י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הטרור מרים ראש

הפלסטיניים איימו והאוניברסיטה ביטלה את ההרצאה

האוניברסיטה הודיעה כי היא נאלצת לבטל הרצאה שיזם הארגון הפרו ישראלי StandWithUs, לאחר שספגה איומים ביטחוניים קשים ממספר קבוצות פרו-פלסטיניות • יוזם האירוע: "במקום להחרים ולצנזר, הצענו לאותם ארגונים פרו פלסטיניים לשבת לדיון פומבי וציבורי איתנו, באופן הכי מכבד, הם כמובן סירבו"

הפלסטיניים איימו והאוניברסיטה ביטלה את ההרצאה
כיתת אוניברסיטה, אילוסטרציה צילום: pixsby

אוניברסיטת פרנמבוקו שבצפון ברזיל הודיעה כי היא נאלצת לבטל הרצאה שיזם הארגון הפרו ישראלי StandWithUs, לאחר שספגה איומים ביטחוניים קשים ממספר קבוצות פרו-פלסטיניות.

ההרצאה המתוכננת הייתה אמורה לעסוק ב'דילמות בתהליך השלום בין ישראל והפלסטינים', אך לפי הודעת האוניברסיטה היא בוטלה בשל "איומים ביטחוניים שספגנו בשל קיום ההרצאה". מדובר האוניברסיטה נמסר, כי "התקבלו אצלנו מאות שיחות מצד ארגונים פרו פלסטיניים שכללו איומים באלימות קשה. נאלצנו לבטל את האירוע מחשש לשלום המשתתפים", 

אנדרה לייסט, מנכ"ל הארגון הפרו ישראלי בברזיל, אמר כי מדובר בניסיונות לסתום פיות של מי שמבקש להביא לעולם את עמדתה של ישראל. בראיון לסוכנות הידיעות JTA אמר לייסט, "במקום להחרים ולצנזר, הצענו לאותם ארגונים פרו פלסטיניים לשבת לדיון פומבי וציבורי איתנו, באופן הכי מכבד. הם כמובן סירבו".

הוא הוסיף, "נקטנו בשיטה הפוכה מאופן הפעולה של הארגונים הפרו-פלסטיניים והצענו להם דיון פתוח. בניגוד לאוניברסיטאות פרטיות, מוסדות ציבוריים מרשים לעצמם להיות צנזורים מסיבות אנטישמיות או אנטי יהודיות, שבסופו של דבר יתורגמו לדעות קדומות ושנאת ישראל".

אוניברסיטה הרצאה ברזיל איומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד