י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חרדי חסר ישע

מכות וקשירות: ניצלו את המוגבלות והתעללו

החשודים בהתעללות בצעיר החרדי בעל מוגבלות בסניף שופרסל בגוש עציון, הובאו הבוקר לבית המשפט שם הוארך מעצרם ביומיים • החשודים, שני ערבים בני 28 ו-21, וכן יהודי בן 40 תושב אפרת - מנהל המחסן • עד כה נחקרו ומסרו עדות כתשעה אנשים בפרשה

מכות וקשירות: ניצלו את המוגבלות והתעללו
ערבים החשודים בהתעללות בנער חרדי בשופרסל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושת החשודים בהתעללות בבחור חרדי חסר ישע עם מוגבלות שכלית במרכול שופרסל בגוש עציון, הובאו הבוקר לבית המשפט שם הוארך מעצרם ביומיים.

מדובר בשני ערבים בני 28 ו-21, וכן יהודי בן 40 תושב אפרת, שהוא מנהל המחסן. על פי החשד, שלושתם נהגו לקשור את הקרבן, להתעלל בו פיזית ומילולית, למרות היותו מוגבל שכלית. בנוסף, אף תיעדו את הקרבן כשהוא כפות ופרסמו ברשתות החברתיות.

שני החשודים הערבים זומנו לחקירה כבר ביום שישי, לא הגיעו וזומנו שוב ושוב אך התחמקו מלהגיע למשטרה. בעקבות כך, המשטרה המתינה להם אתמול (שני) בסניף שופרסל, ועם הגעתם לעבודה - נעצרו. לעומת זאת, העובד היהודי זומן ביום ראשון והגיע מיד, אז מסר עדות פתוחה.

"מחומר החקירה עולה כי ההתעללות נמשכת מס' חודשים" ציין בדיון הטוען המשטרתי רס"ב תיאודור אגמי. "ישנם עדויות שהסיפור הזה החל לפני 3-4 חודשים וזה מסכת של התעללות באותו בחור בעל צרכים מיוחדים שעובד במחסן בסופר" הוא תיאר.

על פי החשד, החשודים ניצלו את המוגבלות שלו והתעללו בו מספר פעמים ככל הנראה, אם זה במכות ואם זה בקשירתו. מדור בשני פועלים, עובדים, ערבים ישראליים אשר פגעו בקרבן. החשוד היהודי שנעצר, נקשר לאירוע מהעדויות בתיק.

תמונה מתוך הסרטון

"האירוע הוא חמור! אני לא יודע להגיד אם זה על רקע גזעני או לא, אבל זה צורם וזה פוגע" אמר נציג המשטרה. "העלו את התמונה של אותו אדם לרשת ועשו "צחוק" מאותו אדם בצורה מבישה". מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי עד כה נחקרו ומסרו עדות כתשעה אנשים בפרשה.

לשאלת פרקליטו של החשוד תושב אפרת, הטוען המשטרתי אמר כי על פי החשד הוא זה שקשר את הקרבן, למרות שבסרטונים שהופצו ברשת, הוא לא נראה.

עו"ד שי ויזלברג, פרקליטו של היהודי, מנהל המחסן, טען כי "עילת המעצר היחידה שיש כאן זה ההתעניינות התקשורתית בתיק". לדבריו, הסרטון הועלה לרשת כבר לפני יותר משבוע והמשטרה לא עשתה דבר. "הסרטון הזה פורסם בכל הרשתות החברתיות וכלי תקשורת, ולא עשו דבר עם האירוע מאוד חמור הזה לטענתם. ואז מגיעים הראיונות בטלוויזיה של עו"ד בן גביר ופתאום משטרת מחוז ש"י עוצרים אותם".

עו"ד מחמוד רבאח, שמייצג את אחד החשודים אמר "מדובר בצעיר ללא עבר פלילי שעובד בסופר, הצעיר מכחיש את כל המיוחס לו ולטענתו שמו שורבב לפרשה. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו ותסיים את החקירה בהקדם".

פרקליטו של חשוד נוסף אמר כי "כאשר ראיתי את הסרטונים חשבתי שאנו חיים באינתיפאדת הכיפות, לפני שבוע גם פורסם שפועל במעבר אלנבי עם כיפה חנקו אותו, אז הרקע של הלאום לא קיים בכלל במיוחד כאשר אחד מהנעצרים הוא יהודי. צריך שים קץ לדברים האלה, כאשר אנו בודקים רקע".

השופט אורן סילברמן אמר כי "שני הצדדים ניסו למשוך את האירוע דנן "למקומות פוליטיים" אך בסופו של דבר מדובר במעשים המדמים את העבירות המיוחסות". השופט אמר כי כנגד שלושת החשודים קיים חשד סביר לביצוע העבירות, אם כי חלקם של כל אחד מהם שונה.

מעצר שלושת החשודים הוארך ביומיים, עד ליום חמישי בשעה 10:00, אז ישוחררו בתנאים מגבילים, הכוללים בין היתר מעצר בית עד ליום שני הבא, הרחקה מהסופר ואיסור יצירת קשר למשך שבועיים, הפקדה של 1,000 ש"ח, עברות אישית וצד ג' בסך 5,000 ש"ח.

אפרת גוש עציון שופרסל התעללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד