י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

ב'דגל התורה' מגיבים להסכם: "לא נסכים בשום אופן" - ומי שותק?

לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' על אודות הסעיף בהסכם שנחתם בין נתניהו לפייגלין, לפיו יפעלו בליכוד לעודד את העלייה להר הבית, בסיעה הליטאית ממהרים להגיב ולהצהיר כי "לא נסכים בשום פנים ואופן", לעומת הסיעות החסידית והספרדית שלעת עתה שומרים על שתיקה בנושא

משה גפני ואורי מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
משה גפני ואורי מקלב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות הפרסום ב'בחדרי חרדים', על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו חתם היום (חמישי) בהסכם על הסרת התמודדותה של מפלגת 'זהות' כי יפעל לעידוד העלייה להר הבית על ידי קיצור תורים ושיפור השירות, ח"כ גפני מבהיר כי לא יהיו שינויים - ש"ס ו'אגודת ישראל' שומרים על שתיקה.

יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן לשינויים בסדרי העלייה להר הבית אלא אם כן יאסרו את העלייה להר בכלל ליהודים כפי הוראת מועצת הרבנות הראשית וגדולי ישראל זצוק"ל ולהבחל"ח גדולי ישראל שליט"א".

חבר הכנסת אורי מקלב רמז כי לאחר הבחירות, בעת הרכבת הקואליציה, הם יפעלו לביטול הסעיף ואמר "זה הסכם של פייגלין עם הליכוד אך לא של הליכוד עם יהדות התורה. לפני הפוליטיקה האיסור לעלות להר הבית בימנו הוא איסור הלכתי".

ב'אגודת ישראל' סירבו להתייחס לפרסום, כך גם בש"ס שהתחייבו להיות המזוזה של 'הליכוד' בכנסת הבאה, סירבו להגיב. לעת עתה אין לנו אלא להיזכר בדברים שאמר יו"ר התנועה השר אריה דרעי בעבר, כשהתייחס לנושא העלייה להר הבית בראיון לרדיו 'קול חי', "כל גדולי ישראל אוסרים את העליה להר הבית - לאחרונה העניין הזה נפרץ. צריך להיות חכם ולא צודק".

בראיון נוסף בשנת 2014 ל'פגוש את העיתונות', התייחס דרעי לנושא העלייה להר הבית ואמר כי "לעלות להר הבית זה כמו לאכול ביום כיפור, זה מיתה בידי שמיים. בגלל שיהודים עולים להר הבית - פחות אנשים מגיעים לירושלים, פחות תלמידים עולים, כל העולם נגדנו, ומה אנחנו מפסידים? ירושלים הופכת שוב להיות מבודדת, בלי תיירים. אינתיפאדה".

ממפלגת 'נעם' מסרו ל'בחדרי חרדים': "מפלגת נעם לא תשב בממשלה שתתן ידה לחילול הר הבית ומקום המקדש באמצעות עידוד העליה אליו. המפלגה תפעל לחיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל כסמכות הבלעדית בנושא".

משה פייגלין בנימין נתניהו עלייה להר הבית בחירות 2019 משה גפני אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד