כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
צפו

תיעוד: הרחפן שהתרסק במעוז החיזבאללה

‏ברשתות החברתיות בלבנון עלה תיעוד של אחד הרחפנים שהתרסקו במעוז של חיזבאללה ביום ראשון, כשהוא חג באוויר - רגעים לפני שהופל • צפו בתיעוד

תיעוד: הרחפן שהתרסק במעוז החיזבאללה
תיעוד הרחפן צילום: רשתות החברתיות

‏ברשתות החברתיות בלבנון עלה תיעוד של אחד הרחפנים שהתרסקו במעוז של חיזבאללה ביום ראשון, כשהוא חג באוויר - רגעים לפני שהופל. כך דווח בכאן 11.

בחיזבאללה פרסמו הלילה, שלפי תוצאות החקירה שלהם של תקרית הרחפנים בפרבר הדרומי של ביירות ביום ראשון האחרון, שני הרחפנים היו ממולכדים ונועדו להתפוצץ.

בהודעה שפורסמה מטעם הארגון נאמר כי מבדיקה של מומחים בארגון עולה כי גם הרחפן הראשון, שנבדק ונתפס על ידי אנשיו מולכד במטען שמשקלו 5.5 ק"ג שהכיל חומרי נפץ מסוג C4: "היעד של הרחפן הראשון לא היה לאסוף מודיעין, אלא להתפוצץ כפי שהתפוצץ הרחפן השני".

המסקנה של הארגון היא שמדובר בהתקפה של שני רחפני נפץ, שהראשון התקלקל והשני התפוצץ. נזכיר שמנהיג הארגון, חסן נסראללה, איים בעקבות אותה תקרית להפיל מעתה כל מל"ט ישראלי שיחדור למרחב האווירי הלבנוני.

על פי הדיווח בכאן 11, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב והמזוהה עם חיזבאללה מדווח הבוקר על מאחורי הקלעים כביכול של ניסיונות המערב להרגיע את הגזרה הצפונית. שר החוץ האמריקני פומפאו העביר מסר לממשלת לבנון שישראל תגיב בחריפות, אם חיזבאללה יגיב, ולא תעשה הפרדה בין ממשלת לבנון לארגון.

בריטניה וצרפת ניסו להציע ערובות לכך שהמעשים של ישראל לא יחזרו והזהירו כי ישראל תנחית מכה קשה על לבנון, אם חיזבאללה יבצע פעולה מעבר לגבול. בחיזבאללה, כך נטען, דוחים את מאמצי התיווך המערביים ואומרים: קודם כל תגובה, אחרי זה נדבר על ערובות.

לפי העיתון, מייק פומפאו ניסה לשכנע את ממשלת לבנון שישראל לא שינתה את כללי המשחק וטען בין השאר שהתקיפה בסוריה הייתה מכוונת לאיראנים ולא לחיזבאללה ושלא היה רצון שיהיו אבידות. לפי העיתון, פומפאו הסביר את התרסקות הרחפנים בפרבר הדרומי של ביירות בכך שאחד מהם היה במשימת איסוף מודיעין שגרתית ואז הייתה בו תקלה והרחפן השני הגיח כדי לפוצץ אותו. את זה אפשר לקחת בקורטוב של ערבון מוגבל. הדברים פורסמו בערוץ הטלגרם של תאגיד השידור כאן 11.

חיזבאללה רחפן התקפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד