י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרסום ראשון

חשש לחילול שבת: ראש הממשלה ינחת בעיצומו של יום המנוחה

פרסום ראשון: ראש ממשלת אתיופיה שצפוי לבקר בישראל, הקדים את נחיתתו לארץ מיום ראשון ליום שבת ועובדי משרד החוץ שאמורים לקבלו - יחללו שבת • משרד החוץ: "העובדים לא יחללו שבת ומי שיקבל את פניו של ראש הממשלה האתיופי הם עובדי השגרירות"

חשש לחילול שבת: ראש הממשלה ינחת בעיצומו של יום המנוחה
מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

פרסום ראשון: בדקה ה-90 וימים ספורים קודם שינחת בישראל, ראש ממשלת אתיופיה אבי אחמד שינה את לוח הזמנים של ביקורו בישראל כך שמטוסו ינחת בנמל התעופה בן גוריון בעיצומה של השבת.

על פי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', אחמד היה אמור להגיע היישר מביקור ביפן לישראל ולנחות ביום ראשון, כשאת מטוסו יקבל השר לשיתוף פעולה אזורי - חבר הכנסת צחי הנגבי.

הוא צפוי לשהות בישראל מספר ימים ובשיאו של הביקור הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו.

אלא שמסיבה שאינה ברורה, אמש החליטו במשלחת האתיופית לשנות את לוח הזמנים, כך שראש הממשלה ינחת יחד עם משלחתו בשבת בבוקר. השר צחי הנגבי הודיע, כי הוא לא יוכל לקבל את פניו ובמקומו אמורים לקבלו עובדי משרד החוץ, כך על פי הפרוטוקול הרשמי של ביקורי מנהיגים זרים במדינת ישראל.

כאמור, מי שאמור לקבל את פניהם של מנהיגי העולם, הוא בדרך כלל שר בישראל, וכשמדובר במנהיג בסדר גודל, מגיעים לשדה התעופה גם ראש הממשלה והנשיא, כפי שהיה בביקורם של נשיאי ארה"ב, נשיא רוסיה וראש ממשלת הודו, כשלהם מצטרף גם ראש הטקס במשרד החוץ.

גורם דיפלומטי אומר ל'בחדרי חרדים', כי "למרות שמדובר בביקור חשוב במיוחד, עדיין אין שום סיבה שעובדי המשרד היהודים יחללו את השבת, יש אפשרות לכבד את המסורת היהודית ובאם זה ממש לא מתאפשר עם לוח הזמנים, אפשר שעובדי השגרירות האתיופית בישראל ידאגו לקבל את הנשיא עד לצאת השבת".

ממשרד החוץ אמרו ל'בחדרי חרדים', כי עובדי משרד החוץ לא יחללו שבת ומי שיקבל את פניו של ראש הממשלה האתיופי הם עובדי השגרירות, כאשר עובדי המשרד ימשיכו וישמרו על השבת כפי שנהוג במשרדי הממשלה.

אתיופיה חילול שבת משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד