ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צפו בתיעוד

אנשי נעם בסיור בדרום תל אביב: "חייבים להחיל הריבונות בת"א"

ראשי מפלגת נעם סיירו היום בדרום תל אביב, שמעו על המצב בשכונות המסתננים, את תחושות התושבים, ועל מפעל חייו של הרב אחיעד אטינגר הי"ד

אנשי נעם בסיור בדרום תל אביב: "חייבים להחיל הריבונות בת"א"
אנשי 'נעם' בדרום תל אביב צילום: באדיבות המצלם

מועמדי מפלגת נעם קיימו אתמול (ד') סיור בשכונות דרום תל אביב שנכבשו על ידי המסתננים הלא חוקיים. את הסיור הנחה תושב שכונת נווה שאנן קרוב לעשור הנמנה על אברכי הישיבה של הרב אחיעד אטינגר הי"ד.

הוא סקר בהרחבה גם את עברה המפואר של השכונה וגם את ההתמודדות היומיומית אותה הם חווים כתושבים. מנקודת מבטו כחובש רפואת חירום הוא סיפר על המקרים הרבים של האלימות והסמים בהם הוא נקרא לטפל.

הסיור החל בגינת לוינסקי, מבין האתרים המרכזיים שנכבשו על ידי המסתננים והמשיך למדרחוב נווה שאנן ולישיבת עוז ואמונה שייסד הרב אחיעד הי"ד. כבר בתחילת הסיור הבחינו אנשי המפלגה בחבורות מסתננים המתגודדות ברחבי הגינה ומתנהגות באלימות מילולית ופיזית, אשר איימו על חלק מהפעילים.

לאורך הסיור שוחחו ראשי המפלה עם תושבים ושמעו מהם על המצב בשכונה ודרכי ההתמודדות. במהלך הסיור דיברו המועמדים על חוסר הריבונות המורגש באיזור, שיבחו את אנשי המשטרה על פעולותיהם והפנו ביקורת כלפי הנהגת המדינה ובג"ץ אשר מייצרים את המצב הקשה בשכונות.

"אנחנו כאן בגן לוינסקי בתל אביב. אחרי דקות ספורות כבר אנחנו חשים תחושה מאוד לא נעימה. ריח רע, ניפוץ בקבוקים מכות קללות ואלימות", אמר יו"ר המפלגה הרב דרור אריה בפתיחת הסיור. "אם לוינסקי הסופר המפורסם היה מגיע לגן, הוא לא היה חושב שהוא נמצא בתל אביב, אלא באריתראה או במקום אחר. צריך בראש ובראשונה, להחזיר את הריבונות לתל אביב".

במדרחוב נווה שאנן המהווה כר נרחב לפשיעת המסתננים סיפר תושב האיזור לרב אריה כי הוא מתגורר באיזור כחמישים שנה ועד לא מכבר היה האיזור שוקק חיים יהודיים. "היום אנחנו בקושי מעיזים להסתובב כאן". מוביל הסיור אמר כי: "אם במקום הזה אתה עומד כמה דקות, פשוט ניגש אליך סוחר סמים ומציע לך את מרכולתו. יש כאן מגרש אופניים גנובות ששם מציבים המסתננים את כל מה שגנבו ומציעים למכירה".

בישיבת עוז ואמונה איחל הרב דרור אריה איחולי החלמה לתלמיד הישיבה דביר שנרב שנפצע בפיגוע בבנימין: "אנחנו כאן בישיבת עוז ואמונה של הרב אחיעד אטינגר הי"ד ופה בא' אלול יפתח שיעור א'.
אחד הבחורים המופלאים שצריך להגיע לכאן הוא דביר שנרב שנפצע בפיגוע במעיין דני. דביר, אנו מאחלים לך רפואה שלמה ומתפללים שתבוא לחבוש את ספסלי בית המדרש כבר בא' אלול", אמר הרב.


מספר 2 במפלגה עו"ד אלדד רבינוביץ' אמר במקום: "מזעזע. כאן החצר האחורית של מדינת ישראל, מאוד מזכיר לי את מזרח ירושלים בה אני גר". "השיטור לא אפקטיבי. לא בגלל שאין משטרה אלה בגלל שאין הנחיה ברורה ומדיניות שמועברת למשטרה. לא יכול להיות שמדינת ישראל לא תטפל בסוגיה הזו בצורה מערכתית. יש הרבה מאוד אפטיה ורחמים כלפי כל אדם שהגיע לכאן. אבל מעבר לאמפטיה שקיימת ישנה גם אחריות ציבורית", אמר רבינוביץ'. "צריך שתהיה מדינה נורמלית שתשים לזה סוף".

בישיבה שוחח עם המועמדים מנכ"ל ישיבת עוז ואמונה שמואל בוכריס אשר סקר את מפעל חייו של הרב אחיעד הי"ד ודיבר על השליחות הגדולה במגורים במקום. עוד סיפר כי הוא ממשיך את מנהגו של הרב אחיעד הי"ד אשר בכל בוקר היה מסייר בין בעלי העסקים הסמוכים לישיבה ומברך אותם בחיוך בברכת 'בוקר טוב'.

המועמדים שמעו על השליחות הגדולה במגורים במקום. במהלך שיחתו העוברים והשבים הזכירו את הרב אחיעד בהערצה. בסיום הסיור שבו ראשי המפלגה לגן לוינסקי ומסרו לשופטי בג"ץ אשר הובילו להשארת המסתננים בישראל: "אנחנו מסיימים כאן סיור בגינת לווינסקי בדרום תל אביב ורצינו לפנות לכבוד שופטי הבג"ץ. אנו מניחים כי בהתאם לאחוזים במדינה לפחות שליש מכם גרים כאן, באיזור תל אביב. במידה וכן אנו מזמינים את שני השליש הנוספים לבא לגור כאן ולהות מהחוויה המרוממת של לגור באיזור מוזנח כל כך, ואם לא לגור, לפחות לבוא לסיור ולבדוק האם תרצו לגור כאן".

מדרום תל אביב המשיכו ראשי נעם לשוק התקווה שם שוחחו עם תושבים אשר סיפרו עד כמה חשובה להם שמירת השבת וכן כי הזהות היהודית תהיה נוכחת ברחובות העיר. תושבי העיר שמחו למפגש עם אנשי המפלגה והתעניינו במצע של נעם.

כמו כן לאורך הסיור קראו ראשי המפלגה לתושבים להצטרף ולחתום על תמיכה במפלגת נעם במסגרת קמפיין המפלגה שנפתח אמש.

דרום תל אביב מפלגת נעם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד