י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לידיעת יאיר לפיד

פחדה לצאת לקניות - המתנדבים הקפיצו אוכל לביתה

כך נראית שגרה מחרידה בדרום. אשה סיפרה בדמעות כי היא חוששת לצאת לקניות. מתנדבים חרדים רכשו והביאו לה עד הבית: "הצלתם את חיי" • התושבים שלא חיים מסבב לסבב, לעולם לא יבינו איך נראה מצב השגרה שלנו, ועד כמה המצב הבטחוני יכול להשפיע על חיי היום יום ברמה חרדתית שכזאת

פחדה לצאת לקניות - המתנדבים הקפיצו אוכל לביתה
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הנפגעים האמיתיים והדוממים: המצב הבלתי נסבל בדרום וטפטוף ירי הטילים המתמשך, נותן את אותותיו ומשליך על ההתנהלות היומיומית של לא מעט תושבים, המגלים חרדה וחוששים לצאת ולו לרגע קט מביתם לקניות שגרתיות בסופר הסמוך.

רק אמש (שלישי) פורסם על ‏ההשלכות הדרמטיות ביום שאחרי אזעקת הצבע האדום שנשמעה במהלך הופעה בראשון בערב בעיר שדרות. לפחות 15 נפגעי חרדה שנזקקו לטיפול בביקורי בית, 47 במענה טלפוני, 30 במרכז החוסן, 7 בעלי צרכים מיוחדים.

אמש הגיעה קריאה למוקד "רפואה ושמחה online" המתפעל מערך של אלפי מתנדבים באמצעות קבוצות וואצפ מקומיות כמעט בכל נקודה בישראל, מאשה תושבת שדרות, המספרת בדמעות שהיא שוהה בביתה כבר יממה שלימה כשהיא רעבה, במצב חרדה עד כדי חשש לצאת את הבית לרכוש אוכל עבורה ועבור משפחתה.

תיעוד השיחה

מנכ"ל הארגון מאיר קווין, פרסם את הקריאה בקבוצה הייעודית של הארגון לפניות מן הסוג הזה, ובתוך דקות אחדות מתנדבי הארגון נחלצו לעזרת האשה נפגעת החרדה ורכשו עבורה אוכל כיד המלך ועלו לביתה עם הקנייה, כשלאחר מכן צוות הארגון דואג ליידע את הרווחה/מרכז החוסן במקרה, אחד מני עשרות מקרים של נפגעי חרדה כתוצאה מהאזעקות צבע אדום התכופות והפתאומיות המחרידות שוב ושוב את שלוות ושגרת תושבי הדרום.

עד מתי יימשך המצב הבלתי נסבל הזה? אין לדעת. אבל לפחות לצד הדיווחים והמראות הקשים, יש גם את הסיפורים היפים והמרגשים על חסד ונתינה של עם ישראל אשר נחשפים יותר ויותר במצבי חירום כגון אלו.

חסד מתקפת טילים נפגעי חרדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד