י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות 'בחדרי'

הח"כ הערבי נגד אפליית חרדים ביום הבחירות

אחרי שועדת הבחירות הציבה תנאי לקבלת עובד קלפי ביום הבחירות -  שירות צבאי, חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי משגרים בקשה לשופט מלצר בדרישה לבטל התנאי • "תנאי זה הינו פסול ואינו ממין העניין וסותר את 'חוק יסוד - חופש העיסוק' ומדיר שתי אוכלוסיות"

הח"כ הערבי נגד אפליית חרדים ביום הבחירות
אחמד טיבי/חנן מלצר צילום: פלאש 90

לאחר שועדת הבחירות הציבה תנאי קבלה לעובדי יום הבחירות שאמורים לצלם בקלפיות כשהדרישה מהעובדים הוא שירות צביא מלא, פונים חברי הכנסת אחמד טיבי ואוסאמה סעדי לשופט חנן מלצר, בדרישה לבטל את התנאי שהציב.

"התפרסמה מודעה מטעם ועדת הבחירות המרכזית, לגיוס עובדים ליום הבחירות, כשאחד מתנאי הקבלה הוא שירות צבאי מלא," כותבים צמד הח"כים.

"תנאי זה הינו פסול ואינו ממין העניין וסותר את 'חוק יסוד - חופש העיסוק' ומדיר שתי אוכלוסיות (הערבים והחרדים) ממעגל העבודה ביום הבחירות ומשמעות סעיף זה הינה שאין כניסה לא לערבים ולא לחרדים.

מודעה זו הינה המשך של ההסתה ומסע התעמולה נגד הציבור הערבי בעניין טוהר הבחירות בחברה הערבית ותנאי קבלה זה משמעותו הדרה של ציבור שלם והכתמתו שהוא לא יכול לעבוד בפיקוח על טוהר הבחירות.

לזה אנו לא נתן יד ולא נסכים בשום פנים ואופן" כותבים ומוסיפים "אנו מבקשים מכבודך לכנס לאלתר את מליאת הועדה על מנת לדון בעניין זה ולפסול תנאי זה על הסף".

אחמד טיבי חנן מלצר ועדת הבחירות המרכזית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד