ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כך הליטאים למדו מהחסידים

לייבל'ה מסכם את בין הזמנים והשבוע: המחזיר בתשובה בקיאק

לייבל'ה מביא לכם השבוע מדור כשהוא מותש ועם משקל עודף, לאחר שתייר במסע חופשות חובק עולם. והשבוע חוזרים למהדורת ליל שישי לכבוד סיום ימי בין הזמנים: שר החינוך הפתיע את הישיבה הליטאית, הפעיל הש"סי שהגיע מאשדוד לספסופה, החולצה החדשה של הדובר הנודע. וגם העיתונאים והזמרים שנלכדו בעין העדשה 

לייבל'ה מסכם את בין הזמנים והשבוע: המחזיר בתשובה בקיאק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסיים את ימי בין הזמנים של קיץ תשע"ט כשהוא רושם זינוק גדול במשקלו. מטבע הדברים, גם השבוע לייבל'ה עדיין בחופש, אם כי בערנות מפוקחת מאוד.

לייבל'ה גם בדק וגילה שכל מקומות הסקי והתיירות באירופה הפכו בחודשי הקיץ הלוהטים ללא פחות מפארק גני יהושע בסמוך לעיר התורה - אם לא יותר כמאמר 'שנות השמונים'. 

לייבל'ה הגיע גם לקיץ הזה כשהוא מלא וגדוש בטיולים והפעם עם הינדל'ה והמשפחה המורחבת.

השנה לייבל'ה מנפץ מיתוס בן שנים רבות, בהן היה ידוע שרק אדמו"רים נופשים בז'רגון של 'בנאות דשא' בהרים ובקומות נוספים, לייבל'ה כך מתברר, ראה השנה יותר ויותר ראשי ישיבות מהמגזר הליטאי.

למשל בשווייץ הוא ראה את הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק - ראש ישיבת בריסק המעטירה, כשהוא צועד למנוחה עם הרב רכניצר ר"י טשערנוביל.

בהרי האלפים ראה לייבל'ה את הגאון רבי אליעזר סילבר ראש ישיבת 'דרך חכמה', שגם יצא לפוש מעט ובין מנחה למעריב הכין את השיעור כללי במסכת בבא מציעא.

גם את הגאון רבי יצחק עהרנפלד ראש ישיבת 'בית שמואל' ראה לייבל'ה תופס מספר רגעים של הכנת שיעור באלפים הצרפתיים - לקראת כינון ויסוד הישיבה החדשה בשכונת גאולה, בראשה יעמוד יחד עם חתנו הגר"נ בר חיים. 

בדאבוס שבשווייץ ראה לייבל'ה עשרות תמונות של הרבי מתולדות אברהם יצחק, אך תמונה של חיים שטרן המנכ"ל ובה תינוק בריא מטייל יחד עם הרבי אינו דבר פשוט בכלל.

ראשוני ויחידי בחורי ישיבת 'מאור התלמוד ברחובות' שקמו בבוקר לתפילת שחרית בקעמפ בכפר הרוא"ה, חזו בלא פחות משר החינוך הרב רפי פרץ מתפלל כאחד הסרוגים ממש. הבחורים שהתרגשו ביררו מה זכו והתברר כי השר בא לבקר אצל בנו.

ומה הנופש של יו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת ח"כ יעקב אשר? תפילה בציון רבי שמעון בר יוחאי באתרא קדישא מירון. לייבל'ה נדחק ונדחק בין המתפללים וראה את אשר נושא תפילה חרישית. 

לאחר מכן הגיע לספסופה שם ברחבת בית הכנסת פגש בשר דרעי שמנהל את עולם בין הזמנים היישר מהיישוב הצפוני. לייבל'ה ראה את דרעי עומד לתמונה יחד עם שמעון מאמו פעיל ש"ס החזק ביותר בעיר אשדוד שדרעי מחבבו באופן אישי. 

את יהודה עוביידי מש"ס, המשמש כסגן ראש עיריית ביתר עילית, ראה לייבל'ה בקעמפ של בחורי ישיבת בין הזמנים מנצל את הקעמפ למשחק פיינטבול. 

לייבל'ה גם הגיע לתפילה במערת המכפלה שבחברון, להעתיר בתפילה ביום כיפור קטן, שם ראה את ראש העיר של בני ברק אברהם רובינשטיין ומזכיר המועצת, שהגיע למרות החום לבוש בפראק הנצחי. 

ואיש יחסי הציבור ירח טוקר חזר מחופשה מפנקת מעבר לים יחד עם כל משפחתו, מי שקיבל את פניו בשדה התעופה, היה רב הטוויטר הספרדי, הלא הוא איציק סודרי שהתלהב מחולצת הנייק השחורה של טוקר. 

כשלייבל'ה יצא מהארץ הוא ראה בדרך חזרה את דודי קאליש - הכישרון הגדול. לפי התמונה, זה מסקרן לראות שאתה יוצא מהארץ, מי חוזר והאם אתה מכיר.

את איש הפרסום יהושע רודניק ראה לייבל'ה על נופי סנט מוריץ, רודניק מבטיח להתכונן לבחירות כמו שצריך בכל מה שיידרש רק שיתנו לו לנוח קצת. 

הצלם שלומי כהן יצא למסע צילומים בנחלים, לא לפני שדפק את הסטטוס בתיעודים מהנופש עם המשפחתי בקורס שחייה שנתן לאחיינים האהובים שלו. 

את מנצח מקהלת 'מלכות' - פנחס ביכלר, ראה לייבל'ה ב'ג'וי פארק' שבצפון, מבלה יחד עם ילדיו. לייבל'ה הסתפק רבות האם להתעסק בביכלר שכן הוא "הוקלט בסתר" כשהוא מדבר נגד תופעת הערצת זמרים. בכל מקרה לייבל'ה שהטה אזנו שמע את פנחס אומר: "הייתי בירכא וכולם הגיעו לבקש תמונה אז ברחתי לג'וי פארק".

ואפרופו מלכות, את יואלי דוידוביץ מנכ"ל מקהלת 'מלכות' תפס לייבל'ה מנגב חומוס לצד משפחתו בחומסייה 'חומוס ודי' הירושלמית, סמוך ונראה לאולפן הבית mw - של מיכאל ויינברגר.

ואם חשבתם שלייבל'ה יוותר על הצפון, טעיתם. בכביש 6 באלונית ראה לייבל'ה את הזמר יעקב שוואקי שבא לעשות כמה הופעות בישראל, שוואקי שהפך למקרב לא ויתר על האוזנייה האלחוטית של אפל. 

ובבית כנסת של חב"ד בכביש 6 ראה לייבל'ה את הזמר אלי פרידמן ניגש למנחה קצרה, האמת זה היה מהר יותר מאשר חשב לייבל'ה. 

לייבל'ה הגיע לדרוזים בירכא שם הוא ראה את העיתונאי איתי גדסי משחק במתקנים כאילו מדובר בלונה פארק של בני ברק. 

לאחר מכן לייבל'ה יצא להשתכשך בקייאקים, שם חזה במחזיר התשובה הגדול הרב יגאל כהן, שהוא משייט יחד עם בני המשפחה המורחבת ולא חס על כבודו.

ואת העיתונאי והסופר יצחק פלדמן, ראה לייבל'ה ב'איקאה', לשם לקח את ילדיו קצת להשתעמם. פלדמן תוך כדי דיבור גילה שפייגלין מסיר את הרשימה ותומך בנתניהו, מה שתואם למה שכתב במדויק ב'חדשות בקהילה' בכ"ט תמוז השנה, ויהי לפלא. 

ואפרופו פעילויות בצפון, לייבל'ה כמו רבים וטובים נחשף יחד עם עמך בית ישראל ל'שידורי המהפכה' שמובילה ש"ס המתארת את הפעילות של השר דרעי, מי שמגיש את השידורים מכל הפארקים והקעמפים הוא יוני קדם. ללייבל'ה נודע כי מי שהיה אמור לשדר, הוא כתב אזור המרכז והברנז'ה איציק מן אוחנה מ'כיכר השבת', שסיפר למקורביו בשיחות סגורות כי ויתר לקדם על התפקיד הנחשק.

ביום שלישי משום מה מכשיר הנייד של לייבל'ה לא רטט. מפה לשם הבנו שרגע לפני שבין הזמנים מסתיים, במטה הקמפיין של ש"ס ויהדות התורה שרר דממה. ההודעות לא נשלחו, הסרטונים עברו למצב שקט. הקמפיינרים הגדולים אושי מדינה, אבי גרינצייג ואיש הדיגיטל יוני אייזנשטיין עלו לקומה התשיעית ברחוב רבי עקיבא 86 שם שוכן 'מרכז אחים' שהפיק בהצלחה רבה עוד אירוע רציני ביוזמת 'סמארטי' יחד עם מכללת פרוג - פאנל, שחושף את כל הסודות של הקמפיינרים החרדים. לייבל'ה אמנם לא הספיק להשתתף, אבל הבין שהיה שם סוער מאוד.

רגע לפני שהאירוע התחיל, אבי גרינצייג מוודא יחד עם בנו המתוק, שמנדי פרומר - מנחה האירוע - שבכובעו השני הוא מנהל מגמת פרסום במכללת פרוג, מאשר את ההנחה המיוחדת שאושרה למשתתפי הפאנל.

החום הכבד לא הותיר גם את אחרוני ההונגרים אדישים ובמעמד הכנסת ספר תורה לבית המדרש של מאקאווא באשדוד, הסיר היו"ר העולמי של מאקווא הרב דוד מרגלי את השטריימל ונכנס עם ראשו לתוך צינור המיזוג.

ובצל העובדה בבחירות במטה 'אגודת ישרא'ל ובסיורים ברחבי הארץ, מצא דובר בעלזא - שיעלה וינברגר - זמן ללכת לפדיון הבן בויז'ניץ, שם פגש באדמו"ר מוי'ניץ לונדון שכבש את הארץ בעשרות ביקורים. הרבי התעניין על סדרי ההילולא בבעלזא והאירוסין ווינברגר עדכן כמו שצריך. 

לייבל'ה נרגש ביותר לקראת שבוע הבא אז יוכנס ספר תורה לבית הכנסת 'ברדיטשוב' סניף קרית הרצוג בבני ברק, בית הכנסת שהפך סמל ודוגמא לאי דיבור בתפילה, השבוע נכנס הגבאי מנדי קוריץ לבתי הרבנים לכתוב אות בספר התורה. 

איש יחסי הציבור מוטי זילברברג חגג חלאק'ה לבנו הגינג'י ולשם כך התאים מספריים. לייבל'ה מברך במזל טוב. ובאסאך אידישע נחת. 

ומזל טוב אגדי לצלם החרדי שוקי לרר לרגל חתונת הכסף בשעה טובה. רגע אחרי שחזר מעיירת הסקי בשוויץ ארגן לו הבן נפתלי חגיגה גדולה. 

לייבל'ה מאחל מזל טוב לר' יעקב (קובי) רוזנשטיין מנכ"ל מוסדות 'דרכי יושר' בארץ הקודש, לרגל אירוסי בתו הגדולה בשעה טובה. קובי, לשעבר דובר בית מרן הרב שטיינמן זצ"ל, חגג את האירוסין בביתו במושב מתתיהו הסמוך למודיעין עילית. לשמחה הגיעו כל החברים הטובים של קובי והכוורת של הרב דוד שפירא, יהודה וצלר, וכמובן רב העיר הגר"מ קסלר שכובד בקריאת התנאים. 

ברכת מזל טוב לר' אלי פלאי - מו"ל משפחה והמכון החרדי, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע באומי דימול פלטניום. 

ומזל טוב לר' יהודל'ה אייזנברג מעסקני 'דגל התורה', לרגל הולדת בתו בשעה טובה נכדה של הרב רפאל וולף. עם לידת הבת מיהר יהודה לביתו השני ברחוב רשב"ם לעלות לתורה אצל שר התורה, וישראל כהן מהמתפללים שגם השכימו נץ תיעד את קריאת השם במעמד הגר"ח. 

והשמחה הגדולה של המוזיקה החסידית הייתה השבוע אצל הזמר מנדי וייס שחגג בר מצווה לבנו הבכור. באירוע שנערך במרכז האירועים 'קליי' בתל אביב, השתתפו כל צמרת המוזיקה החסידית בישראל ובעולם. 

ברכת מזל טוב לר' חיים שלום קעניג - המנכ"ל של מוסדות ברסלב צפת - לאירוסי בנו הבה"ח מאיר עם בת ר' אברהם מנדליאל. 

ברכת מזל טוב לשאול לוסטיג מראשי 'לב לאחים' לרגל אירוסי ביתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב למשה דגן מנכ"ל הרבנות הראשית לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לדודי הומינר משמש רכבים לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת הומינר חסיד קרעטשניף בברכפלד, והרך הנולד נין של האדמו"ר מהרי"ד מלעלוב שם יתקיים בשבת השלום זכר בבית המדרש לעלוב ברחוב בר אילן בירושלים. 

לייבל'ה סגר את השבוע באולמי דונולו בבני ברק שם השתתף בברית לבנו בכורו של הקלידן איציק אלטמן טכנאי האורגנים הגדול במוזיקה החסידית, בהשתתפות הרבי ממעזיבוז שבירך את אבי הבן בכל הברכות. ותודה לצלם היוקר יצחק אבוחצירה על התמונות. 

ולסיום מזל טוב לאיש החסד והמוזיקה מנחם זינגר מנהל הגברה של שרגי בוקשפן, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת שמחת הווארט נחגגה בהמון חוגג בבית משפחת שפריי עם סטופר עד לפרסום השידוך המיוחל.

לייבל'ה רכילות חרדית בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד