כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בנק לאומי ישחרר אלפי ערבים למשכנתאות מערבותם

ערבים ישוחררו במקרים שבהם יתרת ההלוואות נמוכה מ-200 אלף שקל, שיעור החוב ביחס לשווי הנכס אינו עולה על 60%, המשכנתא נלקחה לפני 2002 ואין בתיק המשכנתא פיגור בתשלומים

בנק לאומי. צילום: יעקב נחומי
בנק לאומי. צילום: יעקב נחומי

בנק לאומי למשכנתאות הודיע כי ישחרר אלפי חותמי ערבות מאחריותם האישית כלפי משכנתאות פעילות של לקוחות הבנק, למרות שטרם הסתיימה תקופת ההלוואה וטרם הוחזר כל החוב לבנק בגין משכנתאות אלו.

על פי ההודעה, ישוחררו מערבותם ערבים במקרים שבהם יתרת הלוואות המשכנתא מסתכמת בעד 200 אלף שקל, שיעור החוב ביחס לשווי הנכס אינו עולה על 60%, המשכנתא נלקחה לפני 2002 ואין בתיק המשכנתא פיגורים בתשלומים.

יש לציין כי במקרים אלה רמת הסיכון עבור הבנק ועבור חותמי הערבות היא נמוכה מאוד, שכן אין חשש ממשי כי הבנק ייאלץ לממש את כתב הערבות אם הלווה לא ישלם את יתרת תשלומי המשכנתא. זאת בשל העובדה כי שוויו של הנכס עולה בהרבה על יתרת ההלוואה שנותרה.

הבנק טרם סיים לעבד את המידע לגבי המספר המדויק של הערבים שישוחררו, אולם הוא מעריך כי מדובר באלפי ערבים. במהלך חודש מאי ישלח הבנק מכתבי שחרור מערבות לחותמי הערבות אותם בחר לשחרר וכן ללווים במשכנתאות אלו.

שוקי בורשטיין, מנכ"ל לאומי למשכנתאות, ציין כי "זהו צעד שיקל על אלפי חותמי ערבות, שלצד הכוונה לסייע ליקיריהם בדרך להגשמת חלום הדירה, נשאו שנים רבות בנטל של אחריות משותפת לחוב".
לאומי ערבות שחרור הלוואה ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד