י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תמלולים חדשים

ראש הממשלה בחקירה: "הפקקטע אתר הזה"

תיק 4000 - פרטים מעדות עד המדינה שלמה פילבר נחשפו אמש ב'ערוץ 12', מהם עולה כי נתניהו ביקש לפטר סמנכ"ל במשרד התקשורת שהקשה על מתן ההטבות ל'בזק' • במקביל פורסמו ב'כאן 11' תמלולים מחקירת נתניהו עצמו, בו הוא מזלזל באתר 'וואלה'

ראש הממשלה בחקירה: "הפקקטע אתר הזה"
נתניהו / גיא פלג צילום: צלמי פלאש 90

בעוד הבחירות מתקרבות ליישורת האחרונה, כתב המשפט של 'ערוץ 12' גיא פלג, חושף פרטים מעדותו של שלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת ומקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולימים עד המדינה בפרשת תיק 4,000 העוסק בנושא ההטבות שניתנו לכאורה ל'בזק' ואתר 'וואלה' שהיו בבעלות שאול אלוביץ' - תיק שבו מתכוון היועמ"ש אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו בגין עבירות שוחד.

מהעדות שנחשפה אמש, אמר החוקר: "תפרט נזיפות שקשורות בבזק" ופילבר השיב: "לא הייתה שיחת נזיפה על בזק, חוץ מזה, למעט אולי, אלא אם מתייחסים לשיחה אחרת, שהייתה בתום שנה שבה הזכיר נתניהו שהדברים לא מתקדמים בקצב הרצוי השיחה הזאת הייתה סוג של שיחת נזיפה אבל בטונים נמוכים".

"אני מעריך שזה היה במקביל לאותה תקופה שניר ושרה וכל הלחצים שאני לא עומד בציפיות ולא מספק את הסחורה. הוא נשלח לנזוף בי ולדרבן אותי – אני מעריך שעל ידי אשתו, ניר או נתן אשל באותה תקופה שמעתי את המנגינות האלה משלושת אלה", אמר פילבר לחוקר.

החוקר ניסה שוב, "מנגינות על הרקע של בזק?" ועד המדינה פילבר השיב: "גם. זה היה הכל ביחד. ניר דיבר על בזק,  שרה ונתן אשל על התאגיד.
הסוגיה הכי בולטת הייתה הנזיפה על הרן" (הרן לביאות, סמנכ"ל משרד התקשורת).

החוקר: "מה נתניהו אמר לך בשיחת הטלפון לגבי הרן שבה הוא נזף בך?".

לדברי פילבר: "זו לא הייתה שיחה ארוכה. הוא חזר על שני משפטים כל הזמן. מי זה ההרן הזה, למה אתה לא מחליף אותו?".

חוקר: "מה הקשר של נתניהו לפקיד במשרד התקשורת?".

פילבר: "לי היה ברור שמישהו סימן לו צלב על האיש. היינו בתקופה שבה בזק היו איתו בתהליך של נסיון להגיע להסכמות על מחירי הטלפוניה שכשלו פעם אחר פעם. אני מתכוון גם לשיחות של סטלה (הנדלר, מנכ"לית בזק) עם הרן וגם שיחות של אור אלוביץ עם הרן. היה ברור לי שהשיחה מתייחסת להקשר הזה. אני לא עניתי לגופו של העניין רק אמרתי: 'זה לא פשוט , אי אפשר לפטר ככה בן אדם מהיום למחר בלי תהליך. אני מטפל בסוגיה". 

בתוך כך, בערוץ 'כאן11' פורסמו אמש ציטוטים מחקירת ראש הממשלה בתיק זה. בו הכחיש את כי נתן הטבה או הבטחה להטבה כלשהי לשאול אלוביץ' בעלי 'בזק' ואתר 'וואלה': "סליחה, בגלל זה אלוביץ' מגיש נגדי בזמן הבחירות בג"ץ? כל התאוריה הזאת קורסת. היא קורסת גם בטענה אבסורדית שאתה יכול לקחת גורמים מקצועיים ולסובב את כולם, ומי שמסובב את כולם זה מומו (שלמה) פילבר. איזה שטויות. וכל הטענה שלכם שאני עושה את זה בשביל הפקקטע אתר הזה (אתר וואלה), שאין לו שום משמעות, ואסטרטגיית הבחירות שלי בכלל הפוכה".

בתגובה לתמלולים נמסר מטעמו של ראש הממשלה ל'כאן11', "תיק 4000 הוא עלילת דם שנשענת על עדותו של עד המדינה מומו פילבר. לפני שהמשטרה הפעילה עליו לחץ בריוני ואילצה אותו לשקר נגד ראש הממשלה, פילבר אמר בריאיון: 'לא הייתה כל עבירה, ראש הממשלה בכלל לא דיבר איתי על מיזוג בזק יס'. הפרסומים שלכם רק מוכיחים שתיק 4000 הוא עלילת דם שנשענת על עדות שקרית וחלשה. עכשיו ברור למה לא נתנו לראש הממשלה להתעמת עם פילבר. כשתיק 4000 יקרוס בקרוב, מי יתן את הדין?".

בנימין נתניהו הדלפות חקירה שלמה פילבר תיק 4000 אתר וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד