י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
תרחיש הגיוני או משאלת לב?

התכנית של ליברמן להחלפת נתניהו. לפיד: "כבר לא בלחישות"

19 ימים לפתיחת הקלפיות וליברמן מנפיק שוב טלטלה פוליטית אפשרית. על פי דיווח הערב, אמר יו"ר 'ישראל ביתנו' לאנשי המטה כי הוא מנהל שיחות עם בכירים בליכוד שצמאים להיפטר מנתניהו ומתכוונים להעניק את הרכבת הממשלה לח"כ אחר ברשימה, באם לא ישיג 61 ממליצים

התכנית של ליברמן להחלפת נתניהו. לפיד: "כבר לא בלחישות"
ליברמן ונתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

האם ישנה חפרפרת בליכוד? על פי דיווח בשעה האחרונה באתר ynet, יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן מנהל מגעים עם בכירים בתנועת 'הליכוד', להביא לתרחיש דרמטי והיסטורי בדמות החלפת ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת במידה והוא לא ישיג גוש של 61 מנדטים לאחר הבחירות בי"ז באלול.

על פי דיווחה של הכתבת הפוליטית מורן אזולאי, בשיחה סגורה שהתרחשה במטה 'ישראל ביתנו' באור יהודה, סיפר ליברמן כי נפגש בשבוע האחרון עם שורת ח"כים, ראשי ערים וחברי מרכז מ'הליכוד' ואמר לנוכחים, "להערכתם, לפחות שני שלישים מסיעת הליכוד מתפללים שלנתניהו לא יהיו 61 מנדטים. תיווצר שעת כושר להחלפת מועמד הליכוד להרכבת הממשלה", כך מצוטט ליברמן ב-ynet.

כמו כן, כמה מהנוכחים במטה המפלגה העידו כי ליברמן סיפר על כך, ששוחח עם בעלי השפעה בליכוד וכי כבר בפועל מתנהלות שיחות אינטנסיביות שעניינן, להיפטר מנתניהו, רק כדי לסבר את האוזן. ליברמן אמר לנוכחים, "קשה להאמין עד כמה האנשים הללו שעד לא מזמן חתמו על הצהרת נאמנות לנתניהו, צמאים להיפטר ממנו".

עוד מצוטט ליברמן ב-ynet: "ההערכה שלהם היא, שלפחות שני שליש מסיעת הליכוד מתפללים שלנתניהו לא יהיו 61 מנדטים. במצב כזה, הם נחושים לא לתת יד לפיזור הכנסת והליכה לבחירות נוספות ולכן הסיטואציה שתיווצר תהיה בגדר שעת כושר להחלפת מועמד הליכוד להרכבת הממשלה".

"לטענתם", כך ליברמן "סיעת הליכוד תוכל לקבל החלטה לגבי המועמד להרכבת ממשלה לבד מבלי להזדקק למוסדות הליכוד האחרים. לגבי יו"ר קבוע, יצטרכו לערוך פריימריז לאחר הרכבת הממשלה הבאה".

בנוסף לכך, ח"כ יאיר לפיד, המועמד מטעם 'כחול לבן' לראשות הממשלה, אמר ל-ynet בעקבות הפרסום כי "ליברמן צודק. בליכוד מדברים על זה וכבר לא בלחישות". 

נזכיר, כי לפני כחודש, בעקבות אמירה של ליברמן בראיון לרינה מצליח ב'ערוץ 12', לפיה, גם מס' 2 בליכוד ח"כ יולי אדלשטיין יכול להרכיב ממשלה, יזם מקורבו של ראש הממשלה, ח"כ דוד ביטן, החתמה של חברי הכנסת והשרים בליכוד על הצהרת נאמנות לנתניהו, שלא יחליפו אותו אחרי הבחירות וכי הוא מועמדם היחיד והבלעדי ואין בלתו.

ליברמן הגיב בזמנו למסע ההחתמות וכתב, "ההחתמה המבזה של ח"כים מהליכוד על הצהרת נאמנות בנוסח צפון קוריאה, מצביעה על חוסר אמון מוחלט של נתניהו בחבריו למפלגה".

האם בעקבות הפרסום הנוכחי, נתניהו צריך לחשוש? רק תוצאות האמת יגידו.

בינתיים, נתניהו מגיב: ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו הגיב הערב בכנס תמיכה ענק של 2000 פעילי ליכוד דוברי רוסית בבת ים ואמר: "לצערי יש מי שהחליט שלא לתמוך בממשלת ימין. אחד מהם זה איימן עודה. וכמו איימן עודה, לצערי, איווט ליברמן גם הוא התחייב לתמוך בבני גנץ. ליברמן חתם על הסכם שיתוף פעולה עם לפיד וגנץ. ליברמן אומר השבוע לפעיליו שצריך למנוע ממני להיות ראש הממשלה. מי שרוצה אותי כראש ממשלה חייב להצביע רק לליכוד. אין הצבעה בשני פתקים, יש רק פתק אחד - מחל. מי ששם פתק לליברמן בעצם שם פתק לממשלה של גנץ ולפיד".

אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד