י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"מתקפה מחושבת שלא תצית מלחמה"

קהיר הזהירה את חמאס שלא להתערב בעימות בין ישראל לחיזבאללה ואיראן

ערוץ אל-ערביה, הפרו-סעודי, מדווח מפי מקורות מצריים: קהיר הזהירה את חמאס שלא להתערב בעימות בין ישראל לחיזבאללה ואיראן • בנוסף, היא הזהירה את חמאס שהיא עלולה להסיר את חסותה מכל יוזמת רגיעה עם ישראל במידה וירי הרקטות יימשך • כל הפרטים

קהיר הזהירה את חמאס שלא להתערב בעימות בין ישראל לחיזבאללה ואיראן

ערוץ אל-ערביה, הפרו-סעודי, מדווח מפי מקורות מצריים: קהיר הזהירה את חמאס שלא להתערב בעימות בין ישראל לחיזבאללה ואיראן.

‏עוד דווח, כי מצרים הזהירה את חמאס שהיא עלולה להסיר את חסותה מכל יוזמת רגיעה עם ישראל במידה וירי הרקטות יימשך.

‏מצרים הביעה זעם על ירי הרקטות מעזה לישראל, בשעה שמשלחת חמאס נמצאת בקהיר. חמאס מצדו מסר לקהיר שיש מי שמנסה להכשיל את הרגיעה, ושהקשרים עם איראן לא באים על חשבונה ועל חשבון מדינות ערב, כך דווח ב'כאן 11'.

ערוץ אל-ערביה הפרו-סעודי דיווח מפי מקורות מצרים שמצרים הזהירה את חמאס שלא ישתתף במלחמה בשם האינטרסים של חיזבאללה ואיראן. עוד נמסר שמצרים הזהירה את חמאס כי היא עלולה להסיר את חסותה מכל יוזמת רגיעה עם ישראל במידה ויתמשך ירי הרקטות.

בתוך כך ראש ממשלת לבנון, ‏אל-חרירי הערב לעיתונאים: "תהיו רגועים. אין ממה לפחד". ‏הדברים נאמרו בתום ישיבה ארוכה של מועצת ההגנה העליונה, מעין הקבינט מדיני - ביטחוני אצלנו שהתכנס בעקבות האירועים. בהודעת הסיכום של הישיבה הודגשה זכותם של הלבנונים להגן על עצמם בכל האמצעים נגד כל התקפה. בנוסף תוגש תלונה נגד ישראל למועצת הביטחון. כך דיווח רועי קייס כתב לענייני ערבים של תאגיד השידור כאן 11.

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות 'רויטרס', ‏כי מקורות המקורבים לחיזבאללה מסרו לרויטרס: כי הם מכינים "מתקפה מחושבת" שלא תצית מלחמה.

מנגד נשיא לבנון, מישל עון, אמר לעיתון אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה: כי "התגובה היא זכותנו".

בתוך כך בכיר בג'יהאד האסלאמי אומר כי ארגונו לא מקבל הנחיות מאיראן אלא תמיכה בלבד, והוא מקבל החלטות באופן עצמאי. אנו לא פקידים אצל איראן ולא עובדים אצל אף אחד – ערבי, זר או איראני, אמר הבכיר חודר חאביב בהתבטאות חריגה. הוא דחה את הטענות כי הג'יהאד האסלאמי עומד מאחורי ירי הרקטות מעזה ואמר כי מדובר בשקר שמטרתו להסית נגד הג'יהאד האסלאמי וההתנגדות כלשונו. אנחנו חלק מהחמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטיניים ומנהלים את המערכה נגד הכיבוש בשיתוף עמם, הוסיף בראיון לאתר החדשות הפלסטיני דוניא אלווטן.

קהיר חיזבאללה איראן חמאס הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד