כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הדרך הבטוחה לקבלה לרפואה: תל אביב מדיקל קולג' - מכינה ללימודי רפואה בחו"ל

לימודי רפואה או לימודי רפואת שיניים בחו"ל, הם ממסלולי הלימוד הארוכים, הקשים והמפרכים בעולם - ולא בכדי. מדובר במקצועות תובעניים, הדורשים ידע מורכב, מתקדם ומעודכן תמידית ויותר מכל - מקצועות שחיי אדם תלויים בהם • המכינה ללימודי רפואה בחו"ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג', הופכת את התהליך לקצת יותר קל

הדרך הבטוחה לקבלה לרפואה: תל אביב מדיקל קולג' - מכינה ללימודי רפואה בחו"ל
לימודי רפואה צילום: dreamstime

בכל שלב של הלימודים בתיכון, המועמדים הישראלים ללימודי רפואה  נדרשים להוכיח יכולות יוצאות דופן ומצופה מהם להוציא ציונים גבוהים - כבר בתיכון  ובשלב המבחן הפסיכומטרי. הם נדרשים לעבור מבחני קבלה וראיונות  בסטנדרטים מחמירים ולשמור על ממוצע ציונים גבוה לאורך כל תקופת הלימודים.

סטודנטים רבים נשברים ופורשים, כבר בשלבים הראשונים בדרך לקבלה לפקולטות לרפואה בארץ, אבל זה כנראה בגלל, שהם לא מכירים את האפשרויות הקיימות להפוך את התהליך לקל יותר ביציאה ייעודית ללימודי רפואה בחו"ל. 

נערוך כאן סקירה קצרה של האפשרויות האלה:

חשוב להכיר את תנאי הקבלה, המשתנים ממדינה למדינה. המשמעות היא שבאוניברסיטאות רבות באירופה, תנאי הקבלה יחסית קלים יותר מבישראל ואפשר להוציא בהן תואר ברפואה, או רפואת שיניים - שעומד בסטנדרטים הישראלים.

חשוב להכיר היא המכינות ללימודי רפואה בחו"ל. אלה מכינות את הסטודנטים לקראת מבחני הקבלה באוניברסיטאות השונות, בהתאמה לדרישות של האוניברסיטה בה הסטודנט מעוניין, מישרות קו ומביאות את הסטודנט לרמת הידע הדרושה בתחומי המדעים השונים לפי דרישת האוניברסיטה ונותנות לסטודנטים כלים ושיטות לימוד, שיעזרו להם לעבור בהצלחה גם את שנת הלימודים הראשונה באוניברסיטה.

מכללת תל אביב מדיקל קולג' היא מהותיקות בתחום הזה ומציגה בגאווה מעל 1000 סטודנטים ישראלים, שעברו בהצלחה את המכינה שלה ללימודי רפואה בחו"ל וכיום לומדים רפואה בלמעלה מ 30 אוניברסיטאות שונות באירופה. 

איפה באירופה אפשר ללמוד רפואה באנגלית?

כיום, רוב המדינות בעולם כבר מודעות לפונטיציאל שיש לאוניברסיטאות למשוך אליהן סטודנטים מרחבי העולם, לשפר את המוניטין שלהן, להעשיר את הסביבה הלימודית, לחזק קשרים בינלאומיים וכמובן - להוות מקור הכנסה חשוב ואיכותי.

תוכלו ללמוד רפואה באנגלית בליטא, הונגריה, איטליה, בולגריה, קפריסין, צ'כיה ועוד.

בכל אחת מהמדינות האלה אפשר ללמוד באחת מתוך כמה אוניברסיטאות הפועלות בשטחן ונותנות מענה לסטודנטים מכל העולם - המעוניינים ללמוד רפואה באנגלית.

אפשר היום למצוא גם לימודי רפואה בפולין, באנגלית, במיטב האוניברסיטאות, שחלקן מלמדות גם וטרינריה ורפואת שיניים.

לימודי רפואה בפולין - לבחור מתוך 9 אפשרויות מעולות

לימודי רפואה בפולין הם פתרון אידיאלי ללימודי רפואה באנגלית ברמה גבוהה.

האוניברסיטאות הפולניות מקדמות אידיאלים אקדמיים גבוהים והן בעלות מוניטין מצוינים וזו אחת הסיבות לכך שכל כך הרבה סטודנטים מישראל ומכל העולם בוחרים ללמוד בהן.

לימודי הרפואה בפולין נערכים בשיטה האמריקאית, בשיתוף פעולה עם מספר אוניברסיטאות לרפואה בארה"ב והמבחנים זהים לאלו הנהוגים בארצות הברית. השיטה מאפשרת לאחר סיום הלימודים לעבור הכשרה ולעבוד בארצות הברית ובמדינות אחרות דוברות אנגלית. 

כמה זה עולה לכם?

שכר הלימוד באוניברסיטאות השונות נע בין 9,000-14,000 יורו בשנה ופולין מצטיינת גם בעלויות מחיה נמוכות-בינוניות המאפשרות לכל המעמדות במדינה לחיות חיים נוחים ובתחבורה ציבורית זולה ויעילה.

לימודי רפואה בפולין בשפה האנגלית מוצעים באוניברסיטאות הבאות:

לימודי רפואה באוניברסיטת שצ'צ'ין

לימודי רפואה באוניברסיטת פוזנן

לימודי רפואה באוניברסיטת אולשטיין

לימודי רפואה באוניברסיטת לובלין

לימודי רפואה באוניברסיטת קרקוב

לימודי רפואה באוניברסיטת ורוצלב

לימודי רפואה באוניברסיטת גדאנסק

לימודי רפואה באוניברסיטת ביאליסטוק

לימודי רפואה באוניברסיטת ורשה

כמה טיפים לבחירת מכינה ללימודי רפואה בחו"ל מתאימה

ההחלטה על טיב המוסד שבו לומדים את המכינה ללימודי רפואה בחו"ל  צריכה להילקח בכובד ראש וכמוה גם ההחלטה על המכינה המתאימה לכם ביותר.  מהם הפרמטרים שכדאי לבחון לפני שבוחרים מכינה ללימודי רפואה בחו”ל?

  1. לימודי המכינה לרפואה בחו”ל חייבים להיות מסונכרנים את סילבוס בחינות הקבלה של המוסד האקדמי בו אתם מעוניינים ללמוד. גם אם תצליחו הצלחה יתרה בכל המטלות והמבחנים שלכם, לא תהיה לכך כל משמעות אם הבחינה לא תואמת לסילבוס שנלמד במכינה . חשוב גם שהלימודים במכינה יתאימו לדרישות כלליות שונות, שעשויות להשתנות ממדינה למדינה.
  2. בקשו לראות את נתוני ההצלחה של המחזורים הקודמים - בקשו נתונים ומספרים, אל תתביישו לדרוש את כל המידע שאתם צריכים וכדאי שגם תצליבו אותו עם מקורות מידע משלכם.

למוסד מצליח, שמוציא תחת ידיו סטודנטים מרוצים, וודאי יהיו המלצות של סטודנטים שלמדו בו.

  1. מכינה שמכבדת את עצמה ועומדת בסטנדרטים האקדמיים, תציע תכנית לימודים הנמשכת על פני חמישה חודשים לפחות, בהם תקבלו מאות שעות לימוד בליווי תגבורים, תרגולים, תידרשו להגיש עבודות ופרזנטציות, לעבור מבחנים ועוד. השוו את הסילבוס לשנה הקרובה לאלה של השנים הקודמות. בדקו אם התוכנית אכן הולמת את הסטנדרטים שאתם מצפים להם?
  2. בדקו היטב מהי רמת סגל המרצים במכללה, מהו הקשר שלהם לתחום המקצועות הספציפיים אותם הם מלמדים,  האם יש להם ניסיון בו, באילו תארים הם מחזיקים ומאלו מוסדות. גם אם תכנית הלימודים עצמה נראית טובה, חשוב לא פחות, שסגל המרצים  יהיה גם הוא מצויין. מכינות איכותיות יאפשרו לכם להיפגש להיכרות עם גל המרצים כדי להקל על הבחירה. 
  3. חשוב לוודא שהמרצים הם אכן מקצועיים במקצוע אותו הם מלמדים , כלומר למשל שקורס כימיה יועבר ע"י מרצה מקצועי לכימיה וכך בהתאמה גם בפיזיקה, ביולוגיה ואנטומיה.
  4. ( תוודאו שהמרצים הם לא רופאים / סטודנטים לרפואה /פראמדיקים שיתכן ויש להם מושג במקצועות הללו מכיוון שלמדו אותם בעצמם בעבר כסטודנטים באופן מוגבל  , אבל הם לא מרצים מוסמכים ומקצועיים ללמד כימיה/פיזיקה/ביולוגיה  והידע שלהם בתחומים הנ"ל מאוד מוגבל , ובוודאי שאינו תואם למרצה מקצועי בתחומו שזה עיקר עיסוקו ונסיונו היומיומי).

יש כמובן פרמטרים נוספים, אך אלה המצויינים למעלה חשובים במיוחד, שיעזרו לכם להיות בטוחים שבחרתם נכון.

המכינה לרפואה בחו"ל שעושה הכל כדי שתצליחו

המכינה לרפואה בחו”ל של מכללת תל אביב מדיקל קולג’ פועלת כדי לתת לכם מענה לכל מה שתצטרכו, כדי להתקבל ולהצליח בלימודי רפואה בחו"ל: 

תכנית הלימודים המוכרת, שיש לה מאות בוגרים בכל המוסדות המובילים ברחבי אירופה, כמו: אוניברסיטת סמלוויס בהונגריה, אוניברסיטת פאביה באיטליה, אוניברסיטת צ'ארלס בצ'כיה , האוניברסיטאות בוורשה  פולין ועוד רבות וטובות. 

התעודה הניתנת בסוף הלימודים במכינה היא תעודה מוכרת כרקע מספק בלימודי במדעים ומאפשר קבלה לחלק מהמוסדות ללא צורך בבחינות קבלה נוספות (בציון סופי של 70 ומעלה) - למשל באוניברסיטת קאונס בליטא, שלומדים בה כיום מאות סטודנטים לרפואה מישראל.

הלימודים בתל אביב מדיקל קולג’ מתבצעים באנגלית על ידי צוות מרצים מקצועי ומנוסה,  המחזיק בתארי PhD (ד”ר אקדמאי בביולוגיה/כימיה/פיזיקה) ו/או תואר MD (ד”ר ברפואה). 

תכנית הלימודים במכינה לרפואה של תל אביב מדיקל קולג’  היא מקיפה ואורכת עד חצי שנה של לימודים, בהיקף של מעל ל-400 שעות לימוד.

מגוון המטלות, ההדרכות, העבודות, הבחינות ועוד, מתבצעות כולן בכיתות קטנות, מאובזרות ונוחות, הממוקמות במרכז תל אביב, בקרבה לעורקי תחבורה ראשיים, כדי להקל על ההגעה.

כל המרצים במכללה הם מקצועיים בתחום ההוראה אותו הם מלמדים ולכולם נסיון הוראה במוסדות אקדמאיים בישראל. 

פרופ’ יורג וויזל - פרופסור לרפואה בפקולטה לרפואה באוניברסיטת Charite Medical בברלין, המכהן גם כדיקאן ונשיא של הרשת העולמית של המכללה, מפקח באופן אישי על הלימודים במכינה.

תל אביב מדיקל קולג' - עושים הכל כדי שתצליחו.   

לימודי רפואה לימודי רפואה בחול תל אביב מדיקל קולג'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד