י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הטלטלות ב'כחול לבן' משפיעות?

18 ימים לבחירות: החרדים 15 - ליברמן 10

סקר חדש שמתפרסם הערב מעניק לגוש הימין-חרדים 56 מנדטים בלבד, לעומת 44 לגוש השמאל-ערבים • ליברמן ממשיך להחזיק במפתח לקואליציה עתידית עם עשרה מנדטים • נתניהו מוביל על גנץ באחוזי התמיכה לראשות הממשלה

18 ימים לבחירות: החרדים 15 - ליברמן 10
פתקי הצבעה בקלפי צילום: באדיבות המצלם

18 ימים לפתיחת הקלפיות, סקר של מכון 'מדגם' שבוצע עבור 'ערוץ 12' ותוצאותיו הוצגו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית על ידי הפרשן הפוליטי עמית סגל, מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגת 'זהות' היתה פורשת מהמירוץ לכנסת ה-22, 'הליכוד' היה מקבל 31 מושבים, מספר דומה יקבל 'הליכוד' במצב בו 'זהות' היתה ממשיכה להתמודד.

המפלגה השנייה בגודלה על פי הסקר, היא 'כחול לבן' שמקבלת 30 מושבים בכנסת, חרף הטלטלות האחרונות במפלגה, סביב החקירות החשאיות לאיתור המדליף והפריצה הרוסית לפלאפונים של בני גנץ ובכירי מטה הקמפיין.

'הרשימה המשותפת' נחלשת מעט מהסקרים הקודמים ויורדת ל-עשרה מושבים, מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד מקבלת מספר דו ספרתי של עשרה מושבים, כך גם 'ישראל ביתנו' שמכפילה את כוחהף מחמישה כיום ל-10 מושבים בכנסת הבאה, כך על פי הסקר.

'יהדות התורה' שומרת על כוחה ומקבלת על פי הסקר שמונה מושבים - צפירת הרגעה לח"כ המתנדנד יצחק פינדרוס, ש"ס יורדת על פי סקר 'מדגם' לשבעה מושבים, 'המחנה הדמוקרטי' מקבל 7 מושבים ו'העבודה-גשר' גם כן שבעה מושבים.

על פי הסקר, מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר זוכה ב-1.8% מהקולות ו'זהות' רק ב-1.2%. הוי אומר ששתיהן לא עוברות את אחוז החסימה.

משתתפי הסקר נשאלו למי היו מצביעים, לו 'זהות' לא תתמודד לכנסת ה-22 כפי שאכן הוחלט בשעות האחרונות והתוצאות לא השתנו בעקבות זאת. 

עם זאת, המפלגה היחידה שמקבלת עשירית אחוז ממצביעי 'זהות', היא מפלגת 'עוצמה יהודית' שעולה ל-1.9%, אך עדיין רחוקה מאחוז החסימה.

מן הסקר כולו עולה, כי תמונת הגושים עדיין אינה ברורה וכי בשלב זה עדיין לא ניתן להעריך, איזו ממשלה תקום לאחר הבחירות ומי יהיו השותפים בה. שכן על פי סקר זה גוש הימין מחזיק ב-56 מושבים, לעומת גוש השמאל-מרכז-ערבים ואביגדור ליברמן שמחזיקים ב-54 מושבים.

ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו ממשיך ליהנות מאחוזי תמיכה גבוהים בפער ניכר מיריבו 43% רוצים לראותו ממשיך בראשות הממשלה, לעומת 29% שמעוניינים בבני גנץ.

הפרשן עמית סגל אמר על תוצאות הסקר, כי פרישת פייגלין לא משנה את תמונת הגושים. 'הליכוד' מתחזק במנדט על חשבון 'ימינה', אבל נתניהו עדיין תקוע על 56 ממליצים. 'הרשימה המשותפת' יורדת במנדט למרות או בגלל הצהרת ראש הרשימה איימן עודה כי יכנס לממשלה בראשות בני גנץ, וגם מפלגת 'העבודה' מתחזקת במנדט מששה כיום לשבעה - על פי הסקר.

סקר מנדטים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד