י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוך דיין האמת

החסיד החשוב של תולדות אברהם יצחק הלך לעולמו

החסיד הישיש רבי מרדכי צבי (הערש) ברייער זצ"ל משרידי תלמידי בעל ה'שומרי אמונים' ובעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זיע"א - הלך לעולמו בגיל 90 

החסיד החשוב של תולדות אברהם יצחק הלך לעולמו
רבי מרדכי צבי (הערש) ברייער זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו, החסיד הישיש הרב החסיד רבי מרדכי צבי (הערש) ברייער זצ"ל, מחסידי תולדות אברהם יצחק, משרידי דור הישן, מנקיי הדעת שבירושלים, והוא בן 90 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד לאביו החשוב רבי יחיאל מיכל ברייער. בבחרותו דבק ברבו המובהק הרבי בעל ה'שומר אמונים' זיע"א וקיבל על עצמו את כל הנהגת החבורא קדישא, להתנזר מן הרחוב בדיבור, בלבוש ובמעשה, תמיד דיבר על התרחקות והתבדלות. השכים קום לעבודת בוראו, תמיד היה יושב ותלמודו בידו, גם בעת עיסוקו לפרנסתו תמיד היו שגורים בפיו דברי תורה או שהיה מאזין תוך כדי לשיעורי תורה ומוסר. 

היה גם מתלמידיו של מרא דארעא דישראל המהרי"צ דושינסקיא זצ"ל, כל חייו הלך בדרכו של רבו הרבי בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל וכן אצל יבלחט"א האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק ותולדות אהרן. 

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' מרדכי הערש היה זהיר בקדושת עיניו ואיבריו בטהרה, שמר פיו ולשונו וכל מילותיו ודיבוריו מדודים וספורים, התחסד עם קונו בתפילותיו הזכות ובקיום המצוות בהידור רב, כשאין לו בעולמו אלא ד' אמות של הלכה ומנהגי ישראל. 

בחייו שיכל את בתו, הרבנית רבקה כהנא ע"ה, אשת הגאון הצדיק רבי אליעזר כהנא שליט"א, ראש כולל ספינקא, לצד היותו מחותנם של מרנן האדמו"רים מתולדות אברהם יצחק, קרעטשניף, סאסוב, וספינקא, ובעל ה'קנה בושם' הגר"מ ברנדסדורפער זצ"ל. 

השאיר אחריו דור ישרים מבורך; בניו, הרה"ח ר' סנדר ברייער מאנשי החסד המוכרים במאה שערים והרה"ח ר' שמחה ברייער, חתניו: הגאון רבי שמואל ברנדסורפר והרה"ח ר' גבריאל פפנהיים מכשרות 'העדה החרדית'.   

מסע הלוויה יצא היום (חמישי) בשעה 16:00 אחר הצהריים מבית המדרש הגדול של חסידי תולדות אברהם יצחק בשכונת מאה שערים בירושלים, דרך בית המדרש תולדות אהרן להר הזיתים, שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

תולדות אברהם יצחק תולדות אהרן הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד