י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האם יגיבו או יבלעו את הגלולה

הסעיף בהסכם עם פייגלין שיעורר את זעם החרדים

ח"י ימים לבחירות והתרחשות פוליטית נוספת חדרה למערכת הבחירות הזאת - מי שהוגדר כהפתעת הבחירות הקודמות ולא נכנס, פרש הערב מהמירוץ בעקבות שורת הבטחות מפליגות מראש הממשלה. 'בחדרי חרדים' שם לב לסעיף בהסכם שעשוי להוביל להתנגשות מול הח"כים החרדים

הסעיף בהסכם עם פייגלין שיעורר את זעם החרדים
נתניהו ופייגלין הערב. בעיגול: איסור הכניסה להר הבית צילום: י.ב.ה.

לאחר מספר שיחות משא ומתן הגיעו היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'זהות' משה פייגלין להסכם פוליטי, לפיו סיעת 'זהות' תסיר את מועמדות, לא תתמודד לכנסת ה-22 ותעביר את תמיכתה בתנועת 'הליכוד' וזאת מתוך מטרה לשמור על גוש הימין.

בהסכם שפורסם על ידי דובר 'הליכוד', סוכמו מכלול תנאים, בהם התחייבות כי פייגלין ישמש כשר חברתי כלכלי במידה ונתניהו יצליח להרכיב ממשלה, חברות בוועדת השרים לענייני חקיקה, חברות בקבינט החברתי ואף התחייבויות לחוקים ורפורמות בנושאי כלכלה וקנאביס רפואי.

אלא, שבין הסעיפים מסתתרת לה התחייבות נוספת, עליה חתום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא מתחייב בפני יו"ר 'זהות' משה פייגלין לחולל שינויים בנושא העלייה להר הבית כך שיקלו על העולים למקום בניגוד להלכה, כאשר משה פייגלין בעצמו נוהג לפקוד את ההר לעתים תכופות.

בהסכם נכתב כי במסגרת "הסיכום על קידום סדר יום לאומי משותף וקידום מדיניות חברתית כללית", נחתם כי הממשלה תפעל "לשיפור השירות, המידע וקיצור זמן ההמתנה לעולים להר הבית".

נציין כי העלייה להר הבית אסורה על פי רוב הפוסקים וגדולי ההלכה בישראל, כאשר עמדת הרבנות הראשית הרשמית היא כי מדובר ב"איסור חמור" לעלות לבית, כאשר הרבנות וגדולי הפוסקים חזרו על הפסק מספר פעמים מאז מלחמת ששת הימים. כשבנוסף לכך בכניסה להר הבית מוצב שלט מטעם הרבנות הראשית המתריע בפני העולים על האיסור הקיים מבחינה הלכתית.

עלייה להר הבית בנימין נתניהו משה פייגלין בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד