ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

כתובות נאצה? הממשלה תתכנס ב'גבעת התחמושת'

כתובות הנאצה שרוססו בגבעת התחמושת הסעירו את המדינה • נתניהו הודיע: הממשלה תתכנס באתר ביום ירושלים • יו"ר הכנסת: "מעשה מביש כלפי העם היהודי כולו"

כתובות הנאצה. צילום: רשף משנה אסף אברס
כתובות הנאצה. צילום: רשף משנה אסף אברס

אמש (א) הושחת אתר גבעת התחמושת בידי אלמונים, שריססו במקום כתובות של "הציונות אם כל חטאת", "גינטר גראס צדק" ו"ציונים עלובים". כמו כן נעשה ניסיון לשרוף את דגל ישראל המוצב במקום.

הבוקר (ב), בפתח הטקס לכבוד מדליקי המשואות שנערך בכנסת, אמר יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין: "אם אכן יהודים השחיתו את אתר הזיכרון בגבעת התחמושת, הדבר מצער ומזעזע כפל כפליים. לא נסבול חילול זיכרונם של בנינו ובנותינו. גם אם יש בתוכנו מי שחולק על כך שמדינת ישראל היא ראשית צמיחת גאולתנו – לא נגלה שום סבלנות כלפי מעשי ונדליזם המחללים את זיכרונם של בנינו ובנותינו שנפלו על הקמתה".

ריבלין הוסיף: "מדינת ישראל, בעצם קיומה, מעניקה עוצמה לעם היהודי בכל רחבי העולם. כל מעשה כזה של השחתת הזיכרון של חללי מערכות ישראל היא מעשה מביש כלפי העם היהודי כולו. זהו מעשה המביש ומבזה בעיקר את מעולליו".

שעות אחדות לאחר האירוע החליט ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לערוך את ישיבת הממשלה ביום ירושלים, כ"ח באייר, ב...גבעת התחמושת.

"לא ניתן ליד המבקשת להשחית ולפגוע באתר, בזיכרון הלוחמים ובסיפור הגבורה של מלחמת ששת הימים - להשיג את מבוקשה", אמר נתניהו, והוסיף: "אנחנו חבים חוב גדול הן ללוחמנו, והן להנצחת זיכרונם. מורשת הגבורה של חיילי צה"ל תימשך ואנחנו אף נפעל לשקם ולשדרג את האתר".

עוד בנושא:
חרדים ריססו כתובות נאצה בגבעת התחמושת?

מזכיר הממשלה צבי האוזר, יו"ר ועדת ההיגוי של תוכנית אתרי מורשת, שביקר באתר במטרה לאמוד את הנזקים, אמר כי במהלך ישיבת הממשלה שתתקיים ביום ירושלים הקרוב, במלאות 45 שנה לשחרור ירושלים, תובא לממשלה תוכנית מקפת לשימור, שיקום וחידוש האתר והתצוגה בו, בעלות של כ-20 מיליון שקל.

בנוסף, פנה מזכיר הממשלה לרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, וביקש ממנו לשוב ולקיים מיום העצמאות את תערוכת הנשק של חטיבת הצנחנים במוזיאון בגבעת התחמושת, אשר תוכננה להתקיים ובוטלה מטעמים תקציביים. מזכיר הממשלה צבי האוזר: "עלינו להעביר מסר למשחיתים שלא ניתן לפגוע בגבעת התחמושת. האתר מספר את סיפור המערכה על ירושלים, שחרורה ואיחודה, וככזה אנחנו נפתח ונטפח אותו".
גבעת התחמושת כתובות נאצה בנימין נתניהו ראובן רובי ריבלין ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד