י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לאחר ההתבטאות המסעירה

לונדון מתנצל: "הסתבכתי בלשוני, חלילה מלחשוב כך"

לאחר ההתבטאות המסעירה: המגיש הבכיר ירון לונדון מתנצל על האמירה לפיה "הערבים הם פראי אדם" • מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כך"

לונדון מתנצל: "הסתבכתי בלשוני, חלילה מלחשוב כך"
ירון לונדון צילום: צילום מסך, התאגיד

לאחר ההתבטאות השנויה במחלוקת של המגיש הבכיר ירון לונדון, לפיה הערבים הם "פראי אדם", ולאחר שהערוץ הציב בפניו אולטימטום - לונדון מסר את התנצלותו לפני שעה קלה (שלישי).

"אני מתנצל מעומק הלב", אמר לונדון, "הסברתי שיהודים תופסים את הערבים כפראי אדם רצחניים", מסר. "סביבתנו הגאוגרפית מאששת את התפיסה הזאת". לונדון הדגיש כי הוא התכוון להתנהגות החברות הערביות במדינות השכנות.

אלא שכך לא נשמעו הדברים במהלך הדיון באולפן. לונדון הגיב: "על כך אני מתנצל מעומק הלב ומבהיר כי חלילה לי מלחשוב כי הערבים הם פראי אדם". מאידך, לונדון הדגיש כי אין בכוונתו לחזור בו מההתבטאות לפיה "הערבים רוצחים את עצמם". 

מכאן 11 נמסר בתגובה: "אנו מקבלים את ההתנצלות. אין בשידור הציבורי מקום להתבטאויות מסוג זה. אנו מזמינים את הצופות והצופים לכאן 11 הערב".

כזכור, העיתונאי ירון לונדון אמר בתוכניתו אמש (שני) בכאן 11 כי "ערבים הם פראי אדם". הדברים נאמרו במהלך דיון באולפן התכנית "לונדון וגאולה" על רקע סרט שעוסק ברצח מוחמד אבו ח'דיר, והביאו לגינוי חריף ביותר מצד התאגיד בו הוא עובד.

"הערבים הם פראי אדם... הם לא שונאים רק יהודים, הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה. ימינה, שמאלה, קדימה, מזרחה, מערבה – ערבים טובחים ערבים", אמר לונדון והוסיף, "הפלסטינים אינם אחרים. זאת התרבות".

דבריו של לונדון עוררו סערה וברשתות החברתיות היו שזעמו על דבריו וטענו כי מדובר בגזענות. "זה משעמם, אל תעשו את זה", הגיב לונדון.

מ"כאן" נמסר אמש בתגובה לאמירה: "אמירה אומללה של פרובוקטור עול ימים ולא של אושיית תרבות. מצפים ממר לונדון להתנצל עד מחר בחצות היום". אולם כאמור, לונדון הבהיר את דבריו ובתאגיד בחרו לקבל את ההתנצלות ולעבור לסדר היום.

ירון לונדון ערבים פראי אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד