כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

פרשת שכונת האולפנה: המדינה תבקש ארכה

'השמינייה' החליטה: פרקליטות המדינה תפנה לבית המשפט, כדי להשיג דחייה של מועד הפינוי מה-1 למאי • דובר השכונה: "ממשלת ישראל בראשות אהוד ברק היא שהעניקה תמריצים ומענקים לכל משתכן"

יפנה? בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן
יפנה? בנימין נתניהו. צילום: יעקב כהן

אמש (ב) התכנסה 'השמינייה' כדי לדון בעתידה של שכונת בית האולפנה שביישוב בית אל. בדיון השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטין, ואנשי פרקליטות, מנהל אזרחי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וגורמים נוספים.

בסיומו של הדיון הוחלט כי פרקליטות המדינה תפנה לבית המשפט, כדי להשיג דחייה של מועד הפינוי מה-1 למאי, יום שלישי הבא, למועד מאוחר יותר. במהלך התקופה שתינתן תוקם ועדה שתבחן את הנושא, כולל את מעמדן המשפטי של ההתנחלויות סנסנה, רחלים וברוכין. כפי הנראה תנסה המדינה להציג בפני בית המשפט עמדה חדשה, לפיה גבעת האולפנה אינה מאחז בלתי חוקי וכן תתחייב להגיש הצעה להסדר בנושא.

במהלך הדיון הביע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את דעתו לפיה אין לפנות את השכונה. גם השר בוגי יעלון הביע דעה דומה ודרש פיתרון שימנע פינוי. לעומתם ממשיך שר הביטחון אהוד ברק בנחישותו, בכך שיש להרוס את הבתים ולתת ליושביהם קרקע חלופית.

גם שר הפנים, אלי ישי, שלא נכח בישיבה, בירך על ההחלטה ועל הכוונה להסדיר את מעמדן של שלוש ההתנחלויות הנוספות. "תם אך לא נשלם", אמר, והוסיף כי יש להמשיך עם ההסדרים. "מדובר על החלטה חשובה וצודקת מכל הבחינות, לרבות מן הבחינה המשפטית. יש לפעול ולקדם הסדרתם של יישובים נוספים". ישי חבר בוועדת השרים להסדרת שלוש ההתנחלויות, בוועדה חברים גם ראש הממשלה, שר הביטחון והשרים משה בוגי יעלון ובני בגין.

לדברי דובר השכונה, "ממשלת ישראל בראשות אהוד ברק היא שלפני 12 העניקה תמריצים ומענקים בסך 90,000 ש"ח לכל משתכן, סללה את הכבישים, המדרכות וחיברה את כל תשתיות השכונה. השפיות, המוסר והצדק מכריחים קבלת אחריות מצד הממשלה על גורל השכונה.

"בסוגיית שכונת האולפנה התגלתה בשיאה חתרנות צינית של גורמים רדיקליים במערכת משפט כנגד ממשלה ריבונית ונבחרת. לדרישת הריסת שכונה פורחת באמתלה ואצטלה של בעיה פרוצדוראלית אין אח ורע בעולם החופשי ובמשטרים דמוקרטיים.

"תושבי שכונת האולפנה מצפים כי ממשלת ישראל תתאזר בגבורה אל מול פקידים הגוררים אותה אל תסריטים הזויים. תושבי השכונה דורשים כי הממשלה תיישם את הודעת רוה"מ החוזרת ונשנית כי 'לא ייתן יד להריסת השכונה' אשר 'הינה גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה', כלשונו".
שמינייה שכונת האולפנה בנימין נתניהו אהוד ברק אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד