י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בלוגים ברשת טוענים: אייפון 5 יורכב ממתכת נוזלית

החומר יאפשר למכשיר להיות קל משקל ובעל משטחים נעימים יותר למגע; בנוסף, צפוי שימוש במסכי מגע חדשים ומתקדמים יותר

  • א' אייר התשע"ב
אייפון. צילום: אבי דהאן
אייפון. צילום: אבי דהאן

שבועיים לפני השקת המכשיר סמסונג גלקסי אס 3, הרשת גועשת בשמועות לגבי האייפון 5 שמה שנראה כמו אירוע מתוזמן היטב. לפי הגל האחרון, במכשיר החדש מבית אפל, שצפוי להיות מושק בהמשך השנה, צפוי שינוי דרמטי בעיצוב.

אחת השמועות שמעסיקה את רוב אתרי הטכנולוגיה והבלוגים בנושא באינטרנט, עוסקת בשימוש ב"מתכת נוזלית" שבה יצופה המכשיר - כך דיווח אתר טכנולוגיה קוריאני. מתכת נוזלית היא חומר חזק, שלמרות שמו הוא אינו נוזלי בטמפרטורת החדר, אך הוא קל משקל ויכול להחליף רכיבי פלסטיק במכשיר. החומר נחשב לעמיד מאוד לשריטות ולחבלות וכשנוגעים בו מתקבלת תחושה חלקה שאמורה לדמות מגע בנוזל. החומר פותח במכון הטכנולוגי של קליפורניה ב-1992 וכבר כיום עורכת אפל שימוש בחומר בתהליך ייצור כרטיסי SIM. השימוש בחומר עשוי להצביע על שינוי עיצוב משמעותי יחסית במכשיר החדש.

לפי דיווחים נוספים, אפל תשתמש במסכי מגע בטכנולוגיה חדשה שמייצרת הענקיות היפניות טושיבה ושארפ. לפי אתר טכנולוגיה טייוואני, הפאנלים החדשים יהיו קלים יותר ודקים יותר מכיוון שחיישני המגע ימוקמו בתוך הפילטרים של המסך במקום מעל הפילטרים - כפי שקורה כיום.

גם לגבי מועד הצגת המכשיר מתרוצצות ברשת שמועות רבות. בעבר דווח כי המכשיר יוצג בקיץ הקרוב, אך הדיווחים האחרונים גורסים כי המכשיר יוצג רק באוקטובר. ככל הנראה, הסיבה לדחיית השקת המכשיר היא קושי בגיוס עובדי ייצור לספקי המשנה של יצרניות המכשיר בכלכלות מתפתחות. לפני כחודש דווח כי פוקסקון, המייצרת רכיבים רבים למכשיר, מגייסת כ-20 אלף עובדים לצורך הגברת הייצור במפעליה.
אייפון 5 מתכת בלוגים נוזלי סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד