י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסלמה בשתי החזיתות

רקטה שוגרה לדרום - ירי לעבר רחפנים ישראלים

בדרום ובצפון התרחשו הערב שני מקרים חריגים • רקטה ששוגרה מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום נפלה מחוץ לשטח ישראל, אולם צה"ל הגיב בירי • בצפון; נעשה ניסיון ליירט שני רחפנים ישראליים 

רקטה שוגרה לדרום - ירי לעבר רחפנים ישראלים
מערכת כיפת ברזל בפעולה. אילוסטרציה צילום: אדי ישראל, פלאש 90

ההסלמה חוזרת? אזעקת צבע אדום פילחה הערב (רביעי) את השקט ששרר במושב נתיב העשרה הממוקם במועצה האזורית חוף אשקלון, זאת בעקבות שיגור רקטה אחת משטח רצועת עזה לעבר ישראל.

תושבים באזור טענו כי שמעו פיצוץ, אולם מדובר צה"ל נמסר כי הרקטה לא חצתה את שטח ישראל וכי לא דווח על נפגעים או על נזק.

זמן קצר לאחר ניסיין השיגור שנכשל כאמור, מסר דובר צה"ל כי כלי טיס תקף עמדה של חמאס בצפון הרצועה.

יצוין כי בעת הישמע האזעקה בשעה 21:18, התרחשה בהלה רבה בקרב התושבים, שכן, היא תפסה אותם במהלך אירוע רחצה לילית בבריכה המרכזית של המושב וכי זמן ההתרעה באזור זה עומד על 15 שניות, מעת יציאת הרקטה ועד לנחיתתה.

תושבת נתיב העשרה, יפעת בן שושן, סיפרה הערב ל-ynet כי "80 ילדים נדחסו בממ"ד, הילדים החליקו. יש בהלה גדולה" והוסיפה כי "שחייה לילית אחרונה לעונה שנגמרה חצי שעה לפני הזמן. הם יזכרו את הרגע הזה לכל החיים, זה בטוח", אמרה על הילדים ששהו באותה עת בבריכה.

אם אחרת סיפרה ל'ערוץ 13', "ילדים והורים נשארו לשחיה לילית. פתאום צבע אדום, כל הילדים רצו לממד בבריכה. ילדים היו בבהלה ובכו. היו ילדים בגילאי 10-12 שנשארו בבריכה עם חברים ללא ההורים ונסענו בטירוף לאסוף אותם מהבריכה. סיוט".

אירוע זה, מצטרף לשיגור שלוש רקטות בראשית השבוע לעבר שדרות, בעת קיום פסטיבל המוני באצטדיון העירוני, אירוע שהסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים, שכן רק שתיים מתוך השלוש יורטו.

זירה נוספת הערב באזור הצפון. דובר צה"ל מאשר כי נשמע ירי בשטח לבנון למרחב בו טסו רחפנים של צה"ל וכי הרחפנים סיימו את משימתם ולא נגרם להם כל נזק.

הירי לעבר הרחפנים הישראליים מהצד הלבנוני.

שיגור רקטה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד