י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא היו דברים מעולם"

גנץ: היה חשד לפריצת סייבר - אך הוא נשלל

יו"ר "כחול לבן" ח"כ בני גנץ בראיון לגל"צ על חשיפת החדשות: "היה חשד לפריצת סייבר רוסית אך הוא נשלל"

גנץ: היה חשד לפריצת סייבר - אך הוא נשלל
בני גנץ צילום: גילי יערי, פלאש 90

יושב ראש כחול לבן בני גנץ הגיב הבוקר (חמישי) לפרסום אמש של החדשות לפיו דוח חברת החקירות ששכרה כחול לבן קובע כי מתקפת סייבר שלא נראתה כמותה פוקדת את מטה המפלגה. "בדקנו את הממצאים, היה חשד אך הוא נמצא תקין", טען בראיון בגלי צה"ל.

כמו כן, עלה מהדוח כי גורמים רוסיים שאבו את כל המידע מהטלפונים של גנץ וראשי הקמפיין של המפלגה."לא היו דברים מעולם", הוסיף גנץ.

"יש לא מעט גורמים פוליטיים שמנסים לפגוע בנו,הסיפור האמיתי זה המצב בדרום והצפון ושחיתות שחוגגת בשלטון. וההדלפות בכחול לבן זה דבר שולי. אני לא רוצה לחשוב שהרוסים מעורבים ואני לא רוצה לחשוב שיש גורם פה במפעיל את הרוסים. על פי הדוח שקיבלנו לא הצביע על מעורבות רוסית".

כזכור, אמש חשף הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'ערוץ 12', כי במוקד מסקנות מבדיקת ההדלפות בכחול לבן, ישנה פריצה רוסית שמוגדרת עוצמתית וחריגה למחשבים ולטלפונים של צמרת המפלגה, כולל מועמדה לראשות הממשלה בני גנץ.

הדו"ח שהונח על שולחנה של הנהלת 'כחול לבן' לפני כמה ימים, מכיל הרבה יותר מאשר חפרפרת ב'יש עתיד'. במהלך הבדיקה השגרתית של הדלפות, קבוצת המודיעין העסקי CGI שנשכרה על ידי בני גנץ בתשלום של חצי מיליון שקלים, איתרה חשד לפריצת סייבר.

בדו"ח שהגיע כבר לפני כמה ימים להנהלת 'כחול לבן', נקבע שהאקרים מרוסיה פרצו לטלפונים של כל ראשי הקמפיין. הדבר מופיע רק ברמז בדו"ח בן עמוד אחד, שנמסר לגנץ אבל מפורט בדו"ח אחר בן עמודים רבים.  

הארבעה שסבלו מהפריצה, הם; יושב ראש המפלגה והמועמד לראשות הממשלה בני גנץ, מנהל הקמפיין עידו הר טוב, יועץ הקמפיין רונן משה וראש המטה הוד בצר.

בכל הנוגע לגנץ מדובר בפיגוע תדמיתי שני, אחרי הפריצה האיראנית במערכת הבחירות הקודמות.

על פי דיווחו של עמית סגל ב'ערוץ 12', הדו"ח ממליץ לפנות למשטרה, אולם השאלה הגדולה היא למה למרות שחלף כשבוע, ב'כחול לבן' לא פנו עם הממצאים למשטרה.

בסוגיית החפרפרת, נכתב בדו"ח, שמדובר בהדלפה מקומית לכתב 'ישראל היום', שלא גרמה כל נזק למפלגה.

בעלי קבוצת CGI צביקה נווה אמר שאיננו מתכוון למסור מידע של לקוחותיו, וברוח דומה הגיב גם נשיא הקבוצה יעקב פרי ל'ערוץ 12'.

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה כי "גורמים פוליטיים החוששים מניצחוננו ניסו להשיג מידע מהנהלת הקמפיין. למרות שהדו"ח הצביע על חשד לניסיון לדלות מידע, הדבר התברר כשקר וכזב. פנינו לגורמים מקצועיים שמתמחים בתחום הסייבר שאינם החברה שערכה את הדו"ח ולא נמצא אף מכשיר נגוע, וכן שופרו אמצעי האבטחה בסביבת אנשי הקמפיין".

בני גנץ פריצה סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד