תפסק החרפה והרדיפה כנגד ציבור ששומר על אורחות חייו ואורחות חייהם של הסבים והסבתות של אותם שופטים בבית המשפט״.

חבר הכנסת אורי מקלב התייחס אף הוא לביטול האירוע ואמר: ״הציבור החרדי נרדף על ידי מפלגות וארגונים שונים. בית המשפט היום נותן את הלגיטימציה לארגוני שנאה אלו, שתי דרכים ישנם או להחליף את בית המשפט או לשנות את החקיקה, הדרך השניה נראת יותר ישימה בתקווה שתהיה לנו את האפשרות לכך. אנחנו לא נשיר את השירים שלנו במחתרת״.

משה גפני יהדות התורה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד