י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סרטון ההתעללות בחרדי

אבי הבחור מספר: "מעולם לא בכיתי ככה"

סרטון ההתעללות שנמצא בהליכים משפטיים בימים אלה, ממשיך להעסיק את התקשורת. אמש התראיין אביו ל'ערוץ 13' וסיפר על מגבלות בנו, על הרגעים בהם נחשף לתיעודים: "איך בנאדם יכול להתעלל ככה, ולמה? מדובר בחיות אדם"

אבי הבחור מספר: "מעולם לא בכיתי ככה"
שמואל בלוי בראיון לאמנון לוי צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

סרטון ההתעללות של העובדים הערבים ביהודה בלוי, במחסני 'שופרסל', ממשיך להעסיק את התקשורת בימים האחרונים. אמש (רביעי) התראיין אביו בפנים גלויות, לאמנון לוי ב'ערוץ 13' ושיתף את תחושותיו בעקבות התיעודים הנוספים שפורסמו בימים האחרונים, בהם נראה בנו הסובל ממגבלות שכלית, כשהוא חווה התעללות פיזית ונפשית. 

"הבן שלי אמר לי שהוא סובל באופן יום יומי כבר חמש שנים, וזה שורף לי שכל הזמן הזה הוא לא דיבר", סיפר האב שמואל בלוי, "אשתי ואני לא ידענו מכלום. הוא ילד מוגבל, יש לו חרדות, הוא פוחד מהצל של עצמו. הוא מתפקד טוב, אבל רגשית ונפשית הוא כמו ילד קטן".

האב הוסיף וסיפר על הפעם הראשונה שנחשף להתעללות בבנו, "ביום חמישי כשהסיפור פורסם אשתי ואני הלכנו לבקר את יהודה בביתו שבגוש עציון. דיברנו כמה שעות, הלכנו לקניות וטיילנו. הוא אמר לי 'יש לי סרטון ואני אראה לך אותו, אבל אל תתעלף, תהיה חזק. ראיתי את הסרטון ונחשפתי לזה בפעם הראשונה, ובכיתי כמו שלא בכיתי מעולם". על הסרטון השני שפורסם ביום שלישי שיתף האב ואמר, "האחד ממש גרוע יותר מהשני".

"לפני חודש הוא אמר לי שהעבודה שלו קשה והוא הזכיר את העובדים הערבים שאיתו", סיפר האב לאמנון לוי ב'ערוץ 13' והוסיף, "חשבתי שנותנים לו לסחוב עוד קצת ארגזים, ואמרתי לו להתמקד בעבודה ולא להתייחס לשום דבר. אבל הוא לא מדבר, זה חלק מהמוגבלות שלו. ניצלו את המוגבלות שלו והתעללו בו בצורה זוועתית. ראיתי את הסרטון וחשבתי 'איך בנאדם יכול להתעלל ככה, ולמה?' מדובר בחיות אדם".

לדבריו, "הבן שלי אצילי ועדין נפש, הוא מעולם לא פגע בזבוב" והוסיף לתאר על אודות המוגבלות שלו, "יהודה מוגדר כשיקומי. הוא חי לבד בדירה באלון שבות תחת חסות של עמותת 'מרפא לנפש', עמותת סיוע ושיקום. הוא לא מתפקד לבד, אנחנו במשפחה עוזרים לו ובאים אליו לנקות ולסדר. אנחנו צמודים אליו כל הזמן".

לגבי החזרה למקום העבודה בו חווה את ההתעללות, אמר האב בראיון כי "חשבנו לשלוח אותו למקום אחר, אבל זה מה יש בינתיים. הילד מוגבל, ולהישאר בבית זה הכי גרוע. בגלל שהוא לא מדבר אני באמת לא יודע. אני מקווה שהכל בסדר".

לסיום אמר האב, "לב כל ישראל איתי. כל מי שאני מדבר איתו בוכה, חברים מתקשרים גם מחוץ לארץ ובוכים בטלפון. זה התפרסם לא רק בישראל, אלא בכל העולם. לא ייאמן שדבר כזה מתפרסם ב-2019 במדינת ישראל. העובד בא לעבוד כאן מהרשות הפלסטינית, שיחתום חוזה שיכבד את עם ישראל".

שמואל בלוי אמנון לוי יהודה בלוי סרטון ההשפלה סרטון ויראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד