י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הכניסה לכלי רכב אסורה

חניון מפלצתי ללא רכבים: מה כן יש שם?

בהולנד הוקם בימים אלו חניון ענק עם עשרות אלפי מקומות חניה • אלא, שהכניסה לרכבים אסורה • מה כן יש בחניון ולמה הוא מיועד?

חניון מפלצתי ללא רכבים: מה כן יש שם?
משה שי, פלאש 90

לפי משרד הסטטיסטיקה של הולנד, למעלה מרבע מהנסיעות לעבודה נעשות ברכיבה על אופניים, אך 60% מהן נעשות במכונית. בהולנד, שנאבקת לעמוד בהתחייבויותיה במאבק במשבר האקלים, יחד עם זאת שהדרישה לתחבורה ציבורית בקרב התושבים הולכת וגוברת, לא פלא שעידוד הרכיבה על אופניים זוכה לעדיפות פוליטית.

בשל כך, בהולנד לוקחים ברצינות רבה את תרבות האופניים שלהם, ומקדישים מאות מיליוני אירו כחלק מאסטרטגיית קידום תשתיות הרכיבה בכל רחבי המדינה. יתירה מזאת, בשל כך שהרכיבה על אופניים היא חלק מתרבות המדינה, המדינה מבקשת להכיר ברכיבה על אופניים כמורשת לא מוחשית.

בשל כך, הוקם בימים אלו חניון ענק, בן שלוש קומות, המיועד לאופניים בלבד. החניון הוקם בסמוך לתחנת הרכבת וקיימים בו עשרות אלפי מתלים לכל סוגי האופניים.

שירות הרכבות הלאומי NS משקיע עשרות מיליונים בחניוני אופניים, אמר דובר השירות, חירט קולן. "אנחנו מסיעים ברכבות יותר ממיליון נוסעים ביום, ובערים הגדולות כמו אוטרכט מגיעים יותר ממחציתם לתחנה באופניים. בתחנות בהולנד יש 490 אלף מקומות חניה לאופניים, ואנחנו מצפים כי ב–2020 יהיו חמישה מיליוני נסיעות באופני התחבורה הציבורית המשותפים".

"אנחנו שואפים להפוך את המדינה לגן עדן לרוכבי אופניים, אך לפנינו עדיין עבודה רבה", הסבירה שרה זוטרה במשרד התשתיות, סטינטיה ון ולדהובן. "אני רוצה שכולנו ננצל יותר את מה שאני מכנה 'הנשק הסודי נגד פקקי התנועה, זיהום האוויר בערים ומשבר האקלים', כי אופניים גם מועילים לבריאות ולארנק". לדבריה, "אם רוצים שאנשים יחדלו לנסוע במכוניות ויעברו לתחבורה הציבורית, חייבים להקל על השימוש בה ולהפוך אותה לנוחה ונעימה. גם צריכה להיות אפשרות להחנות בקלות את האופניים קרוב ככל שאפשר לרכבת, בלי לבזבז שעות בחיפוש מקום חניה".

"בעשר השנים הבאות יעברו כחצי מיליון אנשים לאזורים עירוניים, ואם כולם יביאו אתם את מכוניותיהם, יהיו לנו פקקים ענקיים", אמרה ון ולדהובן. "לכן, ההשקעה בתחבורה הציבורית, בשבילי אופניים ובחניוני אופניים חיונית לשמירה על התחום הזה, שחשוב מאוד לכלכלה הלאומית שלנו".

 

הולנד חניון אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד