י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ניצחון מובהק לגרינברג

הבנות הספרדיות שובצו בסמינר הילדסהיימר 

ערעורים שהתקבלו במשרד החינוך לגבי קבלתן של שתי תלמידות, עסקו בנושאים צדדיים • ערעור אחד בלבד שעסק ברמתה הרוחנית של התלמידה, התקבל במשרד החינוך

הבנות הספרדיות שובצו בסמינר הילדסהיימר 
גרינברג אצל חכם שלום כהן צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: דעת תורה ניצחה - ארבע בנות ששובצו בסמינר הרב הילדסהיימר בהוראת ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, עברו את אישור ועדת משרד החינוך. 

כזכור, ראש העיר של פתח תקווה פתח בתחילת החודש במאבק נחוש נגד אפליית בנות ספרדיות בסמינר הרב הילדסהיימר בעירו, ולאחר שספג על כך מתקפות מצד דגל התורה שיושבת באופוזיציה בעיר, עלה גרינברג למעונו של ראש הישיבה חכם שלום כהן נשיא מועצת חכמי התורה, כדי להיוועץ ולשמוע ממנו דעת תורה על המאבק אותו ניהל יחד עם נציגי ש"ס.

כזכור, חכם שלום הורה לו שלא להפסיק את המאבק, ולהילחם על קבלתה של כל בת ספרדייה, כשבסוף בירכו "אל תירא ואל תיחת".

יצוין כי בנימוקי קבלת הערעור של סמינר הילדסהיימר על שלוש בנות שלא התקבלו, צוין כי אחת מהן נרשמה במקביל גם לסמינר אחר, ונוספת נמצאה כלא מתאימה מבחינת רמתה הלימודית, כשרק על בת אחת מתוך שבע, צויין כי "מנהל המוסד נפגש עם הורי התלמידה והתרשם כי חיי התלמידה אינם מתאימים למצופה".

כזכור, בדגל התורה פתחו בשעתו במתקפה חריפה נגד סיעת ש"ס המקומית, ונגד ראש העיר, כשחלק מהטענות שנשמעו היו כי כלל הבנות אינן מתאימות לסמינר בגלל רמתן הרוחנית.

כאמור, הוכח הערב בהחלטת משרד החינוך, כי לרמה הרוחנית לא היה כל קשר ברוב מוחלט של ההחלטות שלא לקבל את אותן התלמידות.

מלשכת ראש העיר נמסר ל'בחדרי': "משרד החינוך קיבל את עמדת העירייה: מתוך שבע בנות ששובצו ע"י העירייה, ארבע התקבלו, כשהשלוש הנוספות לא התקבלו מסיבות מינוריות כמו "רישום למוסד לימודים אחר", או בגלל"רמה לימודית נמוכה". על תלמידה שלא התקבלה ציינו במשרד החינוך כי "מנהל המוסד נפגש עם הורי התלמידה והתרשם כי חיי התלמידה אינם מתאימים למצופה"... הוכח כי ראש העיר צדק בהתערבותו - שנעשתה בברכתו ועידודו של גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן, וכי שיקוליו של סמינר הרב הילדסהיימר היו לא ענייניים ומקצועיים". 

"יוזכר, כי מלכתחילה לא הייתה כל כוונה להוביל מהלך נגד משרד החינוך או נגד החלטות מקצועית, וכפי שהתברר לבסוף, שארבע בנות כן התקבלו לסמינר לאחר התערבות העירייה, למרות  שמלכתחילה הובעה התנגדות נחרצת ולא עניינית מצד הנהלת הסמינר. ראש העיר ביקש התנהלות עניינית מהנהלת הסמינר, וכשזה לא קרה, הפעיל את כוחו העירוני - בכפוף להחלטות משרד החינוך".

רמי גרינברג פתח תקווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד